تقابل پرهوادارترین‌ها در شب سکوت/ نبرد تراکتور پرستاره در برابر نساجی پرانگیزه

لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور روز پنجشنبه ۱۱ مرداد ماه رسما وارد هفته دوم خود می‌شود و در این روز نساجی در تبریز میهمان تراکتورسازان خواهد بود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور پنجشنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ مرداد آغاز خواهد شد و در روز دوم این هفته از رقابت‌ها دو تیم پرهوادار تراکتورسازی تبریز و نساجی مازندران باید در تبریز و در استادیوم سهند(یادگار امام) از ساعت ۲۰ به مصاف هم بروند.

تراکتورسازی پر مهره در حالی در خانه به مصاف نساجی خواهد رفت که از نعمت هوادارانش محروم است که نقطه سیاه این دیدار، محروم بودن هواداران دو تیم پرهوادار از تماشای این دیدار خواهد بود.

نساجی دیدار اول خودش در لیگ برتر فوتبال کشور را با شکست خانگی برابر ذوب‌آهن آغاز کرد و تراکتور هم در دیداری خارج از خانه برابر نفت مسجد سلیمان با تساوی بدون گل لیگ را استارت زد.

تنها نماینده استان مازندران در لیگ برتر نخستین بازی خود در این رقابت‌ها را با شکست برابر ذوب‌آهن شروع کرد و حالا به دنبال کسب حداقل امتیاز از تبریز است.

شاگردان جواد نکونام بلافاصله بعد از دیدار با ذوب‌آهن به تهران سفر کردند تا تمرینات خود را در ورزشگاه کارگران پیگیری کنند.

در همین راستا و در چند روز گذشته تمرینات این تیم با فشار زیادی دنبال شد و بازیکنان نساجی برای دیدار مقابل تراکتورسازی آماده شدند.

اما در آن سوی میدان، شوت به چارچوب، دفاع منطقه‌ای، بازی یک ضرب و دو ضرب از مهم‌ترین برنامه‌های تمرینی سرخ‌پوشان تبریزی بود و با این تاکتیک شاگردان جان توشاک قصد دارند نساجی را در تبریز متوقف کنند.

تراکتورسازان نسبت به سال‌های قبل شکل و شمایل متفاوتی پیدا کردند آنها در این فصل، ستاره‌های زیادی از جمله و محسن فروزان، محمد طیبی و علیرضا نقی‌زاده و بازیکنان سرشناس دیگری را جذب کردند.

چند بازیکن جوان و آینده‌دار این تیم مثل احسان پهلوان، دانیال اسماعیلی‌فر، محمدرضا مهدی‌زاده، علیرضا آزادی در لیست تراکتورسازان حاضر هستند، اما جان توشاک برای تراکتور تنها دو خرید خارجی داشته که اولی، هری‌فورستر انگلیسی است و برای تقویت خط میانی به تبریز سفر کرده و بازیکن دوم، آنتونی استوکس ایرلندی است که در خط حمله بازی خواهد کرد.

این دو بازیکن برای روز جمعه، آماده حضور در میدان هستند تا به تیم جدیدشان در دیدار با نساجی کمک کنند؛ تراکتورسازی با شکل و شمایل جدید و بازیکنان بریتانیایی خودش در انتظار میزبانی از نساجی با انگیزه در هفته دوم است.

اما نساجی نکونام آن طور که باید و شاید عملکرد خوبی در بازی اول لیگ نداشت و نمایش خوبی از خود به جای نگذاشت تا موجی از ناامیدی از همان هفته ابتدایی در بین هواداران پرشور این تیم به راه بیافتد.

سبک و شیوه بازی نساجی نکونام در هفته ابتدایی لیگ طوری بود که بسیاری از کارشناسان مازندرانی نیز عملکرد نساجی را مورد انتقاد قرار داده بودند؛ اما نکونام برای جبران ناکامی هفته اول با انگیزه فراوان به تبریز سفر کرده تا دست پر از این بازی سخت بیرون بیاید.

**تقابل مدیرعامل سابق با نساجی

درودگر که روز های خوبی را در نساجی سپری کرده بود، حالا در سمت مدیرعاملی تراکتور پر ستاره باید به مصاف نساجی برود؛ اما تراکتورسازی آقای درودگر در آستانه دیدار با نساجی مازندران، در ادامه خریدهای خود در فصل نقل و انتقالات شب گذشته (چهارشنبه) بمب‌های نقل و انتقالات را با اقدام‌های مالک جدید به خود اختصاص داد.

در این راستا اشکان دژاگه و مسعود شجاعی، ۲ بازیکن ملی‌پوش حاضر در جام جهانی روسیه با امضای قراردادی ۳ ساله به تیم تراکتورسازی پیوستند.

مسعود شجاعی سابقه بازی در تیم‌های اوساسونا اسپانیا، پانیونیوس و آاک یونان را دارد و اشکان دژاگه نیز سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان و تیم ملی ایران را در کارنامه دارد.

دژاگه در تیم‌های هرتابرلین، وولفسبورگ، فولام، العربی قطر و ناتینگهام فارست انگلیس بازی کرده است و حالا شاید حضور در لیگ برتر را باید در مقابل نساجی مازندران تجربه کند.

**رضا کرمانشاهی قاضی دیدار دو تیم تراکتورسازی و نساجی مازندران

اسامی داوران قضاوت کننده در هفته دوم لیگ برتر فوتبال کشور نیز مشخص شد و بر این اساس رضا کرمانشاهی قضاوت این دیدار حساس را بر عهده خواهد داشت و همچنین علیرضا ایلدروم، جواد مداح و علی صفایی ایشان را در امر قضاوت یاری خواهند کرد؛ ناظر داوری در این دیدار نیز حسین خانبان است.

**احتمال حضور خارجی‌های تراکتور برابر نساجی

آنتونی استوکس و هری فورستر در هیأت فوتبال استان آذربایجان‌شرقی حاضر شدند و قرارداد خود با تراکتورسازی تبریز را ثبت کردند تا بتوانند کارت بازی خود را برای حضور در هجدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر دریافت کنند.

این دو بازیکن که از ۱۰ روز پیش در جمع بازیکنان تراکتور حاضر شدند به احتمال فراوان در بازی با نساجی مازندران پیراهن تراکتور را خواهند پوشید تا بازی کنند.

همچنین سوگیتا نیز قرار بود تا پایان هفته به هیأت فوتبال استان مراجعه کند اما جان توشاک سرمربی سرخ‌پوشان قرار نیست از هافبک خوش تکنیک ژاپنی خود در هفته دوم استفاده کند.

به هر حال نساجی روز جمعه بازی سختی را در برابر تیم تراکتور سازی خواهد داشت و باید منتظر ماند و دید جواد نکونام چه اندیشه‌هایی برای این دیدار در نظر دارد تا بتواند به خوبی در برابر تیم پر مهره تراکتور ایستادگی کند.

به گزارش فارس مازندران، تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز در حالی از ساعت ۲۰ جمعه در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال به مصاف نساجی مازندران می‌رود که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به دلیل تخلف هواداران تبریزی در آخرین بازی فصل گذشته، رای به محرومیت آنها از حضور در ورزشگاه یادگار امام برای تماشای این بازی داده است.