غیاثی: تاج گفت داوران و تیم ملی حساس‌ترین نقاط فوتبال هستند

رئیس اسبق کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: تاج با قدردانی از زحمات داوران گفت داوران و تیم ملی حساس‌ترین نقاط فوتبال هستند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سیدرضا غیاثی در گفت و گویی در مورد برگزاری کلاس آموزشی برای داوران گفت: کلاس بدی نیست. سوبخیدین از داوران سابق فوتبال آسیا و از اعضای کمیته داوران AFC است و تدریس خوبی دارد. در این کلاس داوران زیر ۳۵ سال حضور دارند تا به نوعی سرمایه‌گذاری روی داوران جوان انجام بدهیم. دیگران کاشتند و ما خوردیم و ما هم می‌کاریم تا دیگران استفاده کنند.

وی در مورد اینکه این کلاس برای استفاده از کمک داور ویدئویی است یا نه گفت: خیر این کلاس ارتباطی به VAR ندارد و فقط برای داوران زیر ۳۵ سال در لیگ برتر و لیگ یک است. البته مسئولان و مدیران فدراسیون فوتبال در تلاش هستند تا از این فناوری در نیم فصل دوم لیگ برتر استفاده شود.

غیاثی در مورد اینکه مهدی تاج در این جلسه چه مطالبی را بیان کرد، اظهار داشت: مهدی تاج از زحمات داوران تشکر کرد و به داوران جوان گفت قدر خودتان را بدانید و روی شما سرمایه گذاری شده است . در فوتبال در دو نقطه حساس این ورزش آسیب پذیر می‌شود. اول زمانی که تیم ملی خوب نتیجه نگیرد و دوم زمانی که داوران عملکرد خوبی نداشته باشند این دو مورد از نقاط حساس فوتبال محسوب می‌شوند.