هفته‌ای خوش برای ورزشی‌ها در مازندران / مدال کشتی گیران و کسب سهمیه شمشیربازی تا تعطیلی کرونایی اماکن!

پیروزی نماینده مازندران در هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال نشسته کشور، طلای ابراهیمی و نقره بذری در رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا- هند، برتری نساجی و رایکا در لیگ برتر و لیگ دسته یک مهم‌ترین اخبار ورزش مازندران در هفته‌ای که گذشت بود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،ورزش استان مازندران در هفته ای که گذشت، شاهد اتفاقات خوبی بود. ورزشکاران و تیم‌های مازندرانی نتایج قابل قبولی را رقم زدند تا هفته‌ای خوب را برای ورزش استان مازندران شاهد باشیم.

در ادامه خلاصه‌ای از اتفاقات مهم هفته‌ای که گذشت را قرار داده‌ایم که به هم این خبرها را می‌خوانیم:

پیروزی نماینده مازندران در هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال نشسته کشور

از هفته دوازدهم لیگ برتر والیبال نشسته کشور، تیم شهدای ششم بهمن آمل به مصاف تیم پالایش صعنت نفت آبادان رفت که در پایان نماینده مازندران با نتیجه سه بر صفر و با امتیازات ۲۵ بر ۱۵ و ۲۵ بر ۱۳ و ۲۵ بر ۱۷ پیروز میدان شد.

در تیم شهدای ششم بهمن آمل بازیکنان ملی پوشی چون مجید لشکری، مرتضی مهرزاد، رمضان صالحی، حسین گلستانی، محمدرضا سبحانی نیا و مرتضی رمضانی و نفراتی چون امیرحسین آقایی، حمید باقری و جوان آملی تیم ملی ایران حسین صالحی به سرمربیگری نقی مهدوی و مربیگری امین اصغری بازی کردند.

نقره بذری در رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا- هند

احمد بذری فاصله کمی تا طلا داشت ولی در ثانیه های آخر و با وجود تساوی امتیازی، به نقره دست یافت.در وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در هندوستان، احمد بذری گلوگاهی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ عظمت دولت بیکوف دارنده مدال نقره آسیا از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۶ بر ۵ عیسی شاپیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. بذری در دیدار نهایی با نتیجه ۱۰ بر ۱۰ مغلوب شوتارو یامادا از ژاپن شد و به مدال نقره رسید.

طلای ابراهیمی در رقابت های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا-هندوستان

 کشتی گیر شیرگاهی به مدال طلای قاره کهن دست یافت.در وزن ۹۲ کیلوگرم محمدجواد ابراهیمی در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۲ ایلیسخان چیلایف از قزاقستان را شکست داد. وی در دور دوم و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۱۰ بر ۲ آجی نیاز صفرنیازاف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. ابراهیمی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر صفر تاکوما اوتسو از ژاپن را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

کسب سهمیه تیمی در رقابت های جام جهانی شمشیربازی لهستان

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران در مسابقات  جام جهانی لهستان توانست سهمیه المپیک خود را به صورت تیمی کسب کند و مجتبی عابدینی هم در دشت این موقعیت خوب سهیم بود.با این شرایط تیم شمشیربازی سابر ایران برای اولین بار در تاریخ با  چهار ورزشکار در المپیک توکیو حضور خواهد داشت.

این سهمیه با شکست تیم قدرتمند مجارستان (تیم دوم رنکینگ جهانی) و تیمهای ژاپن و چین تعقیب کننده ایران در قاره آسیا بدست آمد.

ترکیب تیم سابر ایران در مسابقات جام جهانی لهستان را مجتبی عابدینی ،علی پاکدامن ، محمد رهبری و محمد فتوحی تشکیل دادند.

ایران به عنوان تیم اول قاره آسیا در رنکینگ جهانی این سهمیه را کسب کرد.

مدال طلا و گواهینامه قهرمانی برای کمیل قاسمی

مدال طلا و گواهینامه قهرمانی کمیل قاسمی در المپیک ۲۰۱۲ لندن پس از تصویب هیات اجرایی کمیته بین المللی المپیک (IOC ) نهایی و ارسال خواهد شد.به دنبال مثبت شدن تست دوپینگ نفرات اول و دوم مسابقات کشتی آزاد در وزن ۱۲۰ کیلوگرم بازیهای المپیک۲۰۱۲ لندن،عنوان نخست بازیها به کمیل قاسمی نماینده کشورمان رسید که با پیگیریهای کمیته ملی المپیک ایران  در خصوص جابجایی  در رده بندی، IOC  با تاکید بر انجام آزمایشات مجدد از نمونه آزمایش بازیهای المپیک لندن ۲۰۱۲ و زمان بر بودن اعلام نتایج این آزمایشات، تصویب این مهم را منوط به تایید هیات اجراییIOC در سال آتی اعلام کرد.کمیل قاسمی در رقابتهای کشتی آزاد وزن ۱۲۰کیلوگرم موفق به کسب مدال برنز شده بود که با  مثبت اعلام شدن تست دوپینگ نفرات اول و دوم، رنگ مدال وی به طلا تغییر خواهد یافت.

صدرنشینی جوان نوین ساری در لیگ دسته سوم

هیچکدام از تیم های مازندرانی در هفته یازدهم لیگ دسته سوم فوتبال کشور نباختند اما پیروزی هم فقط به نام شهرداری نوشهر ثبت شد.از گروه اول تیم جوان نوین ساری در زمین خود مقابل تیم مهاجر نوین مشهد بدون گل متوقف شد ولی صدر جدول ماند و ۲۲ امتیازی شد.شهرداری نوشهر از توقف تیم های بالای جدول سود برد و با غلبه دو بر یک ستاره سرخ کاشان در زمین حریف ۱۸ امتیازی و در فاصله ۴ امتیازی جدول در خانه چهارم نشسته است.
گل دوم و پیروزی بخش تیم نوشهر را در تصویر می بینید.در گروه دوم تیم شهدای نوین ساری در زمین حریف به تساوی ۲ به ۲ با تیم فرهنگ ایثار آستارا رسید تا با ۱۸ امتیاز در مکان سوم جدول باشد. این تیم فقط ۳ امتیاز تا صدر فاصله دارد.در دیگر بازی این گروه دماوند آمل مقابل تیم صدرجدولی محتشم تبریز تساوی بدون گل گرفت و مجموع امتیازاتش به عدد ۱۳ رسید. این تیم شانسی برای صعود ندارد و فقط به بقا فکر می کند.

فلاح مربی تیم ملی بسکتبال باویلچر در پارالمپیک شد

مربی با دانش آملی عضو از کادر فنی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در پارالمپیک توکیو شد. خوشبختانه پس از موافقت با اعزام این تیم کادر فنی تیم ملی برای حضور در رقابت های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام شد که مسعود فلاح به عنوان کمک مربی همراه با تیم ملی کشورمان روانه این رویداد بزرگ خواهد شد.

 احتمال اینکه مازندران در ترکیب نهایی نفرات اعزامی هم صاحب نماینده باشد قطعی است ولی با این حال باید منتظر اعلام اسامی باشیم.

حکیم منصوری کاپیتان تیم ملی و وحید سعادت پور بازیکن شاخص تیم شهروند آمل از شانس زیادی برای حضور در این رقابت ها برخوردار هستند.

سید علی حسینی با طلا آمد

قهرمان خوش آتیه وزنه براری مازندران که مدتی را به دور از میادین بود و خبری از او نمی شنیدیم، با غرش در تفلیس بازگشت!سید علی حسینی امیری در سال های ابتدایی این دهه به وزنه برداری مازندران معرفی شد و مدال های زیادی هم کسب کرد.قهرمان کشور در سال ۹۴ شد و بارها در لیگ درخشید و سنگین وزنی فوق العاده قلمداد شد اما به ناگاه وقفه ای در دوره قهرمانی اش پیش آمد.به تازگی شنیدیم که سید علی حسینی امیری در رقابت های پاورلیفتینگ در گرجستان شرکت کرده و با اقتدار هم طلایی شده تا خبر بدهد که بچه غول بابلی دوباره به صحنه بازگشته است.

ماشین‌سازی صفر نساجی ۳

دیدار تیم‌های فوتبال ماشین‌سازی و نساجی از هفته بیست و یکم لیگ برتر از ساعت ۱۵:۳۰ پنجشنبه ۸ اسفند در ورزشگاه سردار سلیمانی تبریز آغاز شد و در پایان با نتیجه ۳ بر صفر به سود شاگردان فکری به پایان رسید.در نیمه اول این دیدار محمدمهدی نظری با ارسال زیبای رضا دهقانی در دقیقه ۳۷ موفق شد دروازه ماشین‌سازی را باز کند.در نیمه دوم سیدمحمدمیری در دقیقه ۴۹ با ارسال زیبای علی شجاعی توانست گل دوم نساجی را به ثمر برساند.و در ادامه در دقیقه ۷۱ علی شجاعی موفق شد با پاس زیبای رضا دهقانی نساجی ۳ بر صفر پیش بیندازد و در نهایت این بازی با نتیجه ۳ بر صفر به سود نساجی به پایان رسید.

شهرداری تبریز ۰ – رایکای بابل ۳

هفته بیست و ششم لیگ آزادگان در حالی پیگیری شد که دو تیم انتهای جدولی رایکا و شهرداری در دیداری حساس به مصاف هم رفتند. این بازی در ورزشگاه اختصاصی تیم تبریزی برگزار شد و شاگردان رحمان رضایی توانستند یک برد ارزشمند را به دست بیاورند.در نیمه اول این مسابقه، رایکا دو بار موفق به گلزنی شد. مهرداد حیدری و امیرحسین یحیی زاده بازیکنانی بودند که در نیمه نخست دروازه شهرداری را باز کردند. یحیی زاده در دومین دقیقه از وقت اضافی گل زد تا آب سردی بر پیکره تبریزی های قعرنشین بریزد.

در نیمه دوم حملات تیم رایکا ادامه پیدا کرد و دوباره مهرداد حیدری گلزنی کرد. در ۳۰ دقیقه پایانی بازی نیز هر دو تیم حملاتی انجام دادند اما در نهایت گلی زده نشد تا بازی با همان نتیجه خاتمه یابد.با این نتیجه شهرداری با ۱۰ امتیاز از ۲۶ بازی در قعر جدول باقی ماند اما رایکا امتیاز بیست و ششم را گرفت و به وضعیت خود سروسامان بخشید.

اماکن ورزشی مازندران تعطیل می ماند

 پس از گذشت موعد اول تعطیلی فضاهای ورزشی مازندران گمانه بر این بود که از روز شنبه ۱۰ اسفندماه دستور بازگشایی صادر می‌شود اما با توجه به مخاطره زیاد شیوع ویروس کرونا، مدیرکل ورزش و جوانان مازندران در قالب نامه‌ای به ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها، تعطیلی سالن‌ها را تمدید و تا اطلاع ثانوی قرار داد.

در این نامه به روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها، بخش‌ها و نمایندگی‌های مازندران آمده است:

براساس تاکیدات قرارگاه زیستی استان مبنی بر رعایت اصول بهداشتی به منظور پیشگیری ، کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا، لذا ضمن سپاسگزاری در بکارگیری توصیه های ابلاغی و پاکسازی و ضدعفونی کردن اماکن ورزشی و محل کار و تاکید مجدد به اجرای دستورالعمل ها ، بدینوسیله اعلام می گردد کلیه اماکن ورزشی سطح استان تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام می گردد؛ و مسئولیت نظارت بر حسن اجرای امور و رعایت دستورالعملها بعهده رؤسای ادارات است.

بدیهی است ضمن تاکید مجدد بر نظارت امور و بازدید و سرکشی مستمر، تصمیمات و دستورالعمل‌های جدید قرارگاه در کوتاهترین زمان به ادارات تابعه ابلاغ خواهد شد.

به گزارش فارس، ورزشکاران و تیم‌های استان مازندران در هفته جاری در رویدادهای مهمی حضور پیدا خواهند کرد و امیدواریم نتایج دلچسبی در این هفته نیز رقم بخورد.