يادداشت : جای خالی مرد پرتلاش ورزش استان

مازند اسپرت : جامعه ورزش مازندران هفته گذشته، در غم از دست دادن یکی از خدمتگذاران صادق و بی‌ریای خود به سوگ نشست.   «سیف الله فرهادی» که افتخار جانبازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به سینه داشت، پس از مدت‌ها تحمل رنج و درد ناشی از عوارض جنگ تحمیلی، دار فانی را وداع گفت. […]

22555مازند اسپرت : جامعه ورزش مازندران هفته گذشته، در غم از دست دادن یکی از خدمتگذاران صادق و بی‌ریای خود به سوگ نشست.

 

«سیف الله فرهادی» که افتخار جانبازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به سینه داشت، پس از مدت‌ها تحمل رنج و درد ناشی از عوارض جنگ تحمیلی، دار فانی را وداع گفت. این مرحوم از جمله افراد پرتلاش دستگاه ورزش مازندران بود که باوجود برخورداری از موقعیت‌های متعدد کسب صندلی ریاست در شهرهای گوناگون استان، همواره از آن دوری می‌جست. پیگیری‌های مداوم و حل مشکلات ورزشکاران، رشته‌های ورزشی و شهرهای استان، از صفات بارز و برجسته‌ای بود که فرهادی را به فردی کم‌نظیر و ستودنی در ورزش مازندران تبدیل کرده بود.

هر چند مراسم تشییع جنازه و یادبودهای برگزاری شده برای این مرحوم بسیار با شکوه برگزار شد، اما چقدر خوب است در زمان حضور این افراد، قدر و ارزش آن‌ها گرامی داشته شود. بدنه ورزش مازندران افراد متعهد و دلسوز دیگری هم دارد که باوجود برخورداری از ظرفیت فراوان، هیچ‌گاه آن‌گونه که شایسته است از توان این افراد برای رونق بخشیدن هر چه بیشتر به ورزش استان استفاده نمی‌شود.

«سیف‌الله فرهادی»، یک نمونه از این افراد بود. او اگرچه طبع بلندی در نپذیرفتن مسئولیت‌های اداری داشت و اصرار می‌کرد در همان اتاق کوچکش در اداره کل، پیگیر مشکلات ورزش مازندران باشد. اما چرا نباید در ورزش استان شرایطی ایجاد می‌شد تا از مدیریت بالای افرادی چون مرحوم فرهادی استفاده شود و آن‌ها کنج عزلت را به مقام و جایگاه اداری ترجیح دهند؟  هر چه هست، «سیف‌الله فرهادی» دیگر در بین ما نیست. اما مرام و سلوک احترام‌آمیز او می‌تواند چراغ راهی برای همه ورزشی‌های مازندران باشد. در هیچ جای ورزش مازندران نمی‌توان نشان و رد آشکاری از یک کار انجام شده مرحوم فرهادی پیدا نکرد.

  اما به اعتراف بسیاری از ورزشی‌ها، اثرات ماندگار خدمات او انکار نشدنی است. داستان عجیبی است. در روزهایی که عده‌ای کوچکترین فعالیت خود را در بوق و کرنا کرده و از کاه، کوه می‌سازند، عده‌ای هم پیدا می‌شوند که تمایل ندارند کارهای بزرگ انجام شده خود را علنی کنند. نمونه فعالیت‌ها و خدمات ماندگار این مرحوم با اندکی کنکاش قابل مشاهده است. یک نمونه عینی که بارها دیده شده، حل مشکلات مرتبط با برگزاری مسابقات کشتی بین‌المللی شهید‌هاشمی‌نژاد بهشهر است.  درست در لحظاتی که وجود مشکلی بزرگ و گره‌ای کور، اعضای ستاد برگزاری مسابقات را ناامید می‌کرد، نقش بستن نام «سیف‌الله فرهادی» در گوشی تلفن همراه کافی بود که یقین پیدا کنیم دیگر آن مشکل را باید تمام شده دانست. در شرایطی که به برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات کشتی بین‌المللی شهید‌هاشمی‌نژاد بهشهر نزدیک می‌شویم، جای خالی سیف‌الله عزیز به شدت احساس می‌شود. جای خالی مردی که حتی از بردن نامش در میان صف طولانی تقدیر و تشکرهای عوامل برگزاری این مسابقات هم به شدت اکراه داشت. روحش شاد.