مجدآرا: چشم‌انداز ما این است تا سال ۱۴۰۴ پنجاه درصد مردم ورزش کنند/ ۶۰۰ نفر در ۶ کارگاه حضور خواهند داشت

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،علی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزش همگانی درباره دومین همایش بین‌المللی دستاوردهای گذشته در برنامه‌های آینده ورزش همگانی کشورهای جهان که ۳۰ بهمن و اول اسفند برگزار می‌شود، گفت: ما در این همایش مقالات سفارش شده داخلی و خارجی از ۱۱ کشور را گرفته‌ایم و ۲۲ میهمان خارجی داریم که رئیس […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،علی مجدآرا رئیس فدراسیون ورزش همگانی درباره دومین همایش بین‌المللی دستاوردهای گذشته در برنامه‌های آینده ورزش همگانی کشورهای جهان که ۳۰ بهمن و اول اسفند برگزار می‌شود، گفت: ما در این همایش مقالات سفارش شده داخلی و خارجی از ۱۱ کشور را گرفته‌ایم و ۲۲ میهمان خارجی داریم که رئیس فدراسیون جهانی، دبیرکل و رؤسای آسیا و اروپا در این همایش حضور دارند. در مجموع می‌خواهیم نماینده کشورها مقالات خود را ارائه داده و ما هم از تمام ارگان‌های مرتبط با ورزش همگانی که مقالات خود را سفارش داده‌اند استفاده کنیم. در مجموع ۶۰۰ نفر در ۶ کارگاه در این همایش حضور دارند.

وی افزود: فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای هم در این همایش شرکت دارند. همچنین شرکت‌کنندگان۲ و ۳ اسفند راهی شیراز می‌شوند تا در محل‌های تاریخی که قابلیت نمایش ورزش همگانی و زورخانه‌ای را دارند، حضور داشته باشند.

در حاشیه همایش نمایشگاه‌های مختلفی داریم که انجمن‌ها در آنجا فعالیت می‌کنند. همچنین مسابقات عکاسی و نقاشی هم برگزار خواهد شد.

وی افزود: برای نخستین بار به جای صدای موزیک غربی در ایروبیک از موزیک محلی استفاده می‌کنیم. تمامی هزینه‌ها هم بر عهده اسپانسرها است.

رئیس فدراسیون ورزش همگانی با بیان اینکه ایران در دنیا پیشرو این رشته است، یادآور شد: ایران در ۷ سال گذشته در ورزش همگانی رشد داشته و این آمار از ۱۰ درصد به ۲۱ درصد رسیده است. چشم‌انداز ما این است در سال ۱۴۰۴ حداقل ۵۰ درصد مردم در ورزش همگانی فعال باشند.

به گزارش فارس، میترا روحی نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به این همایش خاطرنشان کرد: پس از حضور ما در کنگره ۲۰۱۵ موضوع همایش در دستور کار قرار گرفت و با حمایت‌های صورت گرفته توانستیم این همایش را در فدراسیون جهانی مصوب کنیم.

وی افزود: کشورهایی که سوابق خوبی در ورزش همگانی داشتند قرار شد تجارب خود را در ایران مطرح کنند. حضور مسئولان جهانی نشان می‌دهد این برنامه فراگیر است.

کرمانی نائب رئیس فدراسیون هم درباره اعتبار دولتی همایش تصریح کرد: ما هیچ اعتبار دولتی برای همایش نداشتیم. امیدواریم محصول کار به صورتی باشد که توجه مسئولان به ورزش همگانی بیشتر از قبل باشد.

رضا شجیع دبیر همایش خاطرنشان کرد: برای این همایش روال جدیدی داشتیم. از یک سال پیش نیازسنجی کردیم و بهترین پژوهشگران در همایش مقاله داده‌اند. از چهره‌های بین‌المللی هم دعوت شد تا افرادی که در ورزش همگانی رویکرد کاربردی دارند، به این همایش دعوت شوند. نتیجه همایش اول هم تحلیل محتوا خواهد شد و در همایش دوم در قالب سخنرانی ارائه می‌شود./فارس