رئیس اداره ورزش و جوانان قائمشهر : ما تازه ارامش پیدا کرده ایم !

مازند اسپرت / زاوش گرایلی : برای اطلاع از وضعیت اداره ورزش قائمشهر و تعاملاتش با باشگاه نساجی به سراغ رییس این اداره رفته ایم و گپی صمیمی با او زده ایم.   آقای قدیمی به عنوان اولین سوال بفرمایید اداره ورزش و جوانان قائمشهر چه امکاناتی را برای تیم نساجی قرار داده؟ ابتدا سلام […]

مازند اسپرت / زاوش گرایلی : برای اطلاع از وضعیت اداره ورزش قائمشهر و تعاملاتش با باشگاه نساجی به سراغ رییس این اداره رفته ایم و گپی صمیمی با او زده ایم.

 

آقای قدیمی به عنوان اولین سوال بفرمایید اداره ورزش و جوانان قائمشهر چه امکاناتی را برای تیم نساجی قرار داده؟

ابتدا سلام عرض می‌کنم خدمت شما و کاربران سایت و آرزوی قبولی طاعات و عبادات آنها را دارم. هفته‌ی گذشته در شورای اسلامی شهر با حضور آقایان پرهام، حسینی، درودگر و اعضای شورای شهر جلسه‌ای برگزار شد و در این جلسه مصوباتی داشتیم که امیدواریم قول‌های مساعدی که دوستان دادند اجرایی شود.

من آز اقای پرهام ودرودگر تشکر می‌کنم و امیدوارم امسال با همدلی و اتحادی که به وجود آمده است فصل خوبی را شاهد باشیم. ما هم در اداره ورزش شهر در حد وسع و توان خود به هر طریقی به باشگاه کمک می‌کنیم. تاکنون از طرف باشگاه هیچ گله‌ای را از اداره ورزش شاهد نبودیم. ما در سال گذشته بدون دریافت ریالی اجازه دادیم تمام بازی‌های رده‌های مختلف سنی نساجی در ورزشگاه شهید وطنی برگزار شود و همینطور اجازه دادیم این تیم‌ها تمرینات خود را هم در این مکان برگزار کنند.قبول داریم که محدودیت‌هایی در این ورزشگاه وجود دارد اما تمام امکاناتمان را در اختیار باشگاه قرارخواهیم داد.

کارهای جانبی دیگری هم باشگاه درخواست داشته که آن‌ها را هم انجام دادیم، هر جور که بتوانیم به نساجی کمک می‌کنیم.

مصوبات جلسه‌ی برگزارشده در شورای شهر چه بود؟

بهتر است ابتدا کارها اجرایی شود و بعد گفته شود. یک سری خواسته‌هایی خود باشگاه داشت و یک پیشنهادی هم خود آقای حسینی داد که شورا مصوب کند درصدی از محل در‌آمدها به نساجی تعلق گیرد. در مورد پارک جنگلی تلار هم قرار شد که اگر اقای پرهام درخواست دهند با مصوبه‌ی شورا در اختیار ایشان قرار بگیرد.

البته این‌ها در حد صحبت بوده و قرار است بر روی آنها کارشناسی شود تا مصوب شود. یک نفر از اعضای شورا هم پیشنهاد داد که کارگروهی تشکیل شود تا کمک‌هایی که می‌توان انجام داد را کارشناسی کرد تا به تصویب برسد و به باشگاه کمک شود؛ کمک‌هایی پایدار که در طول فصل بشود از طریق آن‌ها درآمد کسب کرد.

اعضای شورا عنوان کردند که برای این منظور نیاز است تا ارتباط باشگاه با آن‌ها بیشتر شود و شورا بیشتر در جریان امورات باشگاه قرار بگیرد تا با درخواست‌های باشگاه آن‌ها بتوانند کمک کنند. مثل بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر و راه های بین شهری . اگر ارتباط بین باشکاه و مسئولین شهری بیشتر بشود و مسئولین بیشتر در جریان امورات باشگاه باشند کمک های بیشتری در اختیار باشگاه قرار خواهد گرفت، اگر بتوان نماینده تام الختیاری از باشگاه به صورت منظم به مسوولین مربوط گزارش هایی دهد قطعا به سود ورزش شهر خواهد بود. 

در مورد چمن استادیوم وطنی توضیح بفرمایید. 

برخی میفرمایند چمن استادیوم خراب شده و در حال تخریب است که بنده به شدت این مساله را تکذیب میکنم. هیئت فوتبال قائمشهر شانه ای خریده و هر از چندگاهی چمن را شانه میزند . برخلاف اینکه دوستان گفتند همیشه باید شانه زده شود چنین چیزی نیست. در ایام تابستان چمن ابیاری میشود به میزان کافی و شانه هم زده میشود، شانه زدن هم برای تقسیم مناسب گرانول در سطح زمین است که برای این مساله هر چند هفته یکبار شانه زدن انجام میشود. مطمعن باشید ما بیش از دیگران دقت به نگهداری این چمن میکنیم.

ما تازه ارامش پیدا کرده ایم. یادمان نرفته که چه مشکلاتی برای برگزاری مسابقات داشتیم و همیشه زمین ما در فصول مختلف مخصوصا زمستان دچار مشکل میشده ولی خدا رو شکر الان چمن مشکلی ندارد و دغدغه ما نیز کم شده و با خیال راحت مسابقه را برگزار میکنیم . ما با کسی که این چمن را اجرا کرده همیشه در ارتباط هستیم و هر از چند گاهی ایشان بازدیدی هم از چمن میکنه.

هنوز هم به پیمانکار چمن بدهکار هستید؟

وضعیت بدهکاری مربوط به  اداره کل ورزش و جوانان استان میباشد و اگر بدهی وجود دارد دولت موظف به پرداخت بدهی میباشد. ما با آقای خدا بنده لو تعامل بسیار خوبی داریم و از ایشان کاملا راضی هستیم.

 

وضعیت پروژه های نیمه تمام شهرستان در چه وضعیتی است؟ 

پروژه خانه وزنه برداری بهداد سلیمی در منطقه کوچکسرا که زمینش توسط یک خیر اهدا شده ، سال گذشته از محل اعتبار نمایندگان ماده ۱۰۸ تبصره ۲۲ یک اعتبار دویست میلیون تومانی به این پروژه تخصیص داده بودن و چون پروژه ملی میباشد از محل استانی قبول نکردن این بودجه تخصیص پیدا کند.

اما با صحبتی که با آقای حسین زادگان داشتم قرار شد در سال جدید دویست تا سیصد میلیون تومان رو به این پروژه تخصیص دهند و پول خوبی را برای این پروژه کنار گذاشتن و پیمانکار هم در حال تعیین شدن است تا انشالله به زودی این پروژه آغاز شود.

پروژه سالن چند منظوره وسطی کلا که تقریبا هفتاد درصد کارش انجام شده  ، در سال گذشته اعتباری نداشته ولی امسال انشالله درخواست رو به اقای فرماندار و اداره کل دادیم که از محل اعتبار  جاری   اعتباری اختصاص بدهیم و در همین ایام باید اعتبار مشخص بشه ولی تخصیص اعتبار از مرداد ماه به بعد میباشد.

پروژه خرماکلا که پایان هفته آینده باید افتتاح بشه و پیمانکار کارش خوب است و از پیشرفت ۹۵% برخوردار بوده و کفپوش و روشنایی آن در حال اتمام است. پروژه روستا جورجاده را داریم که پیمانکار مشغول به کار میباشد و سوله ان نصب شده و در حال دیوار چینی میباشد و چیزی حدود ۴۰% از کار انجام شده.

در مورد پروژه لموک هم اگر میشه توضیح دهید.

پروژه سالن ورزشی لموک یک پروژه ملی میباشد و این پروژه پیمانکارش شرکت توسعه و تجهیز میباشد و پروژه در دست ما نیست  و الان فقط بحث انشعابات  روشنایی هست که یک سری ایراداتی داشته و بقیه کارهای ان هم انجام شده. به امید خدا پروژه سالن ورزشی لموک امسال به افتتاح خواهد رسید ، انشالله این سالن به عنوان خانه اسکواش استان مازندران بهره برداری خواهد شد.

وضعیت مالکیت سالن های ورزشی به چه شکلی هست؟

سالن های ورزشی سطح شهر در مالکیت اداره ورزش شهرستان قرار دارد و ما آنها را با انجام استعلام هائی به بخش های خصوصی اجاره داده و واگذار میکنیم، فقط در صورتی سالن های ورزشی به فروش میرسند که درآمدرائی نداشته باشد و دارای خرج باشد . ما این سالن ها را با انجام مناقصه به بخش خصوصی میفروشیم.

همچنین اداره ورزش زمین هائی در اختیار دارد و در صورتی که کسانی خواستار ساخت سالن ورزشی باشند این زمین هارا در اختیار آنها قرار داده و با انجام کارشناسی های مربوطه برای مدت مشخصی در اختیار آنها قرار خواهد داد.

آیا تامین بودجه مربوط به هیئت ها به وظیفه اداره ورزش شهرستان مربوط می شود؟

خیر ، وظیفه اداره ورزش ساماندهی هیئت های ورزشی و نظارت بر اماکن ورزشی و ایجاد زیرساخت های ورزشی است ، ما برای انتصاب مسئولین هیئت کسانی را انتخاب میکنیم که صاحب نفوذ باشند و بتوانند اعتبار هائی را بدست بیاورند و برای هیئت های ورزشی خود کسب درآمد کنند.

البته کمک هائی هم به هیئت های ورزشی میکنیم؛ مانند در اختیار گذاشتن سالن های ورزشی و عدم دریافت هزینه سالن.

در سال ۹۳ توانستیم تعداد مدال های جهانی و آسیائی ورزشکاران قائمشهری را به دوبرابر برسانیم و انشالله در برنامه ای ویژه بتوانیم از مدال آوران سال ۹۳ نیز تجلیل به عمل آوریم.

صحبت پایانی…

تشکر میکنم از شما و سایت خوب نساجی اسپرت و تمام خوانندگان این سایت و ورزش دوستان قائمشهری، و درگذشت اقای کشوری پیشکوست ورزش شهرستان و استان را به تمام ورزشکاران و ورزش دوستان تسایت عرض میکنم.