امید ماندگار شد

یک مازنی با سابقه‌ترین بازیکن پرسپولیس شد

امید عالیشاه با عبور از سیدجلال حسینی بعنوان باسابقه‌ترین فوتبالیست باشگاه پرسپولیس معرفی شد.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛کاپیتان مازندرانی تیم فوتبال پرسپولیس با حضور در دیدار مقابل گل‌گهر و سرخ‌پوشان با عبور از رکورد سیدجلال حسینی به باسابقه‌ترین بازیکن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر تبدیل شد.

امید عالیشاه کاپیتان سرخ‌پوشان در هفته بیست و دوم لیگ برتر مقابل گل گهر از ابتدا به میدان رفت و با عبور از رکورد سیدجلال حسینی، با حضور در ۱۹۷ بازی به باسابقه‌ترین بازیکن پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر تبدیل شد.

امید عالیشاه بازیکن مازندرانی پرسپولیس اصالتا اهل شهرستان ساری و از رگ و ریشه روستای ارست در نزدیکی باداب سورت از توابع چهاردانگه می‌باشد.

امید عالیشاه فوتبالش را در سال ۲۰۰۴ در تیم پدیده ساری در رده جوانان این باشگاه شروع کرد. بعد از یک سال به تیم مقاومت ساری آمد و در سال ۲۰۰۷ به صنایع طلایی سمنان رفت و در تیم جوانان صنایع طلایی یکی از مهره‌های کلیدی و تاثیر گذار آن تیم به حساب می‌آمد.

نخستین باشگاه حرفه‌ای امید عالیشاه در نساجی مازندران بود که حاصل کار او ۱۶ بازی و ۳ گل برای این تیم بود.

بعد از آن، امید عالیشاه به دلیل مصدومیت نتوانست آنطور که باید و شاید در نفت تهران بدرخشد. مصدومیت او یک فصل به طول انجامید.

در فصل بعد و در حالی که عالیشاه‌ از چند تیم لیگ برتری پیشنهاد داشت به دیگر تیم تهرانی یعنی راه آهن پیوست تا زیر نظر آقای گل جهان بتواند خودش را به فوتبال حرفه‌ای کشور معرفی کند که در این امر موفق شد.

در اولین سال حضورش در تیم راه آهن بسیار موفق عمل کرد با مجموع ۱۹۸۳ دقیقه بازی ۹ گل و ۳ پاس گل داد یعنی در هر ۲۲۰ دقیقه ۱ گل به ثمر رساند.

اما عملکرد فوق العاده وی در آن زمان مقابل تیم‌هایی مثل پرسپولیس، تراکتور و استقلال نظر فوتبال دوستان را به سمت خودش جلب کرد تا جایی که بعضی ها او را به عنوان پدیده لیگ برتر در سال ۹۱-۹۲ می‌دانستند.

امید عالیشاه برای دو فصل در باشگاه فوتبال راه‌آهن بازی می‌کرد؛ ۴۶ بازی رسمی و ۱۴ گل نتیجه کار امید عالیشاه در این تیم بود.

امید عالیشاه در فصل ۹۲-۹۳ با انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی و با قراردادی ۲ ساله در پرسپولیس حضور یافت.

افراد زیادی او را قابل مقایسه با هم پستی‌هایش در پرسپولیس از جمله هادی نوروزی، غلامرضا رضایی و حمیدرضا علی عسگری و … نمی دانستند و او را از همان اول نیمکت نشین پرسپولیس پذیرفته بودند.

تا اینکه فصل جدید این بار با پیراهن پرسپولیس برای امید عالیشاه آغاز شد. در ۴ هفته ابتدایی همانطور که انتظار می‌رفت روی نیمکت نشست و بازی به او نرسید.

اما امید عالیشاه بر خلاف انتظارات با تلاش فراوان خود و درخشش در تمرینات نظر علی دایی را به خود جلب کرد تا در هفته پنجم مقابل ملوان به عنوان بازیکن ثابت به ترکیب برود. او در این بازی عملکرد خیره کننده‌ای را از خود نشان داد و حالا بعد گذشت چندین فصل او به باسابقه‌ترین بازیکن پرسپولیس تبدیل شده است.

امید عالیشاه در باشگاه پرسپولیس عملکرد فوق العاده‌ای را داشته است و حتی رکورد بیشترین تعداد پاس گل را در این تیم به نام خود ثبت کرده است.

به گزارش فارس، تیم پرسپولیس در حال حاضر با ۴۶ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد و استقلال تهران با یک امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار گرفته است.