بسکتبال؛ پادشاه نشان داد که رئیس کیست!

لس آنجلس لیکرز، میلواکی باکس را مغلوب کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،  دو تیم اول NBA بامداد امروز دومین بازی فصل خود را در مقابل یکدیگر انجام دادند.

لس آنجلس لیکرز که صدر جدول کنفرانس غرب است، امروز میزبان میلواکی باکس، بهترین تیم فعلی کنفرانس شرق بود تا برای دومین بار در مقابل این تیم صف آرایی کند. این دیدار در حالی انجام می شد که لیکرز با پیروزی در این بازی، ضمن جبران شکست در نخستین دیدار این دو تیم، حضور خود در پلی آف را نیز برای اولین بار از سال ۲۰۱۳، قطعی می کرد.

در ابتدای این بازی، این میلواکی بود که پیش افتاد و با درخشش یانیس آنته توکومپو و البته شوت زنی بسیار بد بازیکنان لیکرز، میلواکی توانست کنترل بازی را در اختیار بگیرد و کوارتر نخست را با نتیجه ۲۲ بر ۱۹ پیروز شود.

در کوارتر دوم، لیکرز خیلی زود با مشکل خطاهای زیاد بازیکنان بلند قامتش مواجه شد و آنتونی دیویس با سه خطا، تقریبا نیمی از کوارتر دوم را بازی نکرد. در این کوارتر اختلاف امتیاز تا ۹ امتیاز به سود میلواکی پیش رفت اما لیکرز با درخشش لبران جیمز به بازی بازگشته و در این کوارتر برای اولین بار در بازی پیش افتاد. در نهایت، این کوارتر با حساب ۲۹ بر ۲۶ به سود لیکرز خاتمه یافت تا دو تیم با نتیجه مساوی در امتیاز ۴۸ نیمه اول را به پایان برسانند. لبران جیمز و یانیس آنته توکومپو با ۱۲ امتیاز، بهترین بازیکنان دو تیم در پایان نیمه نخست بودند.

کوارتر سوم در ابتدا، با درخشش بی نظیر دو فوق ستاره لیکرز به خصوص لبران جیمز همراه بود و این تیم با کنترل کامل میلواکی، ران ۱۸ امتیازی فوق العاده ای را در مقابل این تیم به نمایش گذاشت تا اختلاف با این تیم به ۱۳ امتیاز هم برسد. در ادامه کوارتر، لیکرز تلاش بر کنترل امتیازات داشت تا برنده به رختکن برود. در نهایت کوارتر سوم نیز با نتیجه ۳۹ بر ۲۸ به پایان رسید تا در پایان کوارتر سوم، لیکرز با حساب ۸۷ بر ۷۶ پیش افتاده باشد.

کوارتر چهارم از سه کوارتر قبلی اتفاقات کمتری داشت و بازی با روند سابق خود به آرامی پیش می رفت. البته در مقاطعی از بازی میلواکی به امتیازات لیکرز نزدیک شد اما در این کوارتر درخشش آنتونی دیویس مانع از رسیدن این تیم به لیکرز شد. در نهایت این کوارتر با حساب ۲۷ بر ۲۶ به سود میلواکی به پایان رسید اما بازی با حساب ۱۱۳ بر ۱۰۳ به سود لیکرز خاتمه یافت.

لبران جیمز با ۳۷ امتیاز، ۸ ریباند و ۷ پاس منجر به امتیاز بهترین بازیکن زمین و تیم لیکرز بود و پس از وی آنتونی دیویس با ۳۰ امتیاز و ۹ ریباند، دومین بازیکن لیکرز بود. سومین بازیکن لیکرز، کایل کوزما فقط ۱۱ امتیاز در این بازی به دست آورد!

در طرف دیگر، یانیس آنته توکومپو با ۳۲ امتیاز، ۱۲ ریباند و ۶ پاس منجر به گل بهترین بازیکن تیمش بود و پس از وی دانه دی وینچنزو با ۱۷ امتیاز دومین بازیکن میلواکی در این دیدار بود.

گفتنی است این دهمین شکست میلواکی، صدرنشین کنفرانس شرق در رقابت های این فصل NBA بود تا این تیم به رکورد ۵۳ برد و ۱۰ باخت برسد و لیکرز نیز با به دست آوردن ۴۸امین برد خود در برابر ۱۳ باختی که دارد، جای خود را در صدر جدول کفرانس غرب محکم تر کرد. بازی بعدی لیکرز فردا شب در مقابل رقیب هم شهری، لس آنجلس کلیپرز خواهد بود و میلواکی نیز در بازی بعدی، دوشنبه به مصاف فینیکس خواهد رفت