گفتگو با سرمربی تیم ملی بسکتبال جوانان/خلیلی :به دلیل حمایت آقای سلیمانی در باشگاه کاله اردو زدیم

به گزارش خبرنگار مازند اسپرت ؛ شهرستان بابل  از چهارشنبه هفته گذشته لغایت جمعه ۹ بهمن میزبان دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی جوانان پسر ۲۰۲۰  بود . خبرنگاران بابلی مازند اسپرت برای اطلاع از آخرین وضعیت ملی پوشان و نحوه برگزاری اردو به سراغ مربی تیم ملی رفتند و با وی به گفتگو […]

7878به گزارش خبرنگار مازند اسپرت ؛ شهرستان بابل  از چهارشنبه هفته گذشته لغایت جمعه ۹ بهمن میزبان دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی جوانان پسر ۲۰۲۰  بود . خبرنگاران بابلی مازند اسپرت برای اطلاع از آخرین وضعیت ملی پوشان و نحوه برگزاری اردو به سراغ مربی تیم ملی رفتند و با وی به گفتگو پرداختند که در ادامه صحبت های آنها را میخوانید :

 

مازند اسپرت : آقای خلیلی چه مدتی است که سرمربی این تیم هستید؟
بنده حدود ۲۰ سال در رده های مختلف پایه در بسکتبال در حال کارکردن هستم و به عنوان مسئول کمیته مینی بسکتبال فدراسیون بسکتبال هم هستم. این تیمی را که شما مشاهده می کنید تیم جوانان ۲۰۲۰ می باشد.

مازند اسپرت : در مورد اعضای کادر فنی خودتان توضیح دهید:
ما برای اینکه انگیزه ای برای مربیان به وجود آوریم و با توجه با اینکه عزیزانی که در رده مینی بسکتبال در حال کارکردن در کشور هستند بیشترین زحمات را می کشند به همین دلیل باید توجه ویژه ای به آنان شود و نیاز است که بیایند در رده ملی کار کنند تا تجربه های جدیدی را کسب کنند و آنها را به شهر و بازیکنان خود انتقال دهند به همین دلیل ما از مربیانی که تیم های آنان در رده اول تا چهارم قرار گرفته است به عنوان مربیان تیم ملی استفاده کردیم.

مازند اسپرت : در مورد این اردو یک توضیح دهید:
این اردو شانزدهم است که در بابل برگزار میکنیم و ما با توجه به اینکه آقای سلیمانی مدیرعامل محترم باشگاه کاله حمایت کامل می کنند از این تیم ، ما هم اردوهای خودمان را فعلا در باشگاه کاله متمرکز کردیم و امکانات این باشگاه را که جزء امکانات خیلی خوب است در اختیار تیم جوانان ۲۰۲۰ قرار دادند.
یکی از حسن های اینجا این است که امکانات خیلی خوب بوده و اینکه همه چیز در یک مکان متمرکز است از خوابگاه و سالن گرفته تا امکانات دیگر و با توجه به شرایط سنی که این بچه ها دارند این موضوع خیلی به ما کمک می کند و در این اردو هم منتخب شمال و جنوب کشور بطور متمرکز جمع شدند در این مکان و تمرینات را انجام خواهند داد.

مازند اسپرت : مدت این اردو چند روز خواهد بود؟
این اردو از ظهر چهارشنبه ۹۴/۱۱/۷ در بابل شروع شد و ظهر جمعه ۹۴/۱۱/۹ به پایان رسید.

مازند اسپرت : آیا از اردو در بابل و امکانات آن راضی هستید؟
بله،بسیار عالی است. خداروشکر فکر کنم یکی از بهترین سالن هایی که در ایران از نظر امکانات وجود داشته باشد همین سالن است که ما در آن تمرین می کنیم و حسن آن این است که فقط به بسکتبال اختصاص دارد و رشته های دیگر در آن تمرین نمی کنند و این کار به رشد و ارتقا بچه ها خیلی کمک خواهد کرد.

مازند اسپرت : استعدادیابی ها به چه صورت انجام میشود؟
این استعدادیابی ها در سال گذشته در مسابقات قهرمانی آموزشگاه های کشور و مسابقات قهرمانی مینی بسکتبال کشور انجام شده است و ممکن است که بازیکنی از قلم افتاده باشد به عنوان مثال در این اردو ما ۴ بازیکن جدید را دعوت کردیم و بازیکنانی را که از قلم افتاده باشند در ادوهای بعدی با هماهنگی هیات ها دعوت می کنیم و وارد اردوها شده و بعد از سنجیدن شرایط آنها، اگر خوب باشند در ادامه در کنار بچه ها خواهند بود.
ما در اینجا چیزی به عنوان انتخاب نداریم ما سعی کردیم تا نخبه ها را جمع کنیم و مابقی را هم در هر اردو جابجا میکنیم. سن این بازیکنان سن تغییر است و ممکن است در اردوهای بعدی شرایط سنی آنها تغییر کند و چیزی که مشخص است این است که این بازیکنان فعلا بهترین بازیکنانی هستند که در این رده سنی در ایران در حال فعالیت می باشند.

 

899

مازند اسپرت : آیا از نحوه استعدادیابی فدراسیون به این شکل راضی هستید؟
استعداد یابی ها را خود بنده انجام دادم و در مسابقات قهرمانی مینی بسکتبال و در تمام مراحل این مسابقات به علاوه براینکه در مسابقات آموزشگاه ها هم حضور پیدا کردم. از نظر هماهنگی هم با تمامی هیات ها هماهنگ شدیم و سعی کردیم تا جایی که امکان دارد کسی از قلم نیافتد و از همه بازیکنان استفاده کنیم.

مازند اسپرت : آیا در این زمینه فدراسیون بسکتبال از شما حمایت کافی می کند؟
از شرایطی که وجود دارد راضی هستیم.

مازند اسپرت : وضعیت تیم به چه صورتی است؟
این اردوهای ۲ الی ۳ روزه ای که ما برگزار میکنیم کفاف ما را نمیدهد. اردوها باید ۱۰ الی ۱۵ روز باشد که ما بتوانیم یک برنامه ریزی مناسب انجام دهیم تا بازدهی مطلوبی داشته باشیم.
هدف ما از برگزاری این اردوها این است که شرایط بازیکنان را با توجه به آنچه که از آنها خواستیم در مرحله بعد ببینیم تا مشاهده کنیم که آیا این بازیکن کارهایی را که از او خواسته ایم انجام داده یا نه و اطلاعات جدیدی را در اختیار آنها قرار دهیم. بعنوان مثال در این اردو  دی وی دی در اختیار آنها قرار دادیم که تمرینات مربوط به خودشان در آن وجود دارد.
آقای حسن زاده تمرینات ویژه بدنسازی مربوط به خودشان را با آنها کار می کند و اینکه از طریق مربیان آنها هم با آنها در ارتباط هستیم تا بتوانیم شرایطی را که مورد نیاز این بچه هاست در این اردو ها به دست بیاوریم.

مازند اسپرت : آیا اردوهای شما زمان مشخصی خواهد داشت؟
سعی میکنیم با توجه به شرایط بازیکنان اردو را برگزار کنیم به عنوان مثال: در چند وقت اخیر بچه ها درگیر امتحانات بودند و ما تمرینات را تعطیل کردیم و بعضی ها درگیر مسابقات باشگاه ها و بعضی ها درگیر مسابقات آموزشگاه ها هستند ما دوست داریم آنها در شرایط مسابقه باشند و هروقت که بتوانیم از تمامی بچه ها استفاده کنیم هماهنگی های لازم را انجام میدهیم تا اردو را برگزار کنیم علاوه بر این شرایط خیلی خوبی که برای بچه ها مهیا شده وجود آقای حسن زاده بعنوان مربی بدنساز بوده که مربی بدنساز تیم ملی بزرگسالان بسکتبال ایران بوده و دارای شرایط بدنسازی شامل درست دویدن،درست گام برداشتن و درست حرکت کردن را با این بچه ها به صورت پایه ای و اصولی کار می کنند که اگر ناهنجاریی ساختارقامتی در حرکات جسمانی داشته باشند آقای حسن زاده با آنها کار می کنند تا نتیجه خوبی بدست آید.

مازند اسپرت : حرف آخر:
تشکر خیلی ویژه میکنم از آقای سلیمانی به دلیل اینکه ایشان حمایت خوبی از این تیم انجام می دهند و به نحوی این بچه ها تحت حمایت ایشان قرار دارند. از امکاناتی که در اختیار آنها قرار داده شده،از تمام نظر چه مادی و چه معنوی مورد حمایت ایشان قرار گرفته اند، همچنین یک تشکر ویژه میکنم از آقای محمود تابی مسئول باشگاه کاله که با تمام وجود برای این بچه ها زحمت می کشند و بنده از همینجا هم از ایشان و هم آقای سلیمانی تشکر میکنم.

15242

 

***************************************************************************************************************************

گفتگو اختصاصی از خبرنگاران مازند اسپرت در شهرستان بابل / علی ناری – سهیل سهیل حسینی

***************************************************************************************************************************