شش مازندرانى موثر در ششمين قهرمانى متوالى جام جهانى كشتى آزاد

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،پنج كشتى گير مازندرانی و يك مربى استان در ششمين قهرمانی متوالى ایران در جام های جهانی کشتی آزاد که در کرمانشاه ۲۰۱۷ رقم خورد، شراکت داشتند و باز هم در ورزش اول، استان پیشتاز و موثر بودیم به گونه ای که بیشتر از دیگر استان ها در ترکیب ۱۶ […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،پنج كشتى گير مازندرانی و يك مربى استان در ششمين قهرمانی متوالى ایران در جام های جهانی کشتی آزاد که در کرمانشاه ۲۰۱۷ رقم خورد، شراکت داشتند و باز هم در ورزش اول، استان پیشتاز و موثر بودیم به گونه ای که بیشتر از دیگر استان ها در ترکیب ۱۶ نفری سهم داشتیم.

بهنام احسان پور از بهشهر و مسعود اسماعیل پور در ۶۱ کیلوگرم کشتی های این وزن را میان خودشان تقسیم کردند که به مسعود کشتی های بیشتری رسید. در وزن ۶۵ کیلوگرم محمدمهدی یگانه جعفری کشتی گیر دوم بود و فقط یک مسابقه را گذراند. حسن یزدانی کشتی گیر اول وزن ۸۶ کیلوگرم بود که سه مسابقه را انجام داد.
کمیل قاسمی هم نفر نخست وزن ۱۲۵ کیلوگرم بود و سه بار به روی تشک آمد.

عباس حاج كنارى مربى ارزنده استان در كادر فنى تيم ملى حضور داشت و كشتى گيران كشورمان را يارى مى داد.

ایران در دیدار مقابل ترکیه ۸ به صفر پیروز شد که بهنام احسان پور، حسن یزدانی و کمیل قاسمی سه تا از بردهای ایران را رقم زدند.
بهنام احسان پور ۷ به ۵ چنگیز اردوغان روس تبار را برد که با نام اوپن سات در عرصه کشتی دنیا شناخته شده اما تابعیت ترکیه را گرفته است. پیروزی بهنام سخت رقم خورد اما قدرت کشتی گیر رقیب بر کسی پوشیده نبود.
حسن یزدانی هم با یک لنگ تماشایی ۱۱ به یک سردار بوکه را برد و کمیل قاسمی بدون فشار آنچنانی ۱۰ به صفر سلیم را شکست داد.

ایران با تیم هند همان کاری را کرد که با ترکیه انجام داده بود. در پیروزی کامل تیم ایران مسعود اسماعیل پور هم شریک بود. ۴ به ۲ از هارفول هندی جلو بود که بعد هم ضربه اش کرد. کمیل قاسمی هم روی تشک آمد اما رقیبش کریشهان انصراف داد و او پیروز شد.

در مقابل مغولستان هم ۷ به یک پیروز شدیم که تک شکست ایران نصیب محمدمهدی یگانه جعفری شد. مهدی ۴ به ۳ مقابل باتمانگای ناتچولون شکست خورد. تلاش یگانه جعفری برای پیروزی به جایی نرسید و گرفتار تجربه رقیبش شد.
پیش از او مسعود اسماعیل پور ۴ بر صفر مقابل تولگاتمو راوچیر صاحب برتری شد و درخشید.
حسن یزدانی هم ۱۳ به ۲ انوربات پروجاو را مقهور خود کرد و در پیروزی سهیم بود.

ایران در دیدار فینال مقابل امریکا صف آرایی کرد.
مسعود اسماعیل پور با نمایشی عالی ۶ به ۲ لوگان استیبر قهرمان جهان از امریکا را برد و نقش مهمی در پیروزی ایران داشت.
حسن یزدانی اما دور از انتظار و در میان بهت همگان شکست با ضربه فنی مقابل دیوید تایلور امریکایی را پذیرفت. یزدانی نفس نداشت و خسته نشان می داد و در حالیکه گمان برده می شد با قدرت پیروز می شود ضربه فنی شد!

مازندران باز هم تمایز خود را در عرصه کشتی نشان داد و با صلابت در کسب یک نتیجه درخشان برای تیم ملی تاثیرگذار بود.