همگانی کردن ورزش راهبرد اصلی و اولویت‌ دستگاه ورزش

سرپرست مدیرکلی ورزش و جوانان مازندران گفت: توسعه نشاط و تندرستی جامعه در گرو توسعه ورزش همگانی است و همه باید به تحقق این امر در جامعه همت گمارند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،عادل عالیشان سرپرست مدیرکلی ورزش و جوانان مازندران، با اشاره به عجین شدن سلامت عمومی با ورزش همگانی، گفت: یکی از راه‌های بسیار موثر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جوانان برنامه ریزی مدون در خصوص فعاليت‌های مختلف جوانان در اوقات فراغت و تفریح آفرینی است که گسترش ورزش همگانی از مهمترین این ابزارهاست.

 

عالیشان با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ ورزش همگانی در بین مردم برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بیان کرد: توسعه نشاط و تندرستی جامعه در گرو توسعه ورزش همگانی است و اشتیاق آفرینی نسبت به این امر در بین کارمندان پشت میز نشین اهمیت ویژه‌ای دارد .

 

وی با بیان اینکه طبق بررسی‌ها و تحقیق‌های صورت گرفته شده، جزو استان‌های چاق و کم‌تحرک کشور هستیم، افزود : ورزشهای همگانی جزو کم خرج ترین ورزشهاست که مردم می توانند به راحتی فعاليت کنند و استفاده از ظرفیتهای پیشکسوتان ورزشکار شهرستان‌ها در گسترش اين ورزش بسیار مفيد خواهد بود .

 

سرپرست مدیرکلی ورزش و جوانان مازندران، با اشاره به اینکه، تاکید رهبری و نگاه دولت، سلامت مردم و توسعه ورزش همگانی است، تصریح کرد: باید اطلاعات و آگاهی مردم در رابطه با مزایای ورزش همگانی و نیز رغبت و علاقه آنان را به سمت این ورزشها گسترش دهیم.

عالیشان از تاکید استاندار مازندران در توسعه ورزش همگانی گفت و بیان داشت: ورزش همگانی یکی از سیاست‌های مهم دولت است تا نشاط را در جامعه افزایش دهد و مشارکت همگانی در امر ورزش افزایش یابد.

وی همچنین از توسعه ورزش همگانی در روستاها گفت و افزود: توسعه ورزش در روستاها و همگانی کردن رشته‌های مختلف به شکلی درست، از بهترین راهکارهایی است که می تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی مؤثر باشد، می‌تواند احساس آرامش، شادابی و امید به زندگی را در بین اقشار روستایی افزایش ‌دهد.

سرپرست مدیرکلی ورزش و جوانان مازندران، اضافه کرد: از طرفی ورزش قهرمانی نکته مهمی است که باید در روستاها مورد توجه قرار گیرد و استعدادهای فراوانی که در سطح روستاهای استان وجود دارد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

عالیشان، همگانی کردن ورزش را راهبرد اصلی و از اولویت‌های خودش عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و توسعه ورزش همگانی از وظایف مهم در بین آحاد جامعه است که امیدواریم با اطلاع رسانی دقیق و به موقع در همگانی کردن ورزش در جامعه تلاش شود.