بی‌بندوباری، نتیجه حاکمیت غیر ارزشی بر فضای ورزشی/مخدوش کردن چهره سالم تنیس!

استان مازندران به عنوان اولین پایگاه شیعیان در جهان اسلام همواره به خود بالیده است که پیرو مکتب عاشورایی بوده و جوانانی پرورانده که در دامان انقلاب و اسلام و با آموزه ‌های  حسینی و زینبی خو گرفته‌اند. به گزارش مازند اسپرت؛مازندران با قریب به ده هزار شهید گلگون کفن نشان داده که تا جان […]

tenisاستان مازندران به عنوان اولین پایگاه شیعیان در جهان اسلام همواره به خود بالیده است که پیرو مکتب عاشورایی بوده و جوانانی پرورانده که در دامان انقلاب و اسلام و با آموزه ‌های  حسینی و زینبی خو گرفته‌اند.

به گزارش مازند اسپرت؛مازندران با قریب به ده هزار شهید گلگون کفن نشان داده که تا جان در راه آرمان ‌های امام راحل و دستورات مقام معظم رهبری خواهد ایستاد و ذره‌ای از اندیشه ‌های انقلابی و ناب اسلامی کوتاه نخواهد آمد. شیرمردان مازنی که در دفاع از حرمین لباس رزم پوشیدند و در نبرد با عناصر تکفیری و رژیم منحوس صیهونیستی به درجه رفیع شهادت نایل شدند، بار دیگر نشان دادند که دیار علویان همچنان لاله پرور است و هرگز از دستورات رهبر فرزانه قدمی عقب نخواهند نشست. امروز ایادی استکبار به درجه‌ای از خفت و خاری رسیده اند که دریافته ‌اند نمی‌توان با غیورمردان و شیرزنان این سرزمین مبارزه کنند و به راه‌ های دیگری روی آورده ‌اند.
‎مقام معظم رهبری فرموده ‌اند: (دشمنان نظام میلیاردها دلار هزینه می‌کنند تا در کشور ما اقدام به نفوذ نمایند. این اقدام نه فقط در عرصه و زمینه‌ای خاص بلکه در عرصه‌های متعدد صورت می‌پذیرد.) حال که رهبر و اماممان اینچنین از نفوذ سخن به میان آورده و آن را نه تنها مختص یک زمینه، بلکه در تمامی عرصه‌ها مد نظر قرار داده است، وظیفه ما ملت مسلمان و جوانان انقلابی این است که هوشیار و بیدار باشیم و در مقابل تحرکات و کج‌روی‌هایی که مشاهده می‌کنیم حساسیت نشان دهیم. بسط فرهنگ منحط غربی یکی از مصادیق بارز نفوذ دشمن در کشور است که با استفاده از برنامه‌ریزی‌های گوناگون در پی پیاده سازی در جامعه ما هستند.
‎دین مبین اسلام بر روی امر ورزش بارها تاکید نموده است و ورزش را بسیار نکو و باارزش شمرده است. هدف از ورزش علاوه بر ایجاد روحیه نشاط و آمادگی جسمانی، فراهم آوردن محیطی فرهنگی و والا است و باشگاه‌ها و هیات‌های ورزشی باید در راستای ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی-ایرانی بسط تلاش کنند. به خصوص باشگاه‌های ورزشی به علت حضور جوانان و نوجوانان از اهمیت دوچندانی برخوردارند و باید محیطی سالم و منطبق بر ارزش‌ها را فراهم بیاورند. هیات‌های ورزشی باید نهایت دقت را در این امر مبذول بدارند. اما متاسفانه اخیرا در برخی از باشگاه‌های ورزشی تنیس خاكي كه به نظر نميرسد نظارتي روي آنها وجود داشته باشد مشاهده شده است که دختران و پسران با پوشش‌های خاص و به طور نامناسب به صورت مختلط مشغول ورزش هستند و مردان و زنان رو در روی یکدیگر با ظاهری نه چندان مناسب تمرین می کنند و چنان چهره‌ ي زننده از باشگاه‌ها ارائه داده‌اند كه دل جوانان مومن را رنجور و آزرده کرده است.
‎تمام رشته‌های ورزشی در نفس خود سالم و بی‌اشکال هستند و بسیاری از باشگاه‌های تنیس خاكي با موازین اسلامی و مدیریت شایسته اداره می‌شوند اما برخی از باشگاه‌ها نيز گستاخی را از حد گذرانده ‌‌اند و خون جوانان مومن و ارزشي از این بی‌بند و باری‌ها به جوش آمده است و دیگر توان ساکت نشستن و دیدن به تاراج رفتن ارزش‌ها را ندارند.
‎رواج سبک زندگی غربی و برخلاف ارزش‌ها نتیجه حاکمیت غیرارزشی بر فضای اين است. امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است هشیار باشیم و رفتارهای اینچنینی را با دقت رصد نماییم و در مقابل روندي كه به سمت رواج سکولاریزم ميرود بایستیم.
مسئولين اين ورزش بايد مراقب باشند دانسته يا ندانسته پياده نظام دشمن نشوند و در پی رواج عادی‌سازی روابط زن و مرد با نام ورزش نباشند. چرا كه جوانان متعهد و مومن و … بیدارند و در مقابل این روند رو به فساد ساکت نخواهند و در صورت مشاهده ي اين صحنه ها اقدام مناسبی با اینگونه رفتارهای نابهنجار و
مسببان آن خواهند كرد.
تنیس مازندران رشد فنی خوبی را در سال های اخیر داشته اما این موضوع را نباید نادیده گرفت که برخی به بهانه این ورزش و سبک خاص رقابت و تقابل آن دست به حرکاتی ناشایست زده و آنوقت به سادگی از اقدام شنیع شان چشم پوشی گردد. این دقیقا یک نوع رفتار اشتباه ست تا قابلیت و لیاقت تنیس تحول یافته مازندران دستخوش اقدام چند باشگاه خاطی قرار گیرد.