چرایی پخش نشدن سری آ ایتالیا و بعضي از مسابقات ديگر از تلویزیون !

این اتفاق ممکن است برای لیگ انگلیس هم رخ بدهد و امکان دریافت سیگنال کلین برای تلویزیون وجود نداشته باشد کما اینکه امروز تلویزیون با وجود برنامه ریزی قبلی موفق به پخش رقابت های جذاب لیگ برتر نشد .

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که مثلا چرا امروز بازی جذاب سیتی – لیورپول از تلویزیون پخش نشد ؟ این سئوال مهم علاقه مندان به فوتبال است که پاسخ درستی به آن داده نشده است .

بنابر اخبار کاملا دقیق مشکلات فنی علت اصلی عدم پخش رقابتهای سری آ ست . لیگ ایتالیا از سال قبل برای ارسال سیگنال ها با شرکتی (پوروایدر ماهواره ای) قرارداد امضا کرده که نحوه ارسال سیگنال ها از سوی آن مانع از دریافت سیگنال کلین (Clean) رقابتهای سری آ در ایران می شود و با وجود تلاش تکنیسین های فنی صدا وسیما هنوز این مشکل حل نشده است.

این اتفاق ممکن است برای لیگ انگلیس هم رخ بدهد و امکان دریافت سیگنال کلین برای تلویزیون وجود نداشته باشد کما اینکه امروز تلویزیون با وجود برنامه ریزی قبلی موفق به پخش رقابت های جذاب لیگ برتر نشد .

با این وصف ، تنها رقابتهای بوندس لیگا ، لالیگا و لیگ قهرمانان در دسترس کامل تلویزیون برای پخش هستند اگرچه به محض دریافت سیگنال بازهم پخش رقابتهای دو لیگ انگلیس و ایتالیا نیز مثل گذشته از سر گرفته می شود .

تلویزیون برای تامین برنامه شدیدا اصرار به پخش مسابقات فوتبال دارد . این رسانه از این اقبال و علاقه عمومی برای جلب رضایت مخاطبان نمی گذرد و آنچه که در این راستا به عنوان عدم پخش خودخواسته رقابتها برای تقویت دیگران عنوان شده کاملا کذب است.

تلویزیون ایران با توجه به اینکه از راههای مختلفی اقدام به دریافت سیگنال های رقابتهای مهم فوتبال می کند ، به صورت طبیعی با مشکلاتی عدیده در این مسیر روبه رو می شود و شاید در ادامه راهی جز استفاده از سیگنال های شبکه ای مثل بی این اسپورت (BeinSports) به جای سیگنال کلین نداشته باشد . البته سیگنال اینترنتی کلین (Clean) برای پخش مسابقات موجود است اما مسوولین پخش فوتبال تلویزیون به علت ریسک بالای قطع تصاویر اینترنتی زیر بار پخش مسابقات از این شیوه نمی رود ولی اپلیکیشن های آی پی تی وی مثل آنتن میتوانند ریسک استفاده از این روش را بپذیرند.

این که چرا پاسخ مناسبی به ابهامات در این باره داده نشده ، شاید مرتبط با همین نحوه دریافت سیگنال هاست که اظهارنظر درباره آن ممکن است باعث ایجاد مسائل حقوقی بین المللی در زمینه کپی رایت شود . اما همانطور که گفته شد ، سکوت مسوولین پخش فوتبال صداوسیما در اینباره امکان به وجود آمدن شایعه را ایجاد میکند.

در همین بین ، آی پی تی وی ها (IPTV) در ایران فعالیت خود را آغاز کرده اند و با دریافت مجوز از صداوسیما مسابقات فوتبال را هم پخش می کنند که اپلیکیشن آنتن از چندی پیش با بهترین کیفیت اقدام به پخش مسابقات می کند و علاقه مندان زیادی مسابقات فوتبال را از آنتن تماشا می کنند.این موفقیت ، چنان به چشم آمده که برخی از رقبا برای سهم گیری از بازار فعالیتهای تخریبی را در دستور کار قرار داده اند.

مدل شبکه های تلویزیونی، مدل رقابتی تکمیلی است بطوریکه شبکه سه و شبکه ورزش برای پخش فوتبال هم با یکدیگر رقابت دارند و هم از نظر هماهنگی باید تکمیل کننده هم باشند. بدیهی است که تلویزیون اینترنتی رقیب و خطر جدی برای تلویزیون سنتی به حساب می آید و سعی جدی تلویزیون سنتی، پخش حداکثری فوتبال ها برای حفظ مخاطبین خود است.

آنتن به عنوان اپلیکیشن پیشرو در پخش مسابقات ورزشی این امکان را برای دنبال کنندگان خود فراهم کرده و به صورت رایگان و با بهترین کیفیت اقدام به پخش رقابتهای مختلف ورزشی می کند تا با وجود محدودیت ها هیچ کس از تماشای مسابقات جا نماند .