آینده ای روشن در انتظار ورزش دانشگاهی مازندران/ خواجوی:مازندران مهد استعداد به ویژه استعدادهای ورزشی!

با حضور دبیرکل فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی کشور و مدیرکل پارلمانی امور مجلس وزارت ورزش و جوانان، جلسه اعضای ورزش‌های دانشگاهی مازندران برگزار شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،با حضور دبیرکل فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی کشور و مدیرکل پارلمانی امور مجلس وزارت ورزش و جوانان، جلسه اعضای ورزش‌های دانشگاهی مازندران برگزار شد.

جلسه هیات ورزش‌های دانشگاهی با حضور خواجوی دبیرکل فدراسیون ملی دانشگاهی کشور، دکتر لقمانپور مدیرکل پارلمانی امور مجلس وزارت ورزش و جوانان، بریمانی معاون اداره کل ورزش و جوانان استان مازندران، دلیری معاونت اسبق اداره کل ورزش و جوانان مازندران، سلیم بهرامی رییس هیات انجمن های ورزشی استان مازندران، ذوالفقار شریفی عضو شورای شهر ساری، ذبیحی رییس هیات ورزشهای دانشگاهی استان مازندران، حسینی سیاهدشتی نایب رئیس هیات ورزش های دانشگاهی و سایر روسای هیات های و انجمن های ورزش‌های دانشگاهی مازندران صبح جمعه ۱۱ شهریور در ساری برگزار شد.

حسین ذبیحی رییس هیات ورزش‌های دانشگاهی استان مازندران در این جلسه اظهار داشت: ما استان ورزش خیز هستیم و نیاز است توجهی ویژه به مازندران باشد.
وی افزود: هیاتها و انجمن‌های فعالی داریم که از زحمات همه عزیزان سپاسگذاری میکنم .

حسین دلیری معاون اسبق ورزش و جوانان مازندران و پیشکسوت کشتی مازندران نیز در این جلسه اظهار داشت : استان مازندران ظرفیت نخست را در ورزش کشور دارد.

وی افزود: فعال سازی و احیای انجمن های ورزش های با حضور نخبه های ورزشی، کار خوب بود که ورزش دانشگاهی آنرا در مازندران استارت زدند.
دلیری با بیان اینکه تخصص گرایی در انجمن های ورزشی صورت گرفته، بیان داشت: استان مازندران را ویژه ببینید چون قهرمانان دانشجو زیادی داریم.

 

دکتر لقمانپور مدیرکل پارلمانی امور مجلس وزارت ورزش و جوانان نیز در این جلسه اظهار داشت: اوضاع ورزش‌های دانشگاهی به نسبت به سایر هیات های ورزشی خیلی بهتر است.
وی افزود: امکانات خوبی در ورزش دانشگاهی وجود دارد که از لحاظ سخت افزاری این هیات را دچار مشکل نخواهد کرد.
لقمانپور بیان کرد : سرانه ورزش ما در کشور خیلی پایین است. بیش از ۷ هزار پروژه نیمه کاره داریم.
وی بیان داشت : وزارت ورزش و فدراسیون ها کنار هم هستیم و عضو یک خانواده هستیم.
این مسئول افزود: اگر بنا داریم جامعه پر نشاط و پرشور داشته باشیم باید همه و همه کمک کنند.

 

حسین بریمانی معاون قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران نیز در این جلسه اظهار داشت: ورزش دانشگاهی با جامعه افراد تحصیل کرده ارتباط دارد و این انتظار دارم برنامه ها در ورزش های دانشگاهی همیشگی و مدون باشد.

وی بیان داشت ؛ ظرفیت خوبی در دانشگاه ها وجود دارد که قابل برگزاری مسابقات است.
بریمانی افزود: در دو بعد همگانی و قهرمانی در حال فعالیت هستیم که در بعد همگانی که بحث سلامتی است ولی در بحث قهرمانی این مسابقات در سطح استان باعث ایجاد انگیزه است برای حضور در مسابقات کشوری و حضور در تیم ملی که نیاز است توجه ویژه ای در فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی به استان مازندران شود.

 

مهدی رضی رییس انجمن فوتبال دانشگاهی استان مازندران هم با بیان گزارشی از عملکرد انجمن فوتبال، بیان داشت: ظرفیت ورزش‌های دانشگاهی ظرفیت بالایی است اما نیاز است استفاده درستی از این ظرفیت‌ها شود.
وی خواستار ارائه تقویم ورزشی از فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی شد و بیان داشت: هرچند مسابقات مختلف ورزشی برگزار گردد اما تقویمی در فدراسیون وجود نداشته باشد یا اردوهای تیم ملی برگزار نگردد، انگیزه دانشجویان از بین خواهد رفت و نیاز است تقویم ورزشی فدراسیون اطلاع رسانی گردد تا انگیزه دانشجویان و انگیزه هیات های ورزشی در شهرستان ها از بین نرود.

دکتر خواجوی دبیرکل فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی کشور هم در این جلسه بیان داشت: مازندران مهد استعداد به ویژه استعدادهای ورزشی است .
کشتی کشور بدون ورزشکاران مازندران هیچ معنی ای ندارد و سایر ورزش هایی مثل والیبال و فوتبال از استعدادهای بینظیر مازندرانی دارد.

خواجوی افزود: چند ویژگی داریم که بهدجرا میتوانیم بگوییم هیچ فدراسیونی با حضور نخبگان و‌ تحصیل کرده ها نمیتوانید در فدراسیون های دیگر پیدا کنید.
وی بیان داشت: صحنه ورزش پر از رفاقت است و دوستانی که از صنعت و سیاست به ورزش می آیند تمایلی به رفتن از ورزش ندارند و تا آخر عمر در ورزش هستند که این خصوصیت ویژه ورزش است.
خواجوی ادامه داد: این فدراسیون در تمام فدراسیون های ورزشی حق رای دارد.

 

این مسئول‌ از مهمترین هدف فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی گفت و بیان داشت: فدراسیون در کنار بخش همگانی، در بخش ورزش های قهرمانی کار میکند و هدفش برگزاری اردوهای تیم ملی است و شرکت در مسابقات مختلف است.
وی در خصوص علت عدم برگزاری مسابقات مختلف برون مرزی و مسابقات کشور، گفت:متاسفانه به دلیل کرونا، یکسال مسابقات عقب افتاده اما شما در مازندران تیم های خود را آماده کنید تا برای مسابقات آسیایی و برگزاری یونیورسیاد جهانی آماده باشید.

 

خواجوی از برگزاری دوره‌های آموزشی گفت و بیان کرد: تمام انجمن هایی که به برگزاری دوره آموزشی نیاز دارند در اسرع وقت نامه نگاری کنند تا دوره آموزشی را پیگیری کنیم. آموزش مهمترین برنامه در هیات های دانشگاهی است.
وی در خصوص قابلیت استفاده مازندران از میزبانی ها گفت و بیان کرد: حاضریم میزبانی مسابقات و اردوهای تیم ملی را به مازندران بسپاریم و از ظریفیت این استان قهرمان پرور استفاده کنیم.