خدابنده‌لو: برای مدال‌آوری در تپانچه باید صبور باشیم/بانوان شرایط بهتری نسبت به مردان دارند

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سکینه خدابنده‌لو در گفت‌وگویی درباره تمرینات تیم ملی تپانچه ایران برای حضور در مسابقات جهانی هند، اظهار داشت: تیم ملی بانوان با احمدی و تیم مردان با جعفرزاده تمرین می‌کند. تیم بانوان اردوهای منظمی داشته و در شرایط خوبی هم هستند، اما تمرینات مردان طبق اعلام مربی یک هفته در […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سکینه خدابنده‌لو در گفت‌وگویی درباره تمرینات تیم ملی تپانچه ایران برای حضور در مسابقات جهانی هند، اظهار داشت: تیم ملی بانوان با احمدی و تیم مردان با جعفرزاده تمرین می‌کند. تیم بانوان اردوهای منظمی داشته و در شرایط خوبی هم هستند، اما تمرینات مردان طبق اعلام مربی یک هفته در میان برگزار شده است و وضعیت آنها بد نیست، اما در مقایسه با بانوان شرایط ضعیف‌تری دارند.

وی افزود: در کنار بزرگسالان تیراندازان جوان و نوجوان هم هستند که برای مسابقات کسب سهمیه المپیک در سال آینده آماده می‌شوند. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در تهران اردوهای ما آغاز شده و بعد از مشخص شدن ترکیب ایران در مسابقات جهانی هند، ورزشکاران و یکی دو نفر ذخیره در اردو هستند.

سرپرست تیم تپانچه ایران در پاسخ به این سوال که ما در مسابقات جهانی در این ماده مدالی نداشتیم، فکر می‌کنید ایده‌آل شما در این دوره چیست، عنوان کرد: مقایسه تفنگ و تپانچه مثل مقایسه فوتبال و بسکتبال است. ما نباید این رشته را با هم مقایسه کنیم. تپانچه رشته‌ای سخت و دیربازده است. بنابراین باید زمان بیشتری را به آن اختصاص داد. ما در آسیا مدال طلا و نقره داشته‌ایم و حالا تلاش می‌کنیم در مسابقات جهانی هم مدال بگیریم.

خدابنده‌لو ادامه داد: اگر تعداد نفرات بیشتری به مسابقات اعزام شوند در یکی دو سال آینده می‌توانیم در جهان هم مدال بگیریم. ورزشکار ما در المپیک ریو نسبت به دوره قبل ۷ پله صعود داشت پس باید صبور باشیم و عجله نکنیم.

تیم ملی تیراندازی ایران برای حضور در مسابقات جهانی سوم اسفند راهی هند می‌شود./فارس