(گفتگو)سرمربی تیم قهرمان فوتسال مازندران:خوشحالم و احساس میکنم بار سنگینی از روی دوشم برداشته شد!

اختصاصی مازند اسپرت : رقابت های لیگ برتر فوتسال استان مازندران روز گذشته به پایان رسید و بالاخره بعد از هفته ها تلاش ، تیم فوتسال حاج حسن ساری موفق شد با هدایت کادر جوان به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست پیدا کند تا بعد از مدت ها شهر ساری هم در این رقابت […]

raminاختصاصی مازند اسپرت : رقابت های لیگ برتر فوتسال استان مازندران روز گذشته به پایان رسید و بالاخره بعد از هفته ها تلاش ، تیم فوتسال حاج حسن ساری موفق شد با هدایت کادر جوان به عنوان قهرمانی این رقابت ها دست پیدا کند تا بعد از مدت ها شهر ساری هم در این رقابت ها به این عنوان دست پیدا کند .

به همین منظور عصر امروز ” رامین طالبی ” سرمربی جوان و آینده دار تیم فوتسال حاج حسن ساری میهمان پایگاه خبری تحلیلی مازند اسپرت بود و به سوالات خبرنگار ما پاسخ داد که در ادامه گفتگوی پر درد این مربی جوان را میخوانید .

 

 

مازند اسپرت : بعد از ماراتنی سخت بالاخره قهرمان شدید ، چه حسی دارید ؟

با سلام خدمت شما و همه بازدید کننده های سایت مازند اسپرت/ از همه چیز باید بگم، امیدوارم سوالهای کلیشه ای نپرسید که تا مجبور شوم جوابهای کلیشه ای بدهم چون همیشه متنفر بودم از اینجور افراد !

باید در مورد سوالتون بگم واقعا خوشحالم و احساس میکنم یک بار سنگین از روی دوشم برداشته شده است .ما اولین تیم ساروی هستیم که در لیگ برتر استان قهرمان میشه و رکورد بیشترین امتیاز در ادوار مختلف لیگ را شکوندیم و  این فصل کمترین گل خورده لیگ را هم فکر کنم کسب کردیم .

مازند اسپرت : در مورد تیمت بگو ، چه پروسه ای طی شد تا الان رامین طالبی با حاج حسنی جوان قهرمان شود ؟

والله اصلا ما قرار نبود در مسابقات سوپرلیگ بزرگسالان شرکت کنیم ما قرار بود با همون تیم جوانانمان که فصل قبل در سوپر لیگ استان بودیم در لیگ امیدهای منطقه ای شرکت کنیم که یک روز رفتیم پیش حاج حسن و به ایشان گفتیم که به ما کمک کنه ولی مسائله ای پیش آمد که اگر این ها را کنار هم بگذاریم ، باید گفت خواست خدا بود که در سوپر لیگ شرکت کنیم.باید بگم تیم ما تنها تیمی است که در استانمون یا شایدم در منطقه شمال تمام متدهای علمی روز دنیا را در پیش فصل که حدود ۸ هفته بود رو رعایت کرد و تمام فصل هر روز تمرین که تمرینات ما از بهترین و جدیدتمرینات روز دنیا بود . شما بتوانید ۹ ماه تیمتان هر روز تمرین کند و بازیکنان همیشه با تمرینات جدید و از همه مهمتر بدون حتی یک مصدوم فصل را تمام کنید اینها همه از درایت کادر فنی تیم و برنامه ریزی دقیق و علمی بود که خدارو شکر ما با جوانترین تیم در تمام لیگهای استان موفق شدیم قهرمانی رو کسب کنیم.

مازند اسپرت :رنج سنی بازیکنانت چقدر بود ؟

باید در مورد بازیکنانمان بگویم که ما ۸ بازیکن به نامهای رضا امانی،سجاد رنجبر،مرتضی مظفری،ارش خلیل پور،مهدی عربیان،پویا فتحی،پرهام دانش،رامین قاسمی  داشتیم و در نیم فصل ارمین ابراهیمی به تیم ما ملحق شد که جزو با تجربه های ما بودند که اینها هم اگر به شناسنامه هاشون نگاه کنید واقعا جوان هستند و ما بقی بازیکنامان که زیر ۱۸ سال و رده جوانان هستند.میانگین سنی تیم ما در هر بازی به زیر ۲۰ سال میرسید چون همیشه ۸۰ درصد تیم ما را جوانهای تیم تشکیل میدادند.

مازند اسپرت :چه کسانی رامین طالبی رو در طول این فصل سخت کمک کردند ؟

اول از همه خدا و بعد ائمه بالاخص حضرت علی که از اول فصل توسل کردیم به مولامون حضرت علی،جناب حاج حسن صفری،استادمهدی نعمتی،اقای نوید یزدانی ، دکتر باقری بدنساز سابق تیم ملی فوتسال ایران که در چینش تمرینات پیش فصل بهم خیلی کمک کرد، علی ایزدی مربی پرورش اندام و بدنسازی، فیزتراپیست تیم خانوم دکتر مریم نعیمی ، و همکارانم اقایان یاسر ابراهیمی و محسن رسولی که واقعا باید بگم ارزوی هر سرمربی که با این دو همکار کار کند و شک ندارم در اینده ای نزدیک خیلی از این دو عزیز میشنوید، با اینکه اولین سال حضورشان در عرصه مربیگری بود ولی باید بگم جزو نوادر در استان ما هستند و امیدوارم به حقشون در این ورزش برسند ! البته باید از بازیکنامان مخصوصا بزرگترهای تیم هم نام ببرم که خیلی کمک کردن و تجربیاتشون را در همه شرایط در اختیار جوان ترها قرار دادند.

مازند اسپرت :در طول فصل اسیر حواشی بیرونی و درونی هم شده بودید ؟

من خودم به شخصه از حاشیه همیشه متنفر بودم و فراری و فکر نکنم ما اسیر حاشیه ای شده بودیم . ما در نیم فصل دوم دو باخت داشتیم که هردو باخت را باید بگم من مقصر بودم چون بازیکنانمان همه تلاششون را کرده بودند.ما کم حاشیه دار ترین تیم این مسابقات بودیم خیلی اتفاقات پیش میاد و یا پیش میارن ولی من در یک جایی بزرگ شدم(مکتب تیم شهروند ساری) که خوب یاد گرفتم چطور حاشیه رو از تیم دور کنم و باید بگویم اگرم چیزی بوده مال ما نبوده و در تیم ما همیشه دوستی و رفاقت حرف اول و اخر رو میزده !

مازند اسپرت :چطور بعد از باخت در دربی ساروی ها تونستی تیمتو برگردونی ؟

در مورد این بازی من خیلی حرف ها دارم ، ببینید تیم باخت و مسئولیتش بامن ولی برای بعضی از دوستان و همکارانم که واقعا بنده را با حرف هایشان ناراحت کردند میخواهم بگویم تا سوتفاهمات را بفهمند.من تیمم در طول هفته تمرین میکنه و بازیکنهایی که در سر تمرین حضور داشته باشند و بهترین باشند در لیست بازیم قرار میگیرند من روز بازی دربی فقط ۲ بازیکن با تجربه داشتم و بقیه بازیکنهای من زیر ۱۸ سال بودند. درسته در همه بازیها تقریبا اینجور بوده ولی بازیکن جوون من تاحالا تو این چالش و شرایط قرار نگرفته است . من پی همه این مسائل رو به تنم مالیدم و با تیمی جوان وارد این مسابقات شدم حتی ممکن بود تیمم نتیجه نگیرد ولی من به این جوانها اعتقاد داشتم و ابروی خودم را براشون گذاشتم و خدارو شکر جواب اعتمادم را گرفتم اما بازیکن جوان ما چون تا حالا جلوی این همه تماشاگر بازی نکرده بود و تو این شرایط جدولی قرار نگرفته بود استرس داشت و ما کادر فنی خیلی تلاش کردیم که آرامشان کنیم که در نیمه دوم حتی باید گفت پیروز میدان بودیم تا اخر بازی اون اتفاقات پیش اومد!!

امیدوارم اهل فن درک کرده باشند و اگر ذره ای به من شناخت داشته باشند میدونند که این حرفا با روحیه من سازگار نیست و اهل این کارها نیستم چون اگر اینکاره بودم الان در لیگ برتر فعالیت میکردم نه لیگ استان !!با تمام احترام برای همه اساتید و بزرگواران ، بهر حال بازی برد و باخت دارد،  واقعا سخت بود ولی ما یک کار جدید دیگری انجام دادیم درست کردن یک گروه در تلگرام در اول فصل بود که توانستیم با بازیکنامان بیشتر در ارتباط باشیم و در این گروه اول هر صبح با گذاشتن یک ایه با معنی آن از قران کریم و چندین عکس انرژی مثبت به بازیکنامان یاد بدیم که همیشه انرژی مثبت به خودشون بدهند و خدارو شکر در این هفته با تمرینات شاد و دادن انرژی مثبت و به خاطر اینکه ما هدفمان خیلی بزرگتر از اینهاست برای بدست آوردن قهرمانی عزم خودمان را جزم کردیم و خدارو شکر توانستیم تیم خوب شهید اسدی را در زمین این تیم شکست بدهیم و به چیزی که حقمان بود برسیم یعنی قهرمانی !

 

مازند اسپرت :چه اهدافی برای سال آینده و تیم حاج دحسن داری ؟

من به شخصه دوست دارم این تیم به مسیر خودش ادامه بدهn ولی باید هزینه کنید تا نتیجه بگیرید و امیدوارم حاج حسن بتونه در آینده سرمایه گذاری کنه تا تیمی دیگر درسطوح مختلف کشور داشته باشیم .

 

مازند اسپرت :شما در لیگ برتر فوتسال کشور هم مربیگری کردی ، سطح بازی های امسال  در لیگ استان را چطور دیدی ؟

اول مصاحبه هم گفتم دوست ندارم کلیشه ای حرف بزنم ولی واقعا سطح مسابقات بالا بود شما به تیمها و جدول نگاه کنید تا اخرین لحظه قهرمان مشخص نبود چیزی که سابقه نداشت و حضور بازیکنان با تجربه و نامدار در تیمهای مختلف که از سطح های بالاتر آمده بودند و مربیانی که چندین سال در این سطح و مربیانی که از سطح های بالاتر کار کرده بودند در این دوره حضور داشتند که اینها همه سندیات حرف من که امسال بهترین و سخت ترین سال در لیگ برتر استان بود !

 

مازند اسپرت :چه صحبتی و چه راهکاری برای بهتر برگزار شدن این بازی ها در فصول آینده بامسئولین برگزاری این مسابقات داری ؟

اول باید تشکر کنم از همه اعضا هیات فوتبال و کمیته فوتسال مخصوصا اقای کیانی که واقعا برنامه ریزی خوبی داشتند ، حالا نقص و اشکال همه جا هست امیدوارم که برطرف بشه فقط باید بگم چشم هایشان را بیشتر باز کنند خیلی از اتفاقات و حواشی را کسانی درست میکنند که کنار اقای کیانی بودند !! دوست ندارم نامی از آنها ببرم چون با نام بردن من آنها بزرگ میشوند!! ولی دوستی خاله خرسه است دوستی این اقایون تمام زحمات اقای کیانی و همکاراشون در کمیته فوتسال را خراب میکند .  امیدوارم دیگر کسانی که به تیمی وصل هستند در کمیته اجرایی و کمیته فوتسال کار نکنند .شما امازاده هم باشی باز شیطان گولت میزنه و حیف اینهمه زحمت که با ندونم کاری های بعضی دوستان خراب بشه!!

برنامه ریزی عالی بود و باید از همه سرپرستان و داوران تشکر کنم امیدوارم کمیته داوران هم یک کلاس اموزشی هم برای ما مربیان و هم  برای خود داوران بگذارند چون بعضی از داوران یک سیستم منسوخ رو در پیش گرفتند که به قول قدیمیا کدخدا منشی میخواهند بازی را پیش ببرند، به نظرم حیف که این داوران با این همه علم و توانایی همچنان رو به سیستمهای منسوخ میاروند.اما در کل واقعا باید از کمیته داوران و داوران زحمت کش تشکر کنم و خودمم اگر حرفی یا کاری کردم که ناراحت شدند از آنها عذرخواهی میکنم.

مازند اسپرت :حرف های پایانی شما ؟

باید بگم من به همراه همکارانم دوباره یک نسل ساختیم که شک نکنید این نسل در چند سال اینده همه تیمهای ایران را به چالش خواهند کشید ! اگر خدا بخواهد و همینطور با قدرت کنار هم بمونیم و ادامه بدهیم ، این رو هم باید بگم یک نسل جدید با سبکی جدید و علمگرا در مربیگری ساخته شده که شک ندارم خیلی از این ها دو نسل طلایی میشنوید در اینده…
امیدوارم این همه مربی اسم دار و مدرک دار که در منزل نشسته اند بیایند و در لیگ استان هم که شده کار کنند ، چون واقعا خدمت کردن به این جوانهای استان لذت بخش است .شان یک مربی در کار کردن است نه در خانه نشستن !! واقعا ناراحت میشم که میبینم اساتید و بزرگای مربیگری خونه نشین هستند و فوتسال را به حال خودش رها کردند…
من باید از خیلی ها تشکر کنم که اولین نفرش اقای سعید نجاریان است. خیلی ها بهم تبریک گفتند ، دست تک تکتون درد نکنه ولی واقعا تبریک اقا سعید بهم چسبید چون من بزرگ شده مکتب تیم راه ساری سابق و شهروند کنونی هستم .

ایشون واقعا بهم اعتماد میکردند و من هم امیدوارم روزی جواب اعتمادشان را بدهم.دست همه عزیزانی که بهم کمک کردن اقا مهدی نعمتی که واقعا از مشاورهایش استفاده کردیم و همکارام و تک تک بازیکنام که بدون هیچ دریافتی همه سختی ها را تحمل کردند میفشارم و امیدوارم همیشه شاد و سلامت باشن و موفق.
من کلا اهل حرف زدن نیستم و از حرف زدن بیزارم و همیشه اهل عمل هستم و انجام دادن ، از شما هم که تشکر میکنم به خاطر اینکه وقتتون را دادید به من و بنده را تحمل کردید .