مردم موفقیت سرخابی ها را می‌خواهند

سرمربی نفت تهران با اشاره به اینکه نمی خواهد وارد مسائل سیاسی و دولتی شود، گفت: ورزش ما بین درگیری دولت و مجلس گیر کرده است.     به گزارش “مازنداسپرت“، علیرضا منصوریان در نخستین نشست آسیب شناسی خصوصی سازی باشگاه‌های ورزشی گفت: خیلی بهتر بود قبل از خصوصی‌سازی ما آسیب شناسی آن را انجام […]

سرمربی نفت تهران با اشاره به اینکه نمی خواهد وارد مسائل سیاسی و دولتی شود، گفت: ورزش ما بین درگیری دولت و مجلس گیر کرده است.

 

 

به گزارش “مازنداسپرت“، علیرضا منصوریان در نخستین نشست آسیب شناسی خصوصی سازی باشگاه‌های ورزشی گفت: خیلی بهتر بود قبل از خصوصی‌سازی ما آسیب شناسی آن را انجام می‌دادیم. استقلال و پرسپولیس ویترین هستند و هر کسی در این دو تیم ورود کند سر تیتر رسانه‌ها می‌شود.

منصوریان افزود: به نظر من هیچ الگویی برای خصوصی سازی نداشتیم. می‌توانستیم از کشورهای دیگر مانند ترکیه، آلمان و انگلستان تحقیق کنیم که چطور می‌شود بایرن مونیخی‌ها پشت سر هم قهرمان می‌شوند.

سرمربی نفت تهران توضیح داد: معتقدم خصوصی‌سازی نمی تواند به کلیت ورزش کمک کند اما مفید است. علت اینکه اینجا جمع شده‌ایم فوتبال است. در طول سال‌های گذشته با فوتبال مبارزه شده است و سعی شده که بگویند ورزش‌های دیگر بهتر هستند.

سرمربی نفت تهران با اشاره به لیونل مسی و کریستیانو رونالدو تصریح کرد: قیمت بازیکنی مثل مسی هزار میلیارد تومان یعنی چند برابر هزینه کل فوتبال ما است. اگر مسی و رونالدو را کنار هم بگذاریم می‌شود دو هزار میلیارد تومان. من می گویم از اینها درآمدزایی می‌شود و جای این اتفاق در فوتبال ما خیلی خالی است. ما اینجا جمع شده ایم تا مشکلات فوتبال را حل کنیم اما مشکل اصلی ما پول است.

وی افزود: در طول سال گذشته بالای ۵ هزار مصاحبه درباره خصوصی سازی انجام شد اما کسی راهکاری پیشنهاد نداد. من با این موافق هستم که برای مردم ما توفیق این دو باشگاه مهم است اما به نظرم در فوتبال ایران اصلا تیم خصوصی وجود ندارد، نفت تهران تیم خوبی است اما اگر وزارت نفت حمایتش را بردارد هیچ کسی در تهران حاضر نمی‌شود پیراهن تیم ما را بخرد.

منصوریان توضیح داد: سپاهان تیم خوبی است اما اگر حمایت تیم فولاد مبارکه نباشد این تیم نمی‌تواند ادامه بدهد. یک زمان و در فوتبال آماتور برای استقلال و پرسپولیس ۲۵۰ میلیون تومان خرج می کردند. آن زمان هزینه باشگاهی مثل سپاهان ۵۰ میلیون تومان بود. اما فولاد مبارکه در قالب بخش خصوصی وارد شد و بخشی از درآمدش را به این تیم اختصاص داد. ذوب آهن، فولاد و بقیه تیم ها هم همین طور، آنها جان گرفتند و استقلال و پرسپولیس عقب گرد کردند. شک نداشته باشید که مردم از شنیدن خبرهای خوب درباره استقلال و پرسپولیس ذوق زده می‌شوند.

سرمربی نفت تهران گفت: به نظر من باید یک همسویی بین دولت و مجلس درزمینه خصوصی‌سازی باشگاه‌ها پیش بیاید چراکه برخی ناهماهنگی‌ها به بخش خصوصی آسیب زده است.

وی در پایان افزود: در سال گذشته پرسپولیس ۶ تا مدیرعامل عوض کرده است. اما بایرن مونیخ در طول این همه سال فقط سه مدیر داشته است. هیچ تضمینی برای کار کردن در فوتبال ایران وجود ندارد. هیچ امنیت شغلی وجود ندارد. البته قشری هستند که می‌خواهند فوتبال را درست کنند اما هیچ توانایی در این زمینه وجود ندارد. باید دراین راه همه بتوانیم مبارزه کنیم. اگر این اتفاق‌ها بیفتد دیگر تیم‌ها نمی‌توانند قدرتشان را به رخ استقلال و پرسپولیس بکشند. باور کنید هیچ ستاره‌ای با این شرایط به این دو تیم نمی‌رود.

منبع:ورزش۳