قلب و گوش و چشم و مغز دستگاه ورزش مازندران کار افتاد !

نشست مشترک مدیران روابط عمومی ادارات ورزش و جوانان و هیات های ورزشی مازندران دوشنبه ۷ خرداد با حضور حبیب حسین زادگان مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران، مظفری مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران و کلیه مدیران روابط عمومی در هتل بادله به میزبانی شهرستان میاندرود برگزار شد و بعد از برگزاری دو کارگاه آموزشی از تمامی مدیران روابط عمومی تجلیل بعمل آمد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،به عدد ثانیه های عمرمان در این چند سال خدمت شنیده ایم که روابط عمومی قلب و گوش و چشم و مغز و همه چیز سازمان است و بی آن یک پای سازمان می لنگد و اگر نباشد چه و چه و اگر باشد چنین و چنان خواهد شد.دقیقا توی همین مدت زمانی که رفته ایم پی کارمان و با همه توان می کوشیم این قلب از تپش بازنایستد و این چشم کور نشود و این پیکره سرپا و زنده بماند، از آن عرش کبریایی که ذکرش رفت به متصدی انجام کلیه امورات بلاتصدی اداره در کنار حجم انبوه مشغله های روزانه مان تنزل پیدا میکنیم. که البته ملالی نیست چون گله از کار و فعالیت کردن در روحیات و منش روابط عمومی ها نمی گنجد چرا که وجودشان در تکاپو و فعالیت و هیجان و ایده پردازی و نوشتن و خواندن و تلاش، خلاصه شده است لیکن این نادیده انگاشتن ها و یکباره مهم شدنها آن هم برای جلسات آنچنانی مثل خاری است که در گوشه دل می خزد و هربار نشتر میزند و اذیت میکند. نه میشود درش آورد و نه می شود تحملش کرد.

همه گلایه ها و سختی ها و دشواریهای کار در روابط عمومی که اینجا مجال شرحش نیست یک طرف و بی مهری و نادیده انگاشته شدن از سوی کسانی که خود متولی و دود چراغ خورده این حرفه و سمت و عرصه مهمند هزار طرف! یعنی هرچقدر بی مهری از همکار و رئیس و ارباب رجوع ببینی و هر چقدر سختی در مسیر انجام کارهای روابط عمومی تحمل کنی، آنقدر سخت نیست که تلخی فراموش شدن از سوی کسانی که خیال میکردی همدردند و خاک تشک خورده و رنج کشیده، اذیتت می کند.

هفته ی ارتباطات بهانه ی خوبی شد تا خیلی از دستگاه های اداری یادشان بیاید که عنصرهای تاثیرگذاری در بدنه ی دستگاهشان دارند. افرادی که اگر نباشند، فعالیت های آن مجموعه نیز بی اساس خواهد شد. فهمیدن این موضوع زیاد هم سخت نیست که اگر نباشند، هیچ کَس نیست ! نه اینکه واقعا نباشند اما دیده نخواهند و نخواهید شد! پس به آنها اعتماد کنید ..

روابط عمومی، هنر و علم اجتماعی است که درون و برون دستگاه را به هم پیوند می دهد. روابط عمومی هدف و چگونگی کلید برنامه ها را ترسیم می کند. روابط عمومی مشاور امین مدیر و کلیه کارکنان دستگاه است. پس لازم است که مدیر و کارکنان صددرصد به وی اعتماد داشته باشند، چیزی که ما اصلا نمیبینیم .روابط عمومی است که باید همه چیز را ببیند و همه چیز را نیز زیبا بنمایاند.

سازمان هایی که خلاقیت و نوآوری یکی از فاکتورهای مهم و درخور توجه در کارشان محسوب می شود هیچگاه به گذشته رضایت نداده و همواره با بهره گیری از ساز و کارهای خلاقانه ، تغییر در نگرش و رفتار را سرلوحه امور خویش می دانند. آنان به ایده های نو احترام می گذارند و با رغبت و حساسیت آنها را دنبال می نمایند.

یکی از واحدهای هر سازمان پویا، روابط عمومی آن سازمان می باشد و اگر این واحد، برخوردار از پویایی و خلاقیت باشد می تواند تحرک و نشاط را به تمامی سازمان منتقل سازد. اصولاً نوآوری در کارها و برنامه های روابط عمومی فعال یکی از مؤلفه های اصلی به شمار می رود. با جهانی که هر لحظه در حال تغییر است روابط عمومی ها ناچارند به سمت ایده های نو گام بردارند.

سال ۹۷ را می توان به نوعی سال تحول روابط عمومی در دستگاه ورزش مازندران خطاب کرد.جوان گرایی و تغییراتی اساسی، ارتباط دو سویه با اصحاب رسانه و سایر اقدات صورت گرفته در این مجموعه نشان از ایجاد تحول در مهمترین بخش بدنه ی دستگاه پرکار ورزش است. بعد از نشست مدیران روابط عمومی فوتبال که اتفاقا سرآغاز این داستان خوش آیند بود، اینبار اداره کل ورزش و جوانان هم دست بکار شد و مدیران مظلوم روابط عمومی را گرد هم آورد. سربازانی که شاید پشت مرزهای دوربین و قلم هایشان اسیر بی توجهی های مدیران هستند .

هرچند در این نشست فرصتی برای شنیدن در دو دل ها نشد، اما برگزاری کارگاه های آموزشی را می توان از نقاط قوت این گردهمایی دانست. هفتم خرداد ۱۳۹۷ بادله ی میاندرود جایی بود که شاید هیچوقت دیگر از یاد روابط عمومی های مظلوم دستگاه ورزش نرود.بی نظمی های این نشست را بگذارید پای اولین بودنش و به نقاط قوتش چهارچشمی نگاه کنیم !

در این نشست، مهدوی باتجربه کارگاه خبرنویسی را در دست گرفت و محمد رضایی خبره نحوه صحیح عکاسی را با جذابیت خاص خودش آموزش داد تا حسابی مدیران مظلوم روابط عمومی سر شوق بیایند.کاش این نشست ها ادامه دار باشد و شخصیت لازم به مدیران روابط عمومی داده شود تا این زحمتشکان از توسری خوری به مدیران واقعی و تاثیرگذار در ورزش استان و شهرستان ها تبدیل شوند.

گفتنیست؛ نشست مشترک مدیران روابط عمومی ادارات ورزش و جوانان و هیات های ورزشی مازندران دوشنبه ۷ خرداد با حضور حبیب حسین زادگان مدیرکل اداره ورزش و جوانان مازندران، مظفری مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران و کلیه مدیران روابط عمومی در هتل بادله به میزبانی شهرستان میاندورود برگزار شد و بعد از برگزاری دو کارگاه آموزشی از تمامی مدیران روابط عمومی تجلیل بعمل آمد.