در آستانه چند روز تا المپیک

مازندرانی‌ها آماده حماسه‌سازی در المپیک پاریس

مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک جمعه ۵ مرداد برگزار می‌شود و ورزشکاران مازندرانی بیشترین تعداد را در بین استان‌های کشور در المپیک پاریس خواهند داشت.

به گزارش مازنداسپرت (مازندورزش)؛۴۸ ساعت قبل از روشن شدن مشعل و شروع رسمی بازی‌های المپیک، رقابت‌ها در چند رشته ورزشی از روز چهارشنبه شروع می‌شود.مراسم افتتاحیه بزرگ بازی‌های المپیک جمعه ۵ مرداد برگزار می‌شود اما اولین رقابت‌ها از جمله فوتبال و هندبال دو روز زودتر (چهارشنبه آینده) آغاز می‌شود.مراسم افتتاحیه در مرکز شهر پاریس و رودخانه سن برگزار و مشعل المپیک نیز روشن می‌شود.

بر این اساس، پیگیری تمرینات تیم‌ملی #کشتی آزاد بزرگسالان در مسیر آمادگی المپیک #پاریس۲۰۲۴ در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده تهران درحال پیگیری است و قرار است حسن یزدانی بعنوان اولین کشتی‌گیر در پاریس روی تشک برود.
همچنین، دومین و بزرگترین گروه کاروان ورزشی کشورمان صبح امروز (جمعه ۲۹ تیر۱۴۰۳) فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) را به مقصد پاریس ترک کرد.گروه دوم کادر سرپرستی، کادر پزشکی، تیم‌های ملی تیراندازی، تیراندازی با کمان، قایقرانی، ژیمناستیک و تنیس روی میز، دومین گروهی بودند که ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح امروز تهران را به مقصد پاریس ترک کرده و بعد از ظهر وارد شهر پاریس می‌شوند.
نخستین گروه کادر سرپرستی و تیم ملی شمشیربازی کشورمان روز سه شنبه ۲۶تیر ماه عازم پاریس شدند تا از سوی کادر سرپرستی، ثبت نام نهایی کاروان اعزامی کشورمان طی جلسه با مسئولان کمیته برگزاری بازی‌ها انجام و هماهنگی‌های لازم جهت حمل و نقل، دهکده بازی‌ها، محل تمرینات و تشریفات موجود انجام شود تا دغدغه‌ای برای کاروان ورزشی کشورمان در این آوردگاه مهم وجود نداشته باشند.هانیه رستمیان و برادران عالمیان در این گروه حضور داشتند که به پاریس سفر کردند.
در آستانه المپیک هم، دهکده ورزشکاران #پاریس۲۰۲۴، از صبح (پنجشنبه ۲۸تیر ۱۴۰۳) بطور رسمی افتتاح شد.
به مانند هردوره، اینبار هم از نماد ویژه مسابقات المپیک رونمایی شد.نماد و عروسک بازی‌های المپیک در ده دوره اخیر از سال ۱۹۸۸ تا ۲۰۲۴ را مشاهده می‌کنید.
اما، سامسونگ به عنوان یکی از حامیان ادوار پیشین بازی‌های المپیک و پارالمپیک، در این دوره نیز با شعار «تفکر باز همیشه برنده است» #پاریس۲۰۲۴ را همراهی می‌کند.این شرکت به تازگی، از اهدای مدال شیشه‌ای ویژه سامسونگ، به همه‌ی ورزشکاران شرکت‌کننده در بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس خبر داده است.
مدال سامسونگ ظاهری شفاف دارد و از شیشه‌ی بازیافتی ساخته شده است.بازی‌های المپیک پاریس از ۵ تا ۲۱ مرداد و بازی‌های پارالمپیک از ۷ تا ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.
تصاویری از حرکتِ ماجراجویانه مشعل بازی‌های المپیک #پاریس۲۰۲۴، در فرانسه را مشاهده می‌کنید.

سهم بالای مازندران در کسب سهمیه های المپیک پاریس

در فاصله کمتر از یک هفته تا آغاز المپیک پاریس، مازندران ۸ ورزشکار دارد که بیشتر از سایر استان‌های کشور است. اولین سهمیه المپیک ایران توسط هانیه رستمیان تیرانداز مازنی کسب شد.در کشتی آزاد : حسن یزدانی ، امیرحسین زارع و رحمان عموزاد حضور دارند.در کشتی فرنگی: محمد هادی ساروی کشتی خواهد گرفت.
در تنیس روی میز، نیما و نوشاد عالمیان دو برادر در المپیک حاضر هستند.در قایقرانی هم محمد نبی رضایی پارو خواهد زد.در المپیک پاریس علاوه بر ۸ ورزشکار مازندرانی در تیم ملی ایران، علی ارسلان قهرمان کشتی فرنگی هم برای تیم ملی صربستان در المپیک حاضر خواهد شد.علاوه بر این ورزشکاران، ما سه داور المپیکی و ۸ مربی، یک سرپرست و یک ماساژور مازندرانی هم در المپیک پاریس خواهیم داشت.