توفیقی:سیمولنتانه رامسر یکی از سخترین مسابقات عمرم بود + تصاویر

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مسابقه ي سيمولتانه ي استاد بزرگ همايون توفيقى روز جمعه مورخ ١٣ اسفند با حضور ٦١ نفر در تالار رستوران بزرگ اكبرجوجه رامسر با نظم بسيار خاص و زيبايي برگزار شد. اين مارتن شطرنج كه از ساعت ١٦ استارت خورد بعد از ٥ ساعت و ٤٠ دقيقه ،  ساعت ٢١:٤٠ […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مسابقه ي سيمولتانه ي استاد بزرگ همايون توفيقى روز جمعه مورخ ١٣ اسفند با حضور ٦١ نفر در تالار رستوران بزرگ اكبرجوجه رامسر با نظم بسيار خاص و زيبايي برگزار شد.

اين مارتن شطرنج كه از ساعت ١٦ استارت خورد بعد از ٥ ساعت و ٤٠ دقيقه ،  ساعت ٢١:٤٠ به اتمام رسيد.آرمان صادق نحوی دبیرهیات شطرنج رامسرو مسئول برگزاری این رویداد بزرگ  درمصاحبه باخبرنگار ماگفت : حضور كوچيكترين شطرنج باز با ٦ سال  و شطرنج بازی  با ٧٨ سال سن از جذابیت ها این مسابقه مهیج  بود .

در اين مسابقه شطرنج بازاني از رامسر ، تنكابن ، چالوس ، قائمشهر ، چابكسر ، لنگرود ، رحيم آباد و لاهيجان حضور بعمل رساندند.

مجري برگزاري مسابقات  هیات شطرنج  شهرستان رامسر حاج حسین حشمتی فرد و مسئول برگزاري مسابقات مدرسه شطرنج رخ رامسر بود.

شوق و شور شطرنج بازان شركت كننده براي كسب تساوي و يك پيروزي در مقابل استاد توفيقي مثال زدني بود.

در پايان اين ماراتن سنگين و ديدني استاد توفيقي ، ٥٦ برد ٤ تساوي و يك شكست رقم خورد.

كارنامه اي عالي براي شطرنج رامسر  چهار  تساوی و يك پيروزي در مقابل مرد نيرومند شطرنج ايران بود . حبیب رادمرد موفق به کسب پیروزی دربرابر استاد بزرگ شطرنج ایران شد و سهیل فضعلی ، زمان طاهری ، ابو ذر و امین پوررستمی موفق به کسب تساوی در مقابل همایون توفیقی شدند .

نحوی درپایان از اسپانسر هاي محترم مسابقه تالار رستوران اكبر جوجه رامسر و شخص حاج حبيب مظفري كه تالاربسیار شکیل و فو ق العاده مناسب و عالی رابه صورت  رايگان در اختيار ما گذاشت و يك سوم مبلغ مسابقه  نیز تقبل  کردندتشکر ویژه کرد
وی  از حضور اعضاي محترم شوراي شهر رامسر و جناب اقاي لطيف زاده كه خيلي  که كمك  زیادی درامر برگزاری مسابقات انجام داد نیز تشکر و قدرانی کرد .واز همکاری مثال زدنی ریاست محترم هیات شطرنج شهرستان رامسر حاج حسین حشمتی فرد
و سجاد نور اشرف الدین  و اداره ورزش  وجوانان شهرستان رامسر نیز تقدیر و تشکر کرد .اما استاد همایون توفیقی در مصاحبه با خبرنگار ما نیز گفت :شما در مسابقه  سیمولنتانه باید حدود پنج ساعت راه بروی و با تمر کزی بالا حر کات را در ثانیه انجام بدهی و این مساله سختی این مسابقه اثبات می کند .
وی افزود : یک انسان معمولی حتی به سختی میتواند در پنج ساعت راه برود چه برسد که بخواهد شطرنج هم بازی کند .
توفیقی درباره برگزاری این رویداد دررامسر گفت : مسابقاتی از این قبیل به رشد شطرنج درشهرستان کمک بزرگی میکند . و من در جریان هستم که ریاست محترم هیات شطرنج رامسر و احسان نحوی دو ست عزیز که دبیر هیات شطرنج شهر ستان رامسر هستند تلاش زیادی در این دو سال برای رشد و اعتلای شطرنج دررامسر  انجام می دهند . و ظرف چند سال آینده استعداد های زیادی را به شطرنج ایران معرفی می کنند .
استادبزرگ شطرنج که دارند ه عنوان معتبر نایب قهرمانی مسابقات بین المللی ابن سینا در سال ۲۰۱۴ هزار یا د آور شد : مسابقه سیمولنتانه ای  که دررامسر برگزار  یکی از سخترین
مسابقاتی بود که من تجربه کردم و برای اولین بار در طول زندگی ام شکست را در این رویداد تجربه کردم . باید اعتراف کنم سی نفر از نفراتی که من با آنها جز کسانی بود ند که اطلاعات خوب و کا فی درباره شطرنج  داشتند  و با اینکه برای او لین بار بود که چنین فضایی تجربه می کردندکار من را برای برتری در مقابل آنان سخت و دشوار کردند .
وی در پایان این نکته یا دآوری کرد که این مسابقه از نظم کافی بر خوردار بود و در محل مناسبی  برگزار شد.و در فضای بسیار عالی برگزار شد .
از جمله افتخارات همایون توفیقی میتوان به  قهرمانی اولین دوره مسابقات بین المللی پایتخت در سال ۲۰۱۶ و مدال برنز مسابقات داخل سالن آسیا در سال ۲۰۰۷ اشاره کرد . وی از پدیده های دهه هشتاد شطرنج ایران بود .

تصاویر و خبر : سیاوش زمانزاده