امام جمعه بهشهر در جمع اعضای ستاد برگزاری مسابقات جودو

به گزارشخبرنگار مازند اسپورت شهرستان بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید عربعلی جباری در جمع اعضای ستاد برگزاری دومین دوره مسابقات جودو جایزه بزرگ جام شهید هاشمی نژاد، اظهار کرد:احساس ارزشمندی برای همه افراد بسیار مهم است و فعالیت های ورزشی می تواند از راه های مختلف به احساس مثبت فرد از خود کمک کند. وی […]

به گزارشخبرنگار مازند اسپورت شهرستان بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید عربعلی جباری در جمع اعضای ستاد برگزاری دومین دوره مسابقات جودو جایزه بزرگ جام شهید هاشمی نژاد، اظهار کرد:احساس ارزشمندی برای همه افراد بسیار مهم است و فعالیت های ورزشی می تواند از راه های مختلف به احساس مثبت فرد از خود کمک کند.

وی افزود:ورزش و فعالیت بدنی، ضامن سلامتی است و سلامتی نیز ناشی از تعادلی ست که در ابعاد جسمانی، روانی و اجتماعی ایجاد شود.

امام جمعه بهشهر با بیان اینکه افراد شاد به خود اجازه شکست خوردن را نمی دهند، بیان کرد:
شکست به این معنی نیست که هیچ گاه به هدف خود نرسید و یا دلیلی بر دست کشیدن از هدف نیست، به هدف دست نیافتن تنها یک معنی دارد و اینکه شما به تمرین و تجربه بیشتری احتیاج دارید و مشتاق اشتباه کردن باشید و تسلیم نشوید.

وی ادامه داد:ورزش، روحيه شجاعت، از خود گذشتگی، مبارزه با ظلم و ظالم و دفاع از مظلوم را در انسان تقويت نموده، اراده وی را قوي می سازد.

حجت الاسلام جباری، تصریح کرد:ورزش، توان انسان را برای انجام کارهای روزمره شخصی و اجتماعی بالا می برد، حتی عباداتی از قبيل نماز، روزه، حج و جهاد نيز با بدنی سالم و نيرومند، بهتر، بيشتر و راحت تر جامه عمل به خود می پوشند.

وی افزود:ما به عنوان فرزندان این انقلاب باید توصیه هایی که قرآن، روایات در بحث ورزش بر ما تاکید داشتند را جدی و آن را در زندگی خود نهادینه کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی بهشهر با بیان اینکه ورزش می تواند بسیاری از مسایل روز دنیا را جامه عمل بپوشاند، اظهار کرد:اسلام به منزله پیکر برهنه می باشد و با لباس مروت، فتوت، مردانگی و احساس تقوا جامه عمل پوشانده می شود.

وی عنوان کرد:یک ورزشکار باید در وهله اول دقت نظر داشته باشد که بدن را در اختیار دین تربیت کند نه اینکه در اختیار هوای نفس خود قرار دهد.

جباری با اشاره به برگزاری مسابقات جودو جایزه بزرگ جام شهید هاشمی نژاد به میزبانی شهرستان بهشهر، تاکید کرد:ورزشگاه به نام شهید اهل قلم، شهید هاشمی نژاد می باشد و وظیفه ما این است کار فرهنگی را در اولویت قرار داده و این شهید والامقام را خوب به جامعه ورزشی معرفی کنیم و این امر بسیار ستودنی است و یادمان باشد که جامعه ورزش ما باید یک جامعه ورزشی سالم و حزب الهی باشد که الحمدالله جودوکاران از ورزشکاران زحمتکش و مخلص در این رشته به شمار می روند.

وی افزود:آینده انقلاب بسیار درخشان است و داعش و داعشیان همه از میان می روند و این جوانان غیور و ورزشی مملکت با دستان خود پرچم ایران اسلامی را بیت المقدس به اهتزاز در می آورند.

جباری در پایان ضمن خداقوت به تمامی دستندرکاران برگزاری دومین مسابقات جودو جایزه بزرگ جام شهید هاشمی نژاد، گفت:این دوره از مسابقات که با حضور تیم هایی از دیگر استان ها و بصورت کشوری برگزار می شود تمام هم و غم خود را برای هر چه بهتر برگزاری این دوره از مسابقات به کار بگیریم و از طرف دیگر، چون بنده علاقمند به ورزش و همچنین ورزشی هستم تا آنجایی که در توان داریم از این ورزش “جودو”حمایت می کنیم تا مسابقاتی که با نام این شهید والامقام”شهید هاشمی نژاد”عجین شده به بهترین نحو ممکن و مطلوب برگزار شود.