به بهانه روز تولد کمیل قاسمی پهلوان با اخلاق مازندرانی

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،امروز تولد شخصی است که نه تنها با پیروزی هایش مازندرانی ها را خوشحال می کند بلکه کل ایران با پیروزی هایش به وجد می آیند .امروز تولد کمیل قاسمی است که ما هم به همین بهانه خلاصه ای از بیوگرافی پهلوان را قرار داده ایم. کمیل قاسمی کشتی‌گیر ایرانی […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،امروز تولد شخصی است که نه تنها با پیروزی هایش مازندرانی ها را خوشحال می کند بلکه کل ایران با پیروزی هایش به وجد می آیند .امروز تولد کمیل قاسمی است که ما هم به همین بهانه خلاصه ای از بیوگرافی پهلوان را قرار داده ایم.

کمیل قاسمی کشتی‌گیر ایرانی زادهٔ اسفند ماه ۱۳۶۶ در جویبار مازندران است. وی برنده دو مدال برنز مسابقات جهانی کشتی جوانان و یک مدال نقره مسابقات قهرمانی آسیا است.

مسابقات
قاسمی در مسابقات جهانی کشتی جوانان در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ در چین و ترکیه در وزن ۹۶ کیلوگرم برنده دو مدال برنز شد.  او در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۱ در تاشکند موفق به کسب مدال نقره در وزن ۱۲۰ کیلوگرم شد.

در المپیک
همچنین به عنوان کشتیگیر سنگین وزن جمهوری اسلامی ایران در المپیک تابستانی ۲۰۱۲ عازم شهر لندن انگلستان شدومدال ارزشمندبرنز راکسب کرد.

همچنین در آخرین المپیک، کمیل قاسمی کشتی گیر ۱۲۵ کیلوگرم ایران در دیدار فینال رقابتهای المپیک با نتیجه ۳ بر یک مغلوب رقیب ترک خود شد و از رسیدن به مدال طلا بازماند.

عنوان: قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک

سن: متولد سال ۱۳۶۶

قد: ۱۸۳ سانتی متر

ملیت: ایرانی

شهر محل تولد: مازندران، جویبار

فعالیت مبارزاتی: فعال

رکورد: ۲ طلا، ۴ نقره، ۳ برنز (۱ مدال المپیک – ۷ مدال جهان – ۲ مدال آسیایی)

 

نویسنده مطلب : سیده رجا شجری