با حضور وزیر ورزش و جوانان در نور چه گذشت !؟

وزیر ورزش و جوانان گفت: حدود ۳ هزار پروژه ورزشی نیمه کاره در کشور داریم که تلاش می‌کنیم تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و بهره‌برداری شوند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مسعود سلطانی‌فر امشب در آئین افتتاح و بهره‌برداری از استادیوم پنج‌هزار نفری شهید عباسعلی ناطق نوری شهر نور، اظهار کرد: پروژه‌های نیمه‌کاره زیادی روی دست دولت مانده بود اما با همه مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها توانستیم یکی پس از دیگری این پروژه‌ها را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی افزود: از زمان حضورم در وزارت ورزش حدود ۴ هزار پروژه نیمه تمام داشتیم که سال گذشته ۷۰۰ پروژه تکمیل و بهره‌برداری شد و امسال نیز ۷۰۰ پروژه هدف‌گذاری کردیم که تا کنون ۴۰۰ پروژه تکمیل و بهره‌برداری شد و تلاش می‌کنیم تا بقیه تعداد پروژه هدف‌گذاری شده نیز تا پایان سال تکمیل و بهره‌برداری شود.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: با پروژه‌هایی که در دولت دوازدهم کلنگ‌زنی شد اکنون حدود ۳ هزار پروژه نیمه‌کاره ورزشی در کل کشور داریم که امیدواریم تا پایان این دولت این‌پروژه‌ها هم تکمیل و بهره‌برداری شوند.

این مسؤول قول داد تا برخی از پروژه‌های ورزشی در مازندران از جمله ماهفروجک ساری، آمل، چالوس، رستم رود، بلده و … در اولویت قرار گرفته و تکمیل شود.

سلطانی‌فر با بیان اینکه مازندران همواره در رویدادهای مهم ملی و بین‌المللی ورزشی حضور دارد، تصریح کرد: اعتقاد داریم استعدادهای خوب ورزشی در مازندران وجود دارد و ما باید زمینه بروز و ظهور آن را با افتتاح پروژه‌های ورزشی فراهم کنیم.

* درخواست از وزیر برای تکمیل پروژه‌های ورزشی مازندران

استاندار مازندران نیز در این مراسم با قدردانی از وزیر ورزش برای مساعدت در تکمیل پروژه‌های ورزشی استان، اظهار کرد: از زمان حضور سلطانی‌فر در وزارت ورزش روزانه تقریبا ۲ پروژه در کشور بهره‌برداری می‌شود، شاید ۵ هزار پروژه نیمه کاره داشتیم که سال گذشته ۷۰۰ پروژه افتتاح شد.

احمد حسین‌زادگان افزود: در حوزه سخت‌افزاری در یک‌سال اخیر استادیوم‌های مهم ورزشی در استان مرمت شد که از جمله آن در شهرهای نور، نوشهر، ساری و… است و می‌توان گفت؛ همه اماکن فرسوده در حال احیاء است.

وی خاطرنشان کرد: استعدادهای ورزشی در استان موج می‌زند و رویکرد مهم وزارت ورزش، تقویت ورزش قهرمانی است و آرام کردن فضای متشنج در فدراسیون‌ها و … که با حضور سلطانی‌فر پیگیری و انجام می‌شود.

استاندار مازندران بار در خواست از وزیر ورزش برای تکمیل پروژه‌های ورزشی نیمه کاره استان از جمله استادیوم ۶ هزار نفره ماهفروجک ساری، سالن کشتی جویبار، رستم‌رود و بلده شهرستان نور و در اولویت قرار دادن آن‌ها گفت: سهم استانی را ما تامین می‌کنیم و سهم ملی را وزارت ورزش کمک کند تا سریعتر اختصاص و تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان نیز در این آئین اظهار کرد: کار مرمت استادیوم ورزشی شهید ناطق نوری با مساحت ۲۳ هزار ۴۰۰ متر مربع از سال ۸۶ آغاز شد و مدت زیادی وقفه داشت که با پیگیری مسؤولان شهرستان و استان و دستور وزیر از یک‌سال و نیم قبل این پروژه سرعت پیدا کرد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

حسن کریمی افزود: این پروژه ۶ هزار ۲۵۰ متر فضای روباز ورزشی و ۲ هزار و ۸۰۰ متر فضای بسته اداری دارد که می‌تواند به عنوان فضای اداری هیات‌های ورزشی شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: این ورزشگاه دارای زمین چمن مصنوعی و متعلقات ، سالن بدنسازی، سونای خشک، پیست دو و میدانی، فضای فعالیت های پزشکی و داوران ، واحد اداری ، سکوی صندلی برای تماشاچیان ، جایگاه وی آی پی، رختکن تیم مهمان و میزبان، چهار دکل نور افکن و  ۶۵ چشمه سرویس بهداشتی و … است که تا امروز ۲۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده و اگر امروز شروع می‌شد باید ۴۵ میلیارد تومان هزینه می‌کردیم.

به گزارش فارس پس از افتتاح این استادیوم دو تیم منتخب ملی پوشان و بازیکنان لیگ‌برتر و تیم منتخب شهرستان نور به صورت نمادین به مصاف هم رفتند.

در تیم منتخب ملی پوشان و لیگ برتر بازیکنانی چون رحمان رضایی،  محسن بنگر،  محسن یوسفی ، حنیف عمران زاده، مجید کاویان‌پور، مسعود حق‌جو ، سیدعبدالله حسینی، سعید کوزه گر، علیرضا سیار از فوتبالیست‌های شهرستان نور حضور دارند.