مدال نقره ارزشمند ابوالفضل یعقوبی در جایزه بزرگ منچستر/حریفان عاشورزاده مشخص شدند

ابوالفضل یعقوبی نماینده مازندران در ترکیب تیم ملی با شایستگی به مدال نقره مرحله سوم رقابت های گرندپریکس رسید. به گزارش مازند اسپرت، سومین و آخرین مرحله مسابقات گرندپریکس در سال ۲۰۱۵، از صبح امروز (جمعه) با حضور ۲۲۷ تکواندوکار مطرح و برجسته جهان از ۵۶ کشور و با قضاوت ۵۰ داور بین المللی در […]

abolfazlyaghابوالفضل یعقوبی نماینده مازندران در ترکیب تیم ملی با شایستگی به مدال نقره مرحله سوم رقابت های گرندپریکس رسید.

به گزارش مازند اسپرت، سومین و آخرین مرحله مسابقات گرندپریکس در سال ۲۰۱۵، از صبح امروز (جمعه) با حضور ۲۲۷ تکواندوکار مطرح و برجسته جهان از ۵۶ کشور و با قضاوت ۵۰ داور بین المللی در شهر “منچستر” انگلیس آغاز شده است و به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت.

در ادامه نخستین روز از پیکار رقابت برترین ها در دور آخر مسابقات گرند پریکس ابوالفضل یعقوبی با پیروزی های متعد مقابل مدعیان و بزرگان جهان به مرحله فینال رسید و در یک قدمی به مدال طلا این رقابت بازی خود مقابل “دائی هون لی از کره جنوبی را با نتیجه ۱۶ – ۷ واگذار و به مدال نقره این مسابقات بسنده کرد.

ملی پوش کشورمان برای رسیدن به فینال در گام نخست  حریف انگلیسی را در یک رقابت بی نظیر ۱۲ بر یک از پیش رو برداشت و در مرحله بعدی از سد دیگر نماینده کشور میزبان “مارتین استامپر”  ( دارنده مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۱۳ و نفر هشتم رنکینگ المپیکیمی ) با نتیجه ستودنی ۱۶-۶ گذشت.

تکواندوکار مازندرانی تجربه بازی با این حریف را در مرحله دوم گرندپریکس ترکیه داشته و ۶-۴ او را شکست داد و بار دیگر توانست داغ برد را بر دل این نماینده بگذارد.

نماینده شایسته کشورمان برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی مقابل “جواد اچاب” از بلژیک مبارزه کرد و با نتیجه  5 بر ۴ به برتری رسیدو انتقام شکست خود در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ برابر این بازیکن را گرفت

نماینده بلژیک دارنده  مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۵  و هم اکنون نفر اول رنکینگ المپیکی و جهان است، یعقوبی با این برد راهی مرحله نیمه نهایی شد .

ابوافضل یعقوبی با گام های همراه برد خود قهرمان المیپک را مغلوب خود کرد، تکواندوکار ۶۸- کیلوگرم مازندرانی با غیرتمندانه  مقابل “سروت تازگل” از ترکیه مبارزه کرد و در راند طلایی آن را از رسیدن به مرحله فینال رقابت ها بازداشت و فینالیست شد.

نماینده ترکیه مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن، مدال برنز المپیک ۲۰۰۸ پکن و قهرمانی جهان در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ را در کارنامه داشت.

یعقوبی با کسب مدال ارزشمند نقره این رقابتها ۲۴ امتیاز به اندوخته هایش در رنکینگ المپیکی وزن دوم اضافه کرد .

 

حریفان عاشورزاده در گرندپرکس ۲۰۱۵ منچستر مشخص شد

 

با انجام وزنکشی در اوزان ۵۸- کیلوگرم مردان و ۵۷- و ۶۷+ کیلوگرم زنان، حریفان  فرزان عاشورزاده نماینده مازندران در تکواندو جمهوری اسلامی ایران در روز دوم مسابقات گرندپریکس منچستر مشخص شدند.

به گزارش مازند اسپرت، ،دومین روز مرحله سوم مسابقات گرندپریکس در سال ۲۰۱۵، از صبح امروز (شنبه) با مبارزات تکواندوکاران اوزان ۵۸- کیلوگرم مردان و ۵۷- و ۶۷+ کیلوگرم زنان، به میزبانی “منچستر” انگلیس در حال برگزاری است و تا روز یکشنبه (۲۶ مهرماه) ادامه خواهد داشت.

طبق وزنکشی انجام شده و قرعه کشی اوزان ۵۸- کیلوگرم حریفان فرزان عاشورزاده در روز دوم بازیها مشخص شد، تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم کشورمان، پس از یکدور استراحت باید با برنده دیدار تکواندوکاران کشورهای فرانسه و مصر رقابت کند. نمایندگان صربستان، الجزایر، آرژانتین و انگلیس نیز در پایین جدول عاشورزاده حضور دارند که فرزان با یکی از این نفرات در مرحله یک چهارم نهایی رقابت خواهد کرد.

آن سوی جدول رقابت های جایزه بزرگ در وزن ۵۸- کیلو دیگر نماینده کشورمان آرمین هادی پور حضور دارد که در صورت پیروزی مقابل حریفانش عاشورزاده و هادی پور در فینال وزن ۵۸- کیلوگرم به مصاف هم خواهند رفت.