جلوی هتک حرمت به دامان ورزش را بگیریم /کمر به نابودی وزنه برداری مازندران بستند!!

مازند اسپرت/ حسن عبدالهاشم پور: تصمیم علی مرادی قابل انتظار بود. رییس فدراسیون وزنه برداری منتظر فرصتی بود که تسویه حساب کند و عباس رحیمی را کنار بگذارد.او با جلوگیری از برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیات وزنه برداری در واقع مانع از حضور مجدد بهترین رییس هیات وزنه برداری کشور شد!   در حالیکه وزنه […]

2255مازند اسپرت/ حسن عبدالهاشم پور: تصمیم علی مرادی قابل انتظار بود. رییس فدراسیون وزنه برداری منتظر فرصتی بود که تسویه حساب کند و عباس رحیمی را کنار بگذارد.او با جلوگیری از برگزاری مجمع انتخابات ریاست هیات وزنه برداری در واقع مانع از حضور مجدد بهترین رییس هیات وزنه برداری کشور شد!

 

در حالیکه وزنه برداری مازندران در ۸ سال مدیریت رحیمی نقش ناجی و جان پناه این ورزش را در کشور ایفا کرده حالا مرادی فرصتی بدست آورد تا در عوض حمایت رحیمی از سعادتمند در انتخابات فدراسیون، یک تصمیم جنجالی گرفته و او را تغییر دهد.
این اتفاق وقتی مضحک جلوه می کند که رحیمی در ۶ سال گذشته ۵ بار مازندران را با انتخاب خود فدراسیون به رتبه اول کشور رسانده است!
ماجرا وقتی خنده دارتر می شود که این مرادی حتی نتوانست خشم خود را بعد از ۳ قهرمانی متوالی مازندران در مسابقات قهرمانی کشور در رده های سنی در همین یکی دو ماه قبل کنترل کند و کمر به نابودی وزنه برداری استان ببندد!

حکایت آن اعلان مردانه

قضیه از این قرار است که رحیمی مردانه اعلام کرد در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری از سعادتمند مدیر کل پیشین ورزش استان حمایت کرده و این را به خود مرادی و اطرافیانش هم گفت.مرادی رای آورد و از همان زمان هم انتظار می رفت تنش هایی صورت گیرد.
وقتی اردوی تیم ملی وزنه برداری بدون اطلاع رحیمی به چالوس آورده شد، قابل پیش بینی بود که پای عده ای مریض احوال در میان است. آنها تا توانستند زیر پای هم استانی خود را خالی کردند اما زدن زیرآب رحیمی با آن کارنامه قطور و درخشان محال بود.
تنها جایی که مرادی می توانست رحیمی را با آن حمایت شجاعانه مجازات کند، همین جا بود. با تعویق سوال برانگیز مجمع انتخابات ریاست هیات استان به بهانه ی واهی عدم اطلاع رسانی دقیق!

حاج حبیب یا علی

این ضعف البته به دستگاه ورزش استان و متصدی برگزاری مجمع وارد شده و حکم نوعی توهین را به استانی دارد که مایه حیات و نجات همان فدراسیون است!
وزنه برداری استان هر چه موفقیت و درخشش بوده را برای ایران بدست آورده که پرواضح است همه اثرات تلاش زاید والوصف و جهد عاشقانه رحیمی بوده است.
حرکت مرادی و تلاش فدراسیون برای اینکه مجمع را به میل خود در آوردند ضمن آنکه مایه خجالت است، یک برچسب بر پیشانی ورزش مازندران خواهد بود که توان دفاع از کیان و شان خود ندارد.
برای ما کسر است و شرمسارمان می کند که اگر حسین زادگان پاسخ این اهانت را نداده و جلوی تضییع حق مسلم ورزش استان را نگیرد.
فدراسیون وزنه برداری مثل دیگر همتایان خود باید بداند طرفش یک استان پرت در ورزش نیست بلکه مازندران است که اگر نباشد در سطح آسیا هم توان آقایی و بزرگی نداریم.
اگر اینجا محکم نایستیم کارمان تمام است آنوقت هر فدراسیونی اراده کند، سبقه و جایگاهمان را تار و مار می کند.
باید بر اساس قوانین با فدراسیون وارد مجادله شد و اجازه نداد اینگونه مهد وزنه برداری کشور را با علایق شخصی یک رییس خودرای که صلاح خودش را طلب می کند و نه خواست و صلاح یک استان، به سخره بگیرند.

حمایت دکتر فلاح و نمایندگان مجلس

در این زمینه حرکت منسجمی را خواهانیم.دعوت می کنیم تا هر کس که از سال ها بی مهری به ورزش استان متاثر است بپاخیزد.دفاع از وزنه برداری مظلوم استان وظیفه همه است و در صدرشان دکتر فلاح استاندار و تک تک نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی که داعیه حفاظت از دامان این استان را دارند.بس است استثماری که صورت گرفته و هزینه هایی که از سر حجب و حیا و خلق و خوی مان داده ایم.کار را به جایی رسانده اند که می خواهند قطب رییس برتر هیات های وزنه برداری کشور را به زور بردارند.صدایمان رسا نباشد و بی دفاع باشیم در حقیقت به آب و خاکی که پا گرفته ایم و به آن عرق داریم پشت کردیم.انتظار داریم شخص اول این استان پیگیر ماجرا بوده و این ظلم آشکار را رسیدگی کند.همان دکتر فلاح و استانداری را اینجا نیاز داریم که وقتی پای لگد مال کردن نام مازندران با ناجوانمردی و بی معرفتی می آید، چنان برآشفته می شود که خود آستین همت را بالا زده و به میان می آید.

تقاص بهترین بودن

وقتی رحیمی جوان به ریاست وزنه برداری رسید آنقدر اوضاع این رشته در مازندران بد بود که حتی در مسابقات قهرمانی کشور به بهانه نداشتن پول شرکت نمی کرد.بد نیست مروری کنیم کوتاه که پس از رحیمی چه در ورزش استان گذشت؟

-در تمامی رده های سنی در کشور قهرمان شدیم.نه یک بار که چند بار پشت سر هم! امسال در نوجوانان و جوانان قهرمان شدیم مثل آب خوردن و با فاصله زیاد!

– هر ساله مسابقات لیگ استان برگزار گردید و باعث شد تا در تیم های ملی نوجوانان و جوانان همواره حضوری پر رنگ داشته و بهترین مدال ها را در آسیا و جهان کسب کنیم.

-در یکایک گروه های سنی عنوان قهرمانی جهان را تجربه کردیم.
بهداد سلیمی قهرمان جهان و المپیک شد و بهادر مولایی و محمد رضا براری هم در رقابتهای جهانی مدال کسب کردند که در هیچ کدام از ادوار پیشین چنین تعدد مدالی نداشتیم. امیر حسین فضلی و دوجین پولاد مرد درخشان دیگر هم از راه رسیدند.

-عنوان قویترین مرد آسیا و جهان در رده های سنی جوانان و بزرگسالان به دفعات نصیب مازندرانی ها شد.

– با ارزیابی هایی که خود فدراسیون انجام داد، مازندران ۵ سال هیات برتر کشور شد.این اتفاق در مازندران فقط برای کشتی افتاد.

– در ۲ سالی که در مراسم تجلیل از ورزش استان، انتخاب هیات های برتر برگزار شد وزنه برداری و رحیمی مورد تقدیر قرار گرفتند.

-تعداد هیات های فعال وزنه برداری در شهرستان ها پیش از آمدن رحیمی به اندازه انگشت های یک دست نبود اما حالا تک تک شهرهای استان در قهرمانی استان مدال می گیرند و دیگر قهرمانان فقط قائمشهری و یا بابلسری نیستند.

-وزنه برداری استان تنها هیات مازندران است که هر ساله مراسم تجلیل از قهرمانان را در وسع خود برگزار می نماید.

می دانید که امکان درج همه ۸ سال چشم نوازی در همین سطور کوتاه نیست.انتظار داریم تا قدر بدانند و از دست زدن به ترکیبی که وزنه برداری مان را به اوج رسانده به واسطه ای مزخرف، خودداری کنند.احساس می کنیم که می خواهند تضعیف مان کنند.بر سرمان داد زده اند و به اجبار می خواهند کوچک مان کنند.چشم هایمان به حسین زادگان است تا از حریم مان محافظت کند و نگذارد هر کسی رد می شود یک ضربه مهلک به پیکره ورزش مظلوم مان بزند.