ناکامی کشتی مازندران در جام باشگاههای جهان/ بی پولی متهم اول !

دست اندرکاران کشتی مازندران نبود حامی مالی و بی پولی را علت اصلی ناکامی نماینده این استان در دومین دوره رقابت های جام باشگاههای جهان می دانند .   به گزارش مازند اسپرت، تیم دوستارگان ساری که به عنوان نماینده مازندران در این دوره از رقابت ها در تهران حضور داشت به مقام پنجمی دست […]

3دست اندرکاران کشتی مازندران نبود حامی مالی و بی پولی را علت اصلی ناکامی نماینده این استان در دومین دوره رقابت های جام باشگاههای جهان می دانند .

 

به گزارش مازند اسپرت، تیم دوستارگان ساری که به عنوان نماینده مازندران در این دوره از رقابت ها در تهران حضور داشت به مقام پنجمی دست یافت .
این در حالی است که در نخستین دوره این رقابت ها که به میزبانی شهرستان جویبار ، مهد کشتی مازندران ، برگزار شده بود ، تیم دوستارگان موفق شده بود با غلبه بر حریفان جام قهرمانی را در استان نگه دارد.

رئیس هیات کشتی مازندران نبود حامی مالی و بی پولی را علت اصلی کسب نتایج ضعیف تیم دوستارگان ساری در رقابت های کشتی آزاد جام باشگاههای جهان در تهران اعلام کرد.

اصغرثمربخش گفت : بی پولی باعث شد تا تیم دوستارگان ساری نتواند از کشتی گیران خوب مازندرانی در این رقابت ها استفاده کند و همه آنها به تیم های بیمه رازی و کفایتی مشهد رفتند و دست دو ستارگان از داشتن کشتی گیران با تجربه خالی شد.

وی افزود : شهرداری ساری که قول کمک دو میلیارد ریالی را به این تیم برای حضور در رقابت ها داده بود نیز نتوانست به وعده اش عمل کند و در مجموع تیم دوستارگان با بازیکنانی پا به این رقابت ها گذاشت که تا روزهای آخر به دلیل مشکل مالی تیم، وضعیت مشخصی برای حضور نداشتند.

رئیس هیات کشتی مازندران گفت : در این رقابت ها ۴۶ کشتی گیر حضور داشتند که ۲۳ نفرشان کشتی گیران مازندرانی بودند که در تیم های داخلی و خارجی به خدمت گرفته شدند و دست دوستارگان به دلیل مشکل مالی از جذب کشتی گیران خوب این استان خالی شد.

وی افزود : در شرایط کنونی تمام تیم های ورزشی مازندران از جمله کشتی که ورزش اول استان محسوب می شود از لحاظ مالی با مشکلات زیادی مواجهند و حامیان مالی نیز در این استان به کمک ورزش نیامدند و ما با دست خالی با تعصبی که کشتی گیران به استانشان دارند، در رقابت های قهرمانی کشور نتایج خوبی را کسب می کنیم .
او ادامه داد : در سال جاری هیچ کمک مالی از اداره کل ورزش و جوانان استان و حتی فدراسیون به کشتی نشد و با این روند کشتی گیران ما در رقابت های باشگاهی به تیم هایی می پیوندند که بتوانند دستمزد بیشتری بدهند.

ثمربخش گفت : کشتی ورزش اول مازندران است و انتظار مردم هم از نماینده استان کسب جایگاه مناسب است و باید مسوولان استانی نیز کمک مالی را برای پاسخ به این مطالبات در اختیار ما قرار دهند.

خبرنگار ایرنا برای تحلیل وضعیت تیم کشتی دوستارگان در دومین دوره رقابت های جام باشگاه های جهان با ‘ مرتضی قربانی ‘ سرپرست این تیم تماس گرفت ولی تا زمان آماده شدن این گزارش امکان مصاحبه با وی فراهم نشد.

کشتی ورزش اول مازندران محسوب می شود و این استان با داشتن استعدادهای فراوان یکی از اعضای اصلی تیم ملی است به گونه ای که در بیشتر مسابقات برون مرزی بخصوص رقابت های آسیایی ، جهانی و حتی المپیک نیمی از اعضای تیم ملی ایران از کشتی گیران مازندرانی است.