حکایت هیاتی که از صفر به صد رسید/ تقوی : والیبال مازندران بعد از گذشت چند سال به باروری رسیده است !

رییس هیات والیبال مازندران گفت که تاکنون۲۶ تیم از ۱۰ کشور برای شرکت در نخستین دوره مسابقات تور تک ستاره جهانی والیبال ساحلی به میزبانی این استان در شهرستان بابلسر اعلام آمادگی کردند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در حالی که والیبال استان مازندران در این سال ها پیشرفت چشمگیری داشته و افتخارات خوبی نیز کسب کرده است، اما از گوشه کناره ها شنیده می شود که اختلافاتی بین دستگاه ورزش و رئیس هیات والیبال وجود دارد.

شاید درخواست خانه والیبال از دستگاه ورزش حقی است که رئیس هیات والیبال خواستار بدست آوردنش است اما مخالفت دستگاه ورزش با این موضوع را نباید به حساب اختلافات بین مدیرکل و تقوی گذاشت. اگر قرار باشد مدیرکل دستگاه ورزش خیلی زود برای تمامی رشته های ورزشی خانه ای اختصاصی تهیه کند شاید زمان زیادی طول بکشد تا این اتفاق برای ورزش استان مازندران رخ دهد.

از این حواشی اگر بگذریم، مدیرکل دستگاه ورزش هم نباید از تحول عظیم و افتخارات والیبال مازندران به سادگی عبور کند. والیبالی که شاید قبل از حضور تقوی و دوستانش حتی یک برگ بایگانی نداشت و هیچ سرو شکل اداری خوبی در دفتر این هیات مشاهده نمی شود. والیبال مازندران روز به روز پیشرفت کرد و حالا ورزشکاران و تیم های مازندرانی حاصل تلاش های چند ساله ی را به بار می نشانند.

 اما میلاد تقوی در گفتگو با اصحاب رسانه اظهار داشت : والیبال مازندران در سال۱۳۹۷  سال پرافتخاری را سپری کرده است و تا به اینجای کار افتخارات زیادی کسب کرده است.

این مسئول مجدد بحث خانه والیبال را مطرح کرد و از عدم راه اندازی و توجه به این خواسته سخن گفت و افزود: هنوز هیچ اتفاقی در این زمینه رخ نداده است اما همچنان به احداث خانه والیبال در استان مازندران امید داریم.

تقوی شایعات اختلافات اداره کل ورزش و جوانان مازندران با وی را در خصوص احداث خانه والیبال و اختلاف نظر عنوان کرد و بیان داشت: انتظار ما این است که با این همه افتخارات ورزشکاران و تیم های والیبال، یک جایگاهی در ورزش و جوانان داشته باشیم، زیرا مازندران جزو استان های برتر کشور است که در همه رده های سنی مردان و زنان دارای عضو تیم ملی و در ورزش کشور در این رشته برتر است.

رئیس هیئت والیبال مازندران با اشاره به این موضوع که به هیچکدام از نامه های درخواست احداث خانه والیبال پاسخی داده نشده است، گفت: حدود سه سال از نامه هایی که در خصوص احداث خانه والیبال بود گذشته است و همچنان جوابی از سوی اداره کل ورزش و جوانان به وزارتخانه داده نشده است که واقعا دلیلش را متوجه نشده ایم.

 

رئیس هیئت والیبال مازندران در بخشی دیگر از صحبت هایش از احتمال عدم شرکت تیم کاله جوان در لیگ برتر سخن گفت و افزود: هنوز به غیر از کاله تیم دیگری به صورت جدی برای حضور در لیگ اعلام آمادگی نکرده اند اما نباید نگرانی ای وجود داشته باشد چون امسال بدنبال کیفیت هستیم و دنبال اقدات کمی نیستیم.

تورجهانی والیبال ساحلی در بابلسر

سید میلاد تقوی در خصوص این تور اظهار داشت: تاکنون حضور تیم های ۲ نفره والیبال از کشورهای نروژ، آمریکا، اسلونی، سوئد، جمهوری چک، ساحل عاج، قزاقستان، عمان، تایلند و مالزی برای شرکت در این مسابقات قطعی شده است.

امیر حسینی رئیس کمیته روابط عمومی فدراسیون والیبال نیز در این نشست در خصوص برگزاری این تور در مازندران گفت: نخستین دوره مسابقات تور تک ستاره جهانی والیبال ساحلی با عنوان ‘ کاسپین سریز ‘ از ۱۵ الی ۲۱ مهر ماه در شهرستان های بابلسر می شود.


وی افزود: بندر انزلی در استان گیلان و بندر ترکمن در استان گلستان هم دو میزبان دیگر تور جهانی والیبال تک ستاره ساحلی کاسپین سریز هستند.

حسینی بیان داشت : والیبال ساحلی (Beach volleyball) ورزشی المپیکی است که با مقرراتی مشابه والیبال بر روی شن برگزار می‌شود. در مسابقات رسمی والیبال ساحلی هر تیم از دو بازیکن تشکیل می‌شود و مربی و بازیکن ذخیره نیز حضور ندارند.

این مسئول همچنین از حضور بازیکنان صاحب نام در این تور خبر داد و گفت:  ‘ دیوید لی ‘ کاپیتان سابق تیم ملی آمریکا یکی از والیبالیست هایی است که در تور جهانی بابلسر شرکت خواهد کرد.دیوید لی از پر افتخار ترین ستاره های والیبال جهان محسوب می شود به همراه ‘ مارک بوریک ‘ هم تیمی اش در تور تک ستاره جهانی والیبال ساحلی کاسپین سریز در بابلسر شرکت می کند و این تور نیز اولین تجربه والیبال ساحلی وی به شمار می رود.

حسینی در پایان افزود: نام نویسی برای شرکت در مسابقات تور تک ستاره جهانی والیبال ساحلی کاسپین سریز در بابلسر تا ۲۶ شهریور ماه جاری ادامه دارد.

 

به گزارش مازند اسپرت؛ والیبال استان مازندران در طول چند سال اخیر روند رو به رشدی داشته است و هم اکنون در فصل باروری خود حضور دارد و باید دید در آینده هیات والیبال استان مازندران نیز اسیر تصمیمات حاشیه ای و سیاسی خواهد شد یا خیر !؟ امیدواریم چنین اتفاقی بر سر والیبال مازندران نیافتد !