رویدادهای شطرنج در قاره آسیا به تعویق افتاد

فدراسیون شطرنج آسیا تمام رویدادهای این رشته در آسیا را به تعویق انداخت.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، «هشام الطاهر» دبیر کل فدراسیون آسیا در نامه‌ای اعلام کرد: فدراسیون شطرنج آسیا به دقت در حال نظارت به روند فراگیری ویروس کرونا و مشاوره با سازمان‌های مرتبط و فدراسیون‌های شطرنج کشورهای آسیایی است. ویروس جدید کرونا به ۱۱۶ هزار نفر در سراسر جهان سرایت کرده و باعث مرگ چهار هزار و ۸۸ نفر تا به امروز شده است. سلامت بازیکنان و افراد مرتبط با شطرنج اولویت اول ماست.

با این وجود، فدراسیون شطرنج آسیا طی تصمیمی پیشگیرانه، تمامی مسابقات آسیایی تا پایان ماه جون (۱۰ تیر ۱۳۹۹) را به تعویق انداخت.

در راستای این تصمیم، مسابقه قهرمانی آماتورهای آسیا که پیش از این برای برگزاری در ماه آپریل(فروردین ۱۳۹۹) در مسقط عمان برنامه ریزی شده بود، به علت شیوع ویروس کرونا تا اطلاعیه های بعدی و تا پس از ماه ژوئن به تعویق افتاد.

فدراسیون شطرنج آسیا همچنین اعلام کرد که جهت جلوگیری از اجتماع عمومی و انتشار ویروس کرونا، تمامی سمینارهای داوری و مربیگری، در صورت فراهم بودن امکانات به صورت آنلاین برگزار خواهند شد.

فدراسیون شطرنج‌آسیا همبستگی خود با تمامی کشورهایی که تحت تاثیر این ویروس قرار گرفتند را اعلام کرد و خود را ملزم به کمک به تمامی فدراسیون ها دانست.