مهم‌ترین رویدادهای ورزش مازندران در ۱۰ روز گذشته

در این گزارش مهم‌ترین اتفاقات ۱۰ روز گذشته ورزش مازندران را بررسی کردیم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در ۱۰ روز گذشته در ورزش استان مازندران اتفاقات زیادی رخ داد که ما در این گزارش به خلاصه‌ای از این اتفاقات می‌پردازیم.

معرفی رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مازندران

روح الله طور سوادکوهی با ۱۱ رای اعضای مجمع انتخابات هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مازندران، برای چهار سال به‌عنوان رئیس این هیات انتخاب شد.

در جلسه مجمع انتخابات هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی که در سالن شهید زرهون اداره کل ورزش و جوانان مازندران با حضور جوهری رئیس فدراسیون، عادل عالیشان و حسین دلیری سرپرستان معاونت‌های توسعه امور ورزشی و ورزش همگانی برگزار شد، روح الله طور سوادکوهی ۱۱ رای، کوروش عباسی ۶ رای، عبدالحمید آذری بدون رای و همت محمد نژاد نیز بعنوان کاندیدای انصرافی اعلام شدند.

 شکست سنگین شهروند ساری برابر سن ایچ‌ ساوه در هفته اول لیگ برتر فوتسال

تیم فوتسال شهروند ساری بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتسال کشور را با شکست آغاز کرد.

تیم فوتسال شهروند ساری در اولین هفته لیگ برتر فوتسال از ساعت این هفته میزبان سن ایچ ساوه بود و‌ در پایان با چهار گل برابر این حریف شکست خورد.

مهدی کریمی، گل بخودی و رضا سپندار برای سن ایچ ساوه در این دیدار گلزنی کردند.

شهروند ساری در هفته دوم لیگ برتر فوتسال باید روز چهارشنبه ۱۹ تیرماه در کرج به مصاف مقاومت البرز برود.

پیگیری های استاندار مازندران برای تامین بودجه بازسازی استادیوم‌ها قائم‌شهر و بابل

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار تامین اعتبار برای تکمیل روند بازسازی و آماده‌سازی استادیوم‌های شهید وطنی قائمشهر و شهدای هفت تیر بابل شد.

با توجه به استانداردهای فدراسیون فوتبال و AFC از جمله؛ بازسازی سکوهای تماشاچیان، نصب صندلی تماشاچیان، احداث برج های نوری، ایجاد ظرفیت جدید و … و به رغم محدودیت های اعتباری استان و تاکید بر مطالبات مردمی ، استاندار مازندران از سازمان برنامه و بودجه کشور درخواست کرد از اعتبارات ردیف های ملی در اختیار وزارت ورزش و جوانان برای تکمیل عملیات بازسازی مساعدت لازم را بعمل آورند.

لازم به ذکر است؛ حضور تیم نساجی قائمشهر پس از دو دهه در بالاترین سطح فوتبال کشور و حضور تیم خونه به خونه بابل در لیگ یک باشگاه‌های کشور، زمینه‌ساز شور و نشاط اجتماعی را در دو شهرستان بزرگ و کل استان مازندران پدید آورد که مسؤولان ارشد استان را به تقویت زیرساخت ها و حمایت از این خواست عمومی ترقیب کرد.

 نوشهری ها فاتح دربی پرحاشیه فوتبال ساحلی در مازندران

در چارچوب هفته سیزدهم این مسابقات تیم موج سواران ساحل نوشهر در مجموعه ورزشی حسینی این شهر میزبان تیم شهریار ساری بود و در نهایت با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ میهمان مدعی خود را با شکست بدرقه کرد.

دو تیم درحالی در این دیدار به مصاف هم رفتند که تیم شهریار ساری در بازی رفت، در ضیافت پنالتی‌ها موفق به شکست حریف نوشهری خود شده بود.

تیم موج سواران با پیروزی ارزشمند و کسب ۳ امتیاز هفته سیزدهم این رقابتها برابر هم استانی خود تیم شهریار ساری با ۲۷ امتیاز وبا اختلاف تفاضل گل کمتر در رده چهارم جدول رده بندی این مسابقات باقی ماند.

دیدار با سلطانی‌فر

حبیب حسین زادگان با حضور در دفتر سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان با ایشان دیدار و گزارشی از عملکرد های صورت گرفته در استان مازندران به وزیر ورزش و جوانان ارائه کرد.

وی در این دیدار ضمن تشریح روند تکمیل پروژه‌های ورزشی در دست ساخت استان مازندران، خواستار تامین منابع برای تسریع در روند ساخت این پروژه‌ها شد.

حسین‌زادگان در گفت‌وگو با وزیر ورزش و جوانان موضوعاتی مانند وضعیت جوانان استان، برنامه‌های پیش رو برای حضور قدرتمندانه ورزشکاران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو و مشکلات ورزشکاران و پیشکسوتان مازندران را مطرح کرد و گفت: معتقدیم ورزش مازندران ظرفیت توجه ویژه برای کسب موفقیت‌های بزرگ در ورزش ملی را دارد.

فیروزپور قهرمان کشتی آسیا شد

امیر حسین فیروزپور کشتی‌گیر جویبار در نورسلطان قزاقستان قهرمان آسیا شد.

در وزن ٨٠ کیلوگرم امیرحسین فیروز پور جویباری در دور اول با نتیجه ١٠ بر صفر نماینده چین را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ٩ بر ٤ نماینده ای از تاجیکستان را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

فیروزپور در این دیدار نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر و ضربه فنی نماینده‌ای از ژاپن را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار نهایی نماینده قزاقستان را با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

پایان بازی‌های جهانی کارگران با ۱۴۸ مدال برای ایران و ۲۳ مدال برای مازندران

در روز پایانی بازی‌های جهانی کارگران درتورتوسای اسپانیا، ورزشکاران ایران موفق به کسب ۶۱ مدال طلا، ۴۸ مدال نقره و ۲۹ مدال برنز شدند و در مجموع به ۱۳۸ مدال دست یافتند.

ورزشکاران استان مازندران نیز سهم بسزایی در این موفقیت داشتند که در پر مدال ترین رشته ها علیرضا نوری شناگر ساروی بود که موفق به کسب ۲ طلا، ۵ نقره و ۴ برنز در مجموع مواد شنای کارگری قهرمانی جهان در اسپانیا رسید. همچنین تیم ملی والیبال ساحلی کارگری ایران با حضور یک بازیکن و مربی از مازندران قهرمان پیکارهای جهانی ایتالیا شد.

بهزاد محمودی هدایت این تیم را عهده‌دار بود و محمد غلامی نیز به عنوان بازیکن در ترکیب حضور داشت که ایران در فینال مقابل تیم شهرداری مشهد دیگر تیم والیبال ساحلی حاضر قرار گرفت و به پیروزی دو به یک دست یافت. ایران برای قهرمانی رقبای سرسختی را شکست داد و در نهایت با پیروزی بر ایتالیا به فینال رسید که طلا را هم در انتهایش تصاحب کرد.

ایران در مجموع ۶۱ مدال، ۴۸ نقره و ۲۹ برنز گرفت تا با ۱۳۸ مدال که موفق ترین حد نصاب مدالی در تاریخ این بازی ها بود به خانه بازگردد.

مازندران با ۲ مربی بهزاد محمودی و اکبر خجسته و ۸ ورزشکار در این بازی ها مشارکت داشت که صاحب ۲۳ مدال شد.

علیرضا نوری موفق ترین عضو مازنی کاروان بود که ۲ طلا، ۵ نقره و ۴ برنز گرفت. مهران حسینی ۴ طلا در دوومیدانی آورد و بهترین از نظر خوشرنگ ترین مدال ها بود. امید حاجی تبار در کشتی فرنگی هم دو طلایی شد. در کشتی ساحلی علی اکبر صفرپور و رضا عبدالله پور طلایی شدند.باز هم در دوومیدانی، محمد یزدانی دو مدال یک طلا و یک برنز گرفت و فاطمه عباسی به یک برنز دست یافت. محمد غلامی هم با تیم والیبال ساحلی به مقام نخست دست پیدا کرد.

مازندرانی ها با ۱۲ طلا، ۵ نقره و ۶ برنز عملکردی درخشان داشتند و شهرهای ساری، بابل، فریدونکنار، بابلسر، آمل و سوادکوه صاحب مدال جهانی کارگری شدند.

ورودی‌های تازه نساجی

نساجی مازندران همچنان در حال آماده‌سازی خود برای فصل نوزدهم لیگ برتر است و خریدهای تازه‌ای هم داشته است. مجتبی رمضانی از استقلال خوزستان و مهرداد کفشگری از سایپای تهران دو بازیکن تازه وارد نساجی هستند که هر دو بازیکن قائم شهری و بومی می باشند. محمد میری هافبک رشتی تیم نساجی هم قراردادش را با این تیم تمدید کرد و سجاد آشوری وینگِر قائمشهری هم برای فصل بعد هم در شهرش خواهد ماند.

تیم ملی والیبال با دو مازندرانی‌اش به شیکاگو رفت

تیم ملی والیبال ایران به شیکاگو در آمریکا رفت تا بازی های حساس خود در مرحله نهایی لیگ ملت ها را برگزار کند.ایران یکی از ۶ تیم برتر حاضر در این مسابقات است و جواد کریمی نکایی و علی شفیعی آملی دو مازنی ترکیب تیم ملی هستند.

مسابقات مرحله نهایی از ۱۹ تا ۲۳ تیرماه برگزار می‌شود.