غول دوست‌داشتنی به پاریس می‌رسد؟

تردید درباره وضعیت بلندقامت تیم والیبال نشسته

دو ستاره تیم ملی والیبال نشسته گرفتار مصدومیت شده‌اند و هنوز وضعیت و روند بهبودی‌شان نامشخص است و احتمال دارد به بازی‌های پارالمپیک نرسند.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛تیم ملی والیبال نشسته ایران قهرمان جهان و پارالمپیک یکی از اصلی‌ترین شانس‌های مدال طلا در بازی‌های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ است. رشته‌ای که می‌توان از حالا روی طلای آن شرط بست و به تکرار قهرمانی دل‌خوش بود. با این وجود در فاصله کمتر از یک سال مانده به بازی‌های ۲۰۲۴، وضعیت دو ستاره اصلی این تیم نامشخص است و با توجه به شرایط بیم غیبت آنها می‌رود.

اگرچه هنوز زمان زیادی تا برگزاری پارالمپیک پاریس باقیمانده، اما حضور دو ملی‌پوش والیبال نشسته کشورمان در این بازی‌ها با تردید‌های جدی موجه شده؛ مرتضی مهرزاد و رمضان صالحی. این دو که گرفتار مصدومیت شده اند، هنوز وضعیت و روند بهبودی شان نامشخص است و ممکن است به این دیدار‌ها نرسند.

کادر فنی تیم ملی تا پایان ماه مبارک رمضان را که اردو‌ها به صورت جدی‌تر دنبال می‌شود، زمان گذاشته اند تا تکلیف مصدومیت این دو ملی پوش کشورمان مشخص شود. در صورت عدم بهبود تا آن موقع، مهرزاد و صالحی از فهرست ملی پوشان اعزامی به پاریس حذف خواهند شد و دو نفر دیگر جایگزین خواهند شد.

رمضان صالحی و به ویژه مرتضی مهرزاد در موفقیت‌های سریالی تیم ملی والیبال نشسته در این سال‌ها نقش موثر و کلیدی ایفا کرده‌اند. به ویژه مهرزاد که با قد و قامت بلند بالای خود به نوعی یکی از کلیدی‌ترین ستاره‌های تیم والیبال نشسته محسوب می‌شود و به نوعی ستاره انگشت نمای تیم است. غیبت این دو در پارالمپیک پاریس می‌تواند ضایعه‌ای بزرگ برای تیم ایران باشد.

آغاز تمرینات والیبال نشسته از ۱۲ اسفند/ مهرزاد هم دعوت شد

سومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی والیبال نشسته در کمپ تیم های ملی فدراسیون برگزار می شود.

صادق بیگدلی، حمیدرضا عباسی (تهران)، مهدی بابادی(خراسان رضوی)، مجید لشگری، رمضان صالحی، مرتضی مهرزاد (مازندران)، حسین گلستانی، سید محمدحسینی جد (قم)، محمد نعمتی، جمال نظری، قاسم اسلامی (گلستان)، مسعود امامی (کرمانشاه)، میثم علی‌پور (گیلان)، میثم حاج‌بابایی (آذربایجان‌شرقی)، عیسی زیراهی (مرکزی)، داوود علیپوریان (قزوین) ۱۶ ملی پوش والیبال نشسته هستند که دور جدید اردوی خود را زیر نظر هادی رضایی سرمربی و جلیل ایمری (گلستان)، امین اصغری (مازندران)، هادی ساجدی نیا (آذربایجان‌شرقی) مربیان تیم ملی از دوازدهم اسفند ماه در کمپ تیم های ملی فدراسیون آغاز خواهند کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا میرجلیلی (قم) به عنوان مربی فرهنگی در این اردو ملی پوشان را همراهی می کند. علی کشفیا سرپرستی این اردو را برعهده دارد.