برگزاری مراسم هفته جهانی ناشنوایان در مازندران / عکاس : احمدقربانی

مراسم روز جهانی ناشنوایان به میزبانی اداره بهزیستی مازندران برگزار شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی ناشنوایان ، مراسمی با حضور مسئولین و ورزشکاران  ،  محمد پرگر  رییس کنفدراسیون ناشنوایان آسیا  و  ورزشکاران و خانواده های ایشان  در سالن آمفی تئاتر اداره کل بهزیستی مازندران برگزار شد

محمد پرگر رئیس کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا و خاورمیانه در جمع ورزشکاران گفت ؛
لزوم راه اندازی سامانه ارتباطی مترجمان ناشنوایان در مازندران
رئیس کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا و خاورمیانه به راه اندازی سامانه ارتباطی مترجمان ناشنوایان در استان تاکید کرد و افزود: هدف از ایجاد این سامانه برقراری ارتباط ناشنوایان با مردم و مسئولین است.
محمد پرگر در مراسم گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان در سالن اجتماعات بهزیستی استان با تبریک فرا رسیدن هفته جهانی ناشنوایان “۲ تا ۸ مهر”با شعار مشارکت کامل با زبان اشاره! اظهار داشت:زبان اشاره ، ایجاد فرصت برابر و مشارکت کامل ناشنوایان در امور اجتماعی همانند افراد شنوا است.
وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ زبان اشاره در جامعه نهادینه شود افزود:بهزیستی به عنوان متولی رفاه و توانبخشی شما ناشنوایان نقش بسزایی در تبیین این فرهنگ دارد.
رئیس کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا و خاورمیانه با اعلام اینکه انجمن ناشنوایان استان تلاش می کند تا زبان اشاره را در استان ترویج دهد،گفت: رساندن پیام ناشنوایان به آحاد جامعه و مسئولین از ضروریات است.
وی به راه اندازی سامانه ارتباطی مترجمان ناشنوایان در استان تاکید کرد و افزود: هدف از ایجاد این سامانه برقراری ارتباط ناشنوایان با مردم و مسئولین است.
پرگر با بیان اینکه محرومیت و مظلومیت زیبنده ناشنوایان در جامعه نیست ،ادامه داد: چنانچه ناشنوایان نتوانند با آحاد جامعه ارتباط برقرار کنند سبب سرخوردگی آنان می شود.
وی به نقش اثر گذار رسانه ها در تبیین و ترویج فرهنگ زبان اشاره در جامعه اشاره کرد و گفت:ضرورت دارد به زبان اشاره ناشنوایان در جامعه احترام گذاشته شود.
رئیس کنفدراسیون ورزش های ناشنوایان آسیا و خاورمیانه با بیان اینکه یادگیری زبان اشاره کمتر از ساختن مدرسه و مسجد نیست به یادگیری این زبان در جهت درک درست ناشنوایان تاکید کرد.
پرگر افزود:ناشنوایان از قابلیت و پتاسیل های زیادی برخوردار هستند بطوریکه افراد زیادی از این قشر نقش ارزنده ای را در جامعه ایفا می کنند.
وی خواستار کمک هزینه لوازم جانبی ناشنوایان نظیر سمعک و باتری ،کمک هزینه کاشت حلزون از سوی مسئولین شد.