در انتخابات ورزش روستایی همه پاتک خوردند

همسری که در انتخابات جای شوهرش را گرفت + حواشی

با برگزاری مجمع انتخابات هیات ورز‌ش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی، محدثه مهدوی با ۱۸ رای به مدت چهار سال به‌عنوان رئیس این هیات در استان مازندران انتخاب شد و جای شوهرش را در این هیات گرفت.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛مجمع انتخابات هیات ورز‌ش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی با حضور «علی رجبی» مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران، «فریبا افشون» نایب رئیس فدراسیون، معاونین اداره‌کل ورزش و جوانان و سایر اعضای مجمع در سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان استان مازندران برگزار شد.

«محدثه مهدوی» تنها کاندید این مجمع بود که با ۱۸ رای به مدت ۴ سال به‌عنوان رئیس این هیات انتخاب شد.

فریبا افشون‌ نایب رئیس فدراسیون در این مجمع اظهار کرد: امیدوارم کار گروهی و خرد جمعی در سرلوحه این هیات قرار داشته باشد.

وی افزود: امسال سالی بود که فدراسیون عضویت رسمی کنفدراسیون ورزش‌های قومیتی را بدست آورده که فرصتی مناسبی برای نهادینه‌سازی ورزش‌های آئینی و سنتی ما است.

افشون‌ بیان کرد: با تقویت این رشته ما هم باید نقش خودمان را در جایگاه ورزش عمومی با رویکرد سلامت محور اجرا کنیم.

نایب رئیس فدراسیون ادامه داد: طرح‌های مختلفی در فدراسیون تدارک دیده شده تا گامی موثر در پیشرفت ورزش روستایی داشته باشیم.

این مسؤول گفت: ورزش روستایی هم در بحث قهرمانی فعالیت دارد و هم در بحث همگانی، مزیت ما همین هویت بخشی ما است که بواسطه هیات های استانی در سراسر کشور داریم.

افشون‌ تاکید کرد: احیاء، توسعه، ترویج و نهادینه سازی بازی‌های بومی محلی در سطح کشور و توسعه ورزش در روستاها اعم از بومی محلی، کلاسیک و رشته های نوین از مأموریت‌های فدراسیون محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور توسعه و ترویج آئین‌ها، آداب، سنن و بازی‌های بومی محلی می‌توان به ظرفیت‌های سایر نهادها مانند شهرداری و آموزش و پرورش در این حوزه توجه داشت.

ظرفیت‌های خوبی برای توسعه ورزش به ویژه بازی ها و آیین های بومی و معرفی آن در سطح ملی و بین المللی دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران افزود: باید شادی و نشاط و ورزش را وارد روستاها کنیم و بازی‌های مختلفی را در سطح روستا فعال کنیم.

رجبی بیان کرد: جمعیت زیادی از کشور در روستاها ساکن هستند و باید به دغدغه‌های ورزش روستایی توجه ویژه شود.

وی تاکید کرد: همه باید به آرا مجمع انتخاباتی احترام گذارند و فرد منتخب را در راستای تحقق برنامه‌ها، حمایت کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه گستره کار در ورزش روستایی فراوان است، افزود: امید است با سرعت زیاد شاهد رشد و توسعه ورزش روستایی در نقاط مختلف استان باشیم.

به گزارش مازنداسپرت، نکته جالب در این مجمع انتخاباتی حضور همسر به‌جای شوهر بود. پیش از این چند دوره محمدرضا بحرگرد به‌عنوان رئیس در این هیات حضور داشت و حالا محدثه مهدوی با اکثریت آرا به‌عنوان رئیس هیات انتخاب شد تا جای شوهر خودش را بگیرد.

و اما حواشی جالب این مجمع : 

این مجمع هفته گذشته درحالی که آماده برگزاری بود، لحظه آخری به دلایلی نامعلوم لغو شده بود.

سه کاندید با نام های رضا بحرگرد، موسوی اجامحله و محدثه مهدوی سه کاندید این هیات بودند.

روز گذشته موسوی اجامحله که خود را تا قبل حضور رضا بحرگرد پیروز این مجمع می‌دانست، اما با قطعی شدن حضور رضا بحرگرد، مجبور به استعفا شد و از این انتخابات کنار کشید.

اما امروز در روز مجمع خبر آمد که رضا بحرگرد درست یک ربع قبل آغاز مجمع رد صلاحیت شده و نمی‌تواند در مجمع حاضر شود.

این خبر، موسوی اجامحله را به محل برگزاری مجمع کشاند، اما دیگر دیر شده بود.

در حالی که همه اعضا شوکه شده بودند، انتخابات باید با تک کاندیدی محدثه مهدوی برگزار میشد.

ابتدا همه فکر می‌کردند شاید اعضا به حد نصاب نرسد و باز هم مجمع لغو گردد.

و شاید همه منتظر کناره‌گیری محدثه مهدوی بودند.

اما معادلات بهم خورد و به نوعی همه در این مجمع پاتک خوردند تا انتخابات با تک کاندیدی محدثه مهدوی برگزار گردد.

دو نفر در این مجمع رای سفید انداختند و شخص محدثه مهدوی هم که بعنوان نماینده داوران در این مجمع رای داشت به دستور خانم افشون نایب رئیس فدراسیون، رای نداد تا در مجموع ۱۸ نفر به مهدوی رای اعتماد دهند.

محدثه مهدوی که به نوعی جای همسر خودش رضا بحرگرد را گرفته، در پایان این مجمع با لبخند رضایت همسرش همراه شد.