کسب مقام نخست در مسابقات بین المللی شطرنج جام فردوسی مشهد

به گزارش خبرنگار مازند اسپرت (مازند ورزش) از شهرستان بهشهر،هفتمین دوره مسابقات آزاد بین المللی شطرنج “جام فردوسی اسفند ماه در ۱۱ دور به روش سوئیسی در مشهد مقدس برگزار شد. شایان ذکر است در این دوره از مسابقات۳۳۲ شطرنج باز از جمهوری اسلامی ایران و ۱۶ کشور خارجی حضور داشتند که از بین آنها […]

به گزارش خبرنگار مازند اسپرت (مازند ورزش) از شهرستان بهشهر،هفتمین دوره مسابقات آزاد بین المللی شطرنج “جام فردوسی اسفند ماه در ۱۱ دور به روش سوئیسی در مشهد مقدس برگزار شد.

شایان ذکر است در این دوره از مسابقات۳۳۲ شطرنج باز از جمهوری اسلامی ایران و ۱۶ کشور خارجی حضور داشتند که از بین آنها ۱۲ استاد بزرگ (GM) و ۱۱ استاد بین المللی (IM) و همچنین ۵ استاد فیده یا(FM) و با عناوین دیگر که مجموعا ۳۵نفر از برترین های جهان بودند.

گفتنی است محمد اکبری گلوردی با درخشش خیره کننده ای توانست “البک علی کلف”استاد بین المللی ازبکستانی را شکست دهد و “استانیسلاو ساوچنکو” استاد بزرگ اوکراینی را با نتیجه مساوی متوقف کرده و همچنین دو استاد فیده قدر از ایران را نیز با شکست روبرو کند.

این بازیکن شایسته و با اخلاقبهشهری در پایان با کسب۸/۵امتیاز مقام نخست ریتینگ زیر ۲۵۵۰  را کسب و جایزه نقدی اینبخش را از ان خود کرد.
هم چنین ایشان توانست ۵۰ واحد ریتینگ خود را نیز افزایش دهدکه افزایش این مقدار ریتینگ در چنین تورنمنتهایی بسیار دشواراست.

انتهای پیام/فرزانه حسنی