حرف های جالب بازیکن سابق استقلال از دربی/جغتاپور :دربی قابل پیش بینی نیست اما شانس استقلال بیشتر است !

اختصاصی مازند اسپرت : در آستانه دربی پایتخت گفتگویی با دروازبان اسبق استقلال و تیم ملی در مورد دربی روز جمعه ترتیب داده ایم .پیروز جغتاپور هر چند در دربی بازی نکرد اما از حساسیت ها و حال هوای این بازی برای ما می گوید: مازند اسپـــرت : تجربه داربی دارید؟نه، در سالی که بنده […]

25اختصاصی مازند اسپرت : در آستانه دربی پایتخت گفتگویی با دروازبان اسبق استقلال و تیم ملی در مورد دربی روز جمعه ترتیب داده ایم .پیروز جغتاپور هر چند در دربی بازی نکرد اما از حساسیت ها و حال هوای این بازی برای ما می گوید:

مازند اسپـــرت : تجربه داربی دارید؟
نه، در سالی که بنده در استقلال حضور داشتم اتفاق های عجیب و غریبی افتاد که ما در یک سوپر جام در تهران شرکت کردیم که تیم های بانک ملی و بانک تجارت هم حضور داشتند و در فینال با ارارات بازی داشتیم که با گل کامیار کاردار توانستیم تیم ارارات را شکست دهیم و به مقام قهرمانی برسیم.

مازند اسپـــرت : هم تیمی هایتان در استقلال را نام می برید؟
شاهرخ و شاهین بیانی – جواد ذرینچه – صادق ورمزیار – محمود فکری – امیر قلعه نوعی – حمید بابازاده – محمدرضا مهران پور – حسین تراب پور – رضا حسن زاده در ان سال سکوموروخوف سرمربی استقلال بود که اعتقاد زیادی به جوانان داشت و باعث شد تا از جمله محمود فکری و مهران پور و چند تن دیگر بتوانند عرض اندام کنند.

 حضور این مربی تاثیر زیادی در بازی کردن بازیکنان جوان و شهرستانی امثال محمود فکری داشت، چون برای یک بازیکن شهرستانی خیلی سخت بود که بخواهد در داخل این تیم بازی کند.

مازند اسپـــرت : در مورد دربی و حساسیت های این بازی توضیح دهید:
بخاطر اینکه بنده الان یک تماشاگر هستم، در مورد تماشاگران باید عرض کنم شاید از نظر انها برد این بازی مهم تر از مقام قهرمانی باشد و این بازی برای بعضی از انها به همراه بازیکنان فوق العاده مهم است.

مازند اسپـــرت : خاطره از دربی:
در یک سال یادم هست پرسپولیس با دریافت ۲ کارت قرمز ۹ نفره شد و با صحبت دو-سه دقیقه ای علی پروین با بازیکنان در وسط بازی، پرسپولیس در نهایت با برد زمین مسابقه را ترک کرد.

مازند اسپـــرت :از اولین دربی که یادتان هست بگویید؟
جغتاپور با بیان اینکه در زمان قدیم پرسپولیسی شدید بوده است،گفت:یادم هست برای اولین بار دربی سال ۵۲ یا ۵۳ بود که بصورت مستقیم از تلویزیون پخش شد و قبل از ان از طریق رادیو با صدای استاد بهمنش پخش می شد و لذتی که در گزارشات استاد بهمنش بود در چیز دیگری نبود. واما در اولین پخش مستقیم پرسپولیس چهار بر یک به برتری رسید،که اگر اشتباه نکنم گل های ان را حاج رحیم پور،بهزادی،کلانی و ایرج سلیمانی به ثمر رساندند.

مازند اسپـــرت : چرا دربی مانند قدیم دیگر طرفدار ندارد؟
غیر از مسائل فنی، در ان زمان بازیکنان تعصب زیادی داشتند و اگر ان بازی را می باختند انگار زندگی را باختند اما الان اکثرا به دنبال سلامتی ساق پا و قرادادهای فصل بعد هستند.

مازند اسپـــرت : نظرتان را در مورد دربی روز جمعه بگویید:
بدترین معضل پرسپولیس در این بازی غیبت کامیابی نیا است. پرسپولیس زمانی میتوانست در این دیدار هجومی بازی کند که خیالش از خطوط دفاعی و عقب زمین راحت باشد. هرچه از خطوط بازی عقب تر برویم،استقلال قوی تر است.
به عنوان مثال: در درون دروازه و خطوط دفاعی استقلال و در خطوط هجومی پرسپولیس بازیکنان بهتری دارد و به نظر بنده در این بازی پرسپولیس برای برد و استقلال برای تساوی می جنگد.

مازند اسپـــرت : شانس کدام تیم برای برد بیشتر است؟
اگر کامیابی نیا در این دیدار حضور داشت صد در صد میگفتم پرسپولیس اما الان با تردید چنین حرفی را میزنم و به نظر بنده استقلال شانس بیشتری دارد هرچند دربی قابل پیش بینی نیست.

مازند اسپـــرت : به نظر شما برتری های استقلال و پرسپولیس نسبت به یکدیگر چیست؟
خط حمله پرسپولیس نسبت به خط حمله استقلال و خطوط دفاعی استقلال نسبت به خطوط دفاعی پرسپولیس برتری دارد و تیمی موفق خواهد شد که دفاع تیمی را به نحو احسن انجام دهد.

مازند اسپـــرت : فکر می کنید کدام یک از بازیکنان دو تیم شانس گلزنی بیشتری داشته باشند؟
مهدی طارمی از پرسپولیس و سجاد شهباززاده از استقلال.

4444

555