اجرای طرح ۳ ماه تابستان با ورزش در بیشتر شهرهای مازندران

معاون توسعه ورزش همگانی ورزش و جوانان مازندران گفت: طرح‌ریزی تابستانه با ورزش سه ماه تابستان برای غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها و ارتقای سلامت نشاط اجتماعی و شادابی عمومی برنامه‌ریزی شرکت به‌زودی این طرح در بیشتر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،حسین دلیری در گفت‌وگویی درباره اینکه چهارشنبه ۱۹ تیر جلسه شورای اداری اداره ورزش و جوانان مازندران با حضور یکی از کارشناسان حوزه همگانی وزارت ورزش برگزار می‌شود، اظهار کرد: طرح‌ریزی تابستانه با ورزش سه ماه تابستان برای غنی‌سازی اوقات فراغت  خانواده‌ها و ارتقای سلامت نشاط اجتماعی و شادابی عمومی برنامه‌ریزی شرکت به‌زودی این طرح در بیشتر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

دلیری افزود: برپایی ۱۲ ایستگاه با محوریت ورزش‌های همگانی و با مشارکت جامعه و اقشار مختلف برگزار خواهد شد و این طرح تا پایان شهریورماه سال جاری ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در این مدت با همکاری روسای ادارات، اقدامات خوبی در حوزه همگانی صورت گرفته است و در جای‌جای شهرهای استان برنامه‌های همگانی صورت می‌گیرد، اظهار کرد: ورزش همگانی به‌واسطه افزایش سلامت و نشاط در جامعه باعث کاهش هزینه‌های درمانی و بهداشتی می‌شود و بهره‌وری نیروی کار جامعه را بالا می‌برد و از این راه به توسعه همه‌جانبه جامعه کمک می‌کند.

دلیری ادامه داد: از برگزاری پیاده‌روی‌های خانوادگی تا برگزاری جشنواره‌های ساحلی از مهم‌ترین اقدامات شهرستان‌ها در حوزه همگانی بوده است که هفته گذشته در غرب استان و این هفته در کیاسر ویژه‌برنامه همگانی را خواهیم داشت.

این مسؤول افزود: تمامی شهرها در حوزه همگانی اقدامات خوبی را شکل داده‌اند ولی نگاه همگانی هنوز در استان جا نیفتاد و نیاز است ابتدا بحث همگانی را به باور خودمان برسانیم و بعد از مردم توقع حضور در ورزش‌های همگانی را داشته باشیم.

معاون توسعه ورزش همگانی ورزش و جوانان مازندران  گفت: گذشته از اینکه ورزش همگانی در یک جامعه کارکردهای مطلوبی چون افزایش همدلی، تقویت همبستگی و مشارکت اجتماعی و تحکیم روابط و پیوندهای اجتماعی، کمک به فرآیند جامعه‌پذیری افراد نیز دارد.

وی در ادامه ورزش‌های همگانی را پایه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای دانست و افزود: ورزش‌های همگانی از کارکردهای مهم اجتماعی فرهنگی به‌مراتب مهم‌تری نسبت به کارکردهای اقتصادی برخوردارند، حوزه همگانی فونداسیون ورزش قهرمانی است، اگر ورزش همگانی نباشد قهرمانی‌ به دست نمی‌آید.

دلیری در پایان با اشاره به اینکه همه مسؤولان و مردم باید نگاه همگانی داشته باشند، تأکید کرد: رسانه‌ها باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که پرداختن به ورزش‌های همگانی و بسط و توسعه این مهم نه‌تنها یکی از رسالت‌های اجتماعی فرهنگی رسانه‌ها محسوب می‌شود بلکه پشتوانه محکمی برای ورزش قهرمانی کشور قلمداد خواهد شد.