اینانلو: شرایط احمدی نگران‌کننده نیست/مطمئنم در مسابقات بعدی فینال قدرتمندتری داشته باشیم

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،درباره نتایج ملی پوشان در کاپ جهانی هند، اظهار داشت: این مسابقه نخستین رقابت بعد از المپیک بود که همه کشورها با ترکیب قدیم و جدید در مسابقات شرکت کرده بودند. چین با ۷۰ ورزشکار در این رقابت‌ها حضور داشت و ژاپن نیز ترکیب اصلی خود را اعزام کرده بود. […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،درباره نتایج ملی پوشان در کاپ جهانی هند، اظهار داشت: این مسابقه نخستین رقابت بعد از المپیک بود که همه کشورها با ترکیب قدیم و جدید در مسابقات شرکت کرده بودند. چین با ۷۰ ورزشکار در این رقابت‌ها حضور داشت و ژاپن نیز ترکیب اصلی خود را اعزام کرده بود. ما هم با ۸ ورزشکار تفنگ و تپانچه به هند رفتیم.

وی با اشاره به ۱۲ مسابقه ورزشکاران و رقابت‌های میکس خاطرنشان کرد: روز اول مسابقات بادی مردان و بانوان برگزار شد. نوروزیان بهترین رکوردش را در یک سال اخیر داشت و توانست به مرحله فینال راه پیدا کند. او نخستین تجربه خود را در فینال کسب می کرد. نوروزیان می تواند در مسابقات بهتری نتایج خوبی بگیرد.

* مسابقات هند شروع خوبی بود

اینانلو افزود: برای آمادگی جهت بازی‌های باکو، مسابقات هند شروع خوبی بود. ما ۴ نفر اصلی را اعزام کردیم.در مسابقات میکس هم باید بگویم جدید است و ۶ تیم راهی فینال می‌شوند. یکی از تیم‌های ما به این مرحله راه پیدا کرد و با اختلاف کم نتوانست مدال بگیرد.

مربی تیم ملی تفنگ ایران با اشاره به مشکلاتی که ایران در فشنگ دارد، خاطرنشان کرد: ورزشکاران ما نتوانستند به اندازه کافی در ایران با فشنگ تمرین کنند. این یک مشکل همیشگی است و مجبوریم با فشنگ کم نسبت به رقیبان تمرین کنیم، اما ورزشکاران ما استعدادهای خوبی دارند. خدمتی با توجه به اینکه مدتها از تمرینات خفیف دور بود نتوانست نتیجه خوبی بگیرد و در فینال هشتم شد. در سه وضعیت پسران هم نوروزیان نتوانست رکورد خودش در المپیک را ثبت کند و این موضوع به دلیل تمرینات کم و کمبود فشنگ اتفاق افتاد که البته مشکل ورزشکار و فدراسیون نیست. در این مدت آقای مبینی تمام تلاش خود را کرده تا شرایط خوبی را در فدراسیون فراهم کند.

وی در ادامه صحبت‌هایش با بیان اینکه تیراندازی ۴۵ مدال در المپیک دارد، تصریح کرد: باید به این رشته توجه بیشتری شود. هر ۴ ورزشکار تفنگ ما در مسابقات جهانی فینال را تجربه کرده‌اند پس این نشان می‌دهد ورزشکاران ما استعداد دارند. شرایط ما به گونه ای است که تمرینات باید در خارج از کشور پیگیری شود در صورت فراهم شدن شرایط قول می دهم ورزشکاران مدال جهانی را کسب کنند. در حالت کلی من از شرایط ورزشکاران راضی هستم.

* مطمئنم احمدی در آینده به اوج برمی گردد

مربی تیم ملی تفنگ ایران در پاسخ به این سوال که نتایج الهه احمدی نگران کننده نیست، یادآور شد: او بعد از المپیک استراحت طولانی مدت داشت و مدتی هم بدنسازی کار کرد. با توجه به اینکه احندی برای دومین بار راهی المپیک می شد و مدالی نمی‌گرفت لازم بود استراحت کند. شرایط او نگران کننده نیست و مطمئنم در مسابقات بعدی به اوج می رسد.

اینانلو درباره عدم کسب مدال در این دوره از مسابقات جهانی، عنوان کرد: زمانی حتی شرایط برای مردان به وجود نمی‌آمد وارد فینال شوند، اما در این دوره همه فینال را تجربه کردند. شرایط فینال متفاوت است و شاید اکثر ورزشکاران دنیا ۱۰ بار وارد فینال شوند اما شاید ۳۰-۴۰ درصد بتوانند مدال بگیرند. این موضوع هم به تمرینات ما برمی گشت که برخی شرایط یکسری تمرینات را کنسل می کرد. از طرفی من نخستین تجربه ام را بدون لازلو داشتم. به نکاتی دست پیدا کردم و مطمئنم در مسابقات بعدی فینال قدرتمندتری را از بچه ها خواهید دید./فارس