اولین داور زن تاریخ کشتی / ارم آبـــــــادی پیشگام شد

پس از فاطمه کیاسری داور بانوی استان که در خارج از مرزها هم به قضاوت پیکارهای بین المللی فوتبال می پردازد یک مازنی دیگر توانسته کیفیت و قابلیت داوری خود را عیان کند.   به گزارش مازند اسپرت ؛ مریم ارم آبادی اولین داور زن تاریخ کشتی مازندران و ایران است که در یک مسابقه […]

koshtiiپس از فاطمه کیاسری داور بانوی استان که در خارج از مرزها هم به قضاوت پیکارهای بین المللی فوتبال می پردازد یک مازنی دیگر توانسته کیفیت و قابلیت داوری خود را عیان کند.

 

به گزارش مازند اسپرت ؛ مریم ارم آبادی اولین داور زن تاریخ کشتی مازندران و ایران است که در یک مسابقه مهم آنهم به دور از کشورمان نماینده ای شایسته معرفی می شود. این بانوی چالوسی در رقابتهای گراپلینگ قهرمانی جهان که اخیرا در ترکیه برگزار شد به قضاوت پرداخت و نمره ی قبولی هم گرفت.

وی که با تشویق ها و آموزش های محسن عبداللهی داور بین المللی کشتی ایران در گراپلینگ توانش را نشان داد و مورد توجه کمیته داوران فدراسیون کشتی قرار گرفت، به مسابقات جهانی رفت و حتی در چند دیدار مهم رییس کشتی بود و به داوری هم پرداخت. این یک اتفاق شیرین و فرخنده است که می تواند به معنای ورود بانوان مازنی به جرگه داوری باشد.

ارم آبادی یک مثال بارز است برای آنانی که با پشتکار بالا قصد رسیدن به مراحل جدی داوری را در رشته های مختلف دارند. حالا او تجربه ای دارد که بسیار به کار می آید و شک نداریم که منجر به افزایش رغبت بانوان داور و ورودشان به حیطه داوری رشته های مختلف و خاصه تابعه کشتی خواهد شد.