فتح قله آراگاتس توسط کوهنوردان بهشهر/رییس هیات کوهنوردی بهشهر:کوهنوردی باعث تقویت جسم و روح انسان می شود

مازند اسپرت : هادی اشرفی بیان داشت: کوهنوردی نه تنها ورزشی است که باعث تقویت جسم بلکه مفرح روح هم است که جسم و روح همزمان با هم تقویت شده وباعث گشته که آدمی در مقابل بسیاری از ناملایمات و سختیهای زندگی ایستادگی و مقاومت نماید. به گزارش خبرنگار مازند اسپرت از بهشهر، عصر دیروز […]

1424242222مازند اسپرت : هادی اشرفی بیان داشت: کوهنوردی نه تنها ورزشی است که باعث تقویت جسم بلکه مفرح روح هم است که جسم و روح همزمان با هم تقویت شده وباعث گشته که آدمی در مقابل بسیاری از ناملایمات و سختیهای زندگی ایستادگی و مقاومت نماید.

به گزارش خبرنگار مازند اسپرت از بهشهر، عصر دیروز مراسم جشنی با محوریت صعود کوهنوردان بهشهری به قله ۴۰۹۰ آراگاتس کشور ارمنستان با حضور دکتر حسین امیدی ریاست بیمارستان امیدی بهشهر، آقای هادی اشرفی ریاست هیات کوهنوردی و سید مصطفی هاشمی نسب رییس گروه فراز و بقیه مسئولین گروهای کوهنوردی، پیشکسوتان و جمعی از کوهنوردان در سالن اجتماعات پژوهش سرای آموزش و پرورش شهرستان بهشهر برگزار گردید.

در ابتدا دکتر امیدی ضمن خوش آمدگویی مقدم کوهنوردان و همنوردان ارجمند، سروران گرامی، میهمانان بزرگوار و حاضران عزیز بیان داشت: در این مراسم مفتخرم در این محفل ورزشی پذیرای دل های پاک ،اندیشه های نو و قدم های استوارتان هستم .

وی افزود: بدون شک هر یک از شما عزیزان مسافت های طولانی را طی نموده اید تا خود را به بالای قله برسانید جا دارد از تک تک  شما کوهنوردان و همنوردان عزیز تشکر کرده و این امر برگ زرینی برای شهرستان بهشهر می باشد.

ریاست بیمارستان امیدی بهشهر با بیان اینکه صعود به قله ها و فتح بلندی های کوهستان تنها یکی از اهداف کوهنوردی است خاطرنشان کرد: مبادا در این راه دچار لغزش و اشتباه شده و سایر اهداف ارزنده کوهنوردی را به فراموشی بسپاریم.

وی با اشاره به اینکه بحث اخلاق از مقوله تفکیک ناپذیر است تصریح کرد: باید با فراست و دقت لازم اصولی اخلاقی را فرا گرفته و در تمامی شئون فعالیت هایمان از آن بهره ببریم و آنها را بکار ببندیم.

دکتر امیدی ادامه داد: در کوه هر کسی برتری و اولویتی در شان و مقام نسبت به دیگران ندارد و تنها میزان برخورداری از اخلاق و منش والای کوهنوردی است که افراد را ممتاز و قابل تقدیر می گرداند.

وی در پایان با اشاره به اینکه برترین کوهنوردان بدون شک همان هایی هستند که به درجات بالایی از استواری، گذشت و توان ایثار دست یافته اند افزود: حتی موفقیت خود را برتر از موفقیت و سلامت دیگران نمی دانند.

هادی اشرفی در ادامه بیان داشت: کوهنوردی نه تنها ورزشی است که باعث تقویت جسم بلکه مفرح روح هم است که جسم و روح همزمان با هم تقویت شده وباعث گشته که آدمی در مقابل بسیاری از ناملایمات و سختیهای زندگی ایستادگی و مقاومت نماید.

وی با بیان اینکه، ورزش کوهنوردی باعث تقویت اراده و اعتماد بنفس میشود خاطرنشان کرد: درسی که یک کوهنورد از کوه و طبیعت می آموزد تواضع، فروتنی، افتادگی و همچنین مروت و مردانگی است و تنها ورزشی را می بینیم که در آن رقابت نیست بلکه رفافت است اگررقابتی هم باشد برای گرفتن دست افتاده ایست.

رییس هیات کوهنوردی بهشهر با بیان اینکه کوهنوردی را در بالای کوه در ارتفاعات می بینید بدون اینکه شناختی ازهمدیگر داشته باشند چنان گرم و صمیمی با هم برخورد میکنند که انگار چندین سال همدیگر را میشناسند در ادامه تصریح کرد: کوهنوردان خیلی بی ریا وبی غل و غش با یکدیگر به مصاحبت و به گفتگو می نشینند و اطلاعات و تجارب خود را به همدیگر انتقال می دهند یا چناچه لقمه نانی و غذای ساده ای داشته باشند در تبق اخلاص نهاده و با هم میل می کنند.

وی در ادامه بحث خود افزود: یک حس مشترک و یک حس همگرایی ناشناحته ای کوهنوردان واقعی را بههم پیوند میدهد که همه آنها میخواهند به اوج به قله و در نهایت به آن هدف خود برسند، و این عشقی است که آن فرد را با همه سختی و مشقت به نقطه هدف میرسند.

 اشرفی در پایان گفت: ورزش کوهنوردی باعث شناخت انسان نسبت به فرهنگ انسانهای آن منطقه وبدست آوردن اطلاعاتی در مورد نوع سنگها وپوشش گیاهی و جانوری می باشد.

در ادامه سید مصطفی هاشمی نسب ضمن عرض خوش آمد گویی بیان داشت: هدف از این جشن این است که کوهنوردان زیر یک سقف در کنار هم قرار بگیرند و بتوان راه حل های موجود برای صعودهای دیگر پیدا کنیم.

وی افزود: دلیل انتخاب قله آراگاتس این بود که همایشی که سال قبل به میزبانی گروه جاوید داشتیم این قول را داده بودیم که امسال یک صعود به قلل خارج از کشورداشته باشیم که طبق برآوردی که صورت گرفته کم هزینه ترین و بهترین گزینه انتخابی، قله آراگاتس بود.

رییس گروه کوهنوردی فراز بهشهر ادامه داد: صعود برون مرزی  هم برای آقایان و هم برای بانوان عملیاتی شد و اکثریت کوهنوردانی که قله آراگاتس را فتح کردند طی این دوره تمرینات مداوم داشته و جز کسانی بودند که قله های شناسنامه دار را فتح و صعود به قلل برون مرزی در کارنامه شان مشهود بود.

به گزارش خبرنگار مازند اسپرت از بهشهر، در پایان مراسم از ۲۴ کوهنورد و هیات های کوهنوردی تجلیل بعمل آمد.