دکتر سیف: استان مازندران مهد فوتبال کشور است / ضرورت راه اندازی کلینیک پزشکی ورزشی در مازندران

با حضور دکتر سیف رئیس کمیته پزشکی ورزشی فدراسیون فوتبال، کلینیک تخصصی پزشکی ورزشی فوتبال و معاینات سطح D آسیا در استان مازندران افتتاح شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،ظهر چهارشنبه ۲۰ تیر، با حضور دکتر سیف رئیس کمیته پزشکی ورزشی فدراسیون فوتبال، غلامرضا بهروان رئیس هیات فوتبال و سایر اعضای هیات، پزشکان و پرسنل بیمارستان مرکز قلب فاطمه الزهرا شهرستان ساری، کلینیک تخصصی پزشکی ورزشی فوتبال و معاینات سطح D آسیا در مازندران افتتاح شد.

دکتر سیف رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در حاشیه برگزاری همایش علمی تازه های فوتبال و افتتاح کلینیک پزشکی در مازندران در گفتگویی اظهار داشت: با توجه به اینکه مربیان، بازیکنان، کادر فنی و گروه پزشکی نیاز دارند تا با تازه های پزشکی آشنا شوند و آخرین اطلاعات مربوط را داشته باشند، این همایشات در سطح کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: با این سیاست قرار است که تا پایان سال تمامی هیات های فوتبال استان ها در خصوص تازه های پزشکی فوتبال در بحث ریکاوری، تغذیه، روانشناسی، علم فوتبال و سایر حوزه های مرتبط با پزشکی فوتبال پیشگیری و در تمامی این حوزه ها موضوعات آموزشی داشته باشیم.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال بیان داشت: موضوع انتشار تجربیات بحث دیگر ماست که قرار است از سرتاسر کشور پزشکان، فیزیوتراپیست ها و یا مربی ها اگر تجربه یا خاطره پزشکی ای دارند که قابل انتشار در سطح کشور باشد، آنها را به صورت فیلم برای ما ارسال کنند تا همه با هم تجربیات را به اشتراک بگذاریم.

وی ضمن رضایت از عملکرد کمیته پزشکی هیات فوتبال مازندران اظهار داشت: کمیته پزشکی استان مازندران پنجمین کمیته ای است که تشکیل شده و دارای کلینیک است و برنامه های آموزشی اش را اجرا کرده است.

دکتر سیف با اشاره به اینکه افتتاح این کلینیک برای استان مازندران ضرورت داشته است، افزود: استان مازندران مهد فوتبال کشور است که خوشبختانه با درایت مهندس بهروان رئیس هیات فوتبال مازندران و مدیر موفقی مثل آقای دکتر گوهردهی این اتفاق خوب در استان مازندران رخ داد و مطمئن باشید بعد از این موضوع اتفاقات خوب دیگری هم برای فوتبال مازندران رخ خواهد داد.

وی ادامه داد : این استان متخصصین پزشکی ورزشی خوبی دارد و جزو استان هایی است که بعد از تهران، متخصص پزشکی ورزشی تربیت می کند.

دکتر سیف ادامه داد: با حضور مدیران توانمندی که در فوتبال مازندران حضور دارند، انشالله ما شاهد ارتباط خیلی خوب ورزش فوتبال با دانشگاه و انتقال اطلاعات خواهیم بود و شکی در این موضوع ندارم که این اتفاق خواهد افتاد .

دکتر سیف در مراسم افتتاحیه این کلینیک اظهار داشت: رئیس هیات فوتبال و مشاورینش دید مثبتی نسبت به این قضیه داشتند که این جای خوشحالی دارد.

وی افزود : استان مازندران با توجه به استعدادهای خوبی که دارد با افتتاح این کلینیک جز پنجمین استانی است که کلینیک تخصصی دارد.

لازم به توضیح است، پیش از این هیات فوتبال استانهای گیلان، آذربایجان شرقی، یزد و خراسان شمالی مجوز مرکز ارزیابی های پزشکی پزشکی فوتبال را اخذ کرده اند.

استفاده از تجربیات و آموخته های مربیان ورزشی در عرصه پزشکی

دکتر گوهردهی مسئول کمیته پزشکی هیات فوتبال مازندران در حاشیه برگزاری همایش تازه های علمی فوتبال در گفتگویی اظهار داشت : اولین کنفرانس علمی یافته های نوین پزشکی در فوتبال را برای ورزشکاران، پزشکان ورزشی و تمامی فوتبالی ها، با همکاری گروه پزشکی ورزشی دانشگاه علوم پزشکی در استان مازندران برگزار کرده ایم .

این مسئول با ابراز رضایت از برگزاری این همایش، گفت: این گونه کنفرانس ها، همایش ها و سمینار های علمی در واقع اثرات بسیار مهمی در دانش افزایی شرکت کنندگان در این همایش ها دارد و سطح دانش و آگاهی سرپرستان، مربیان و فوتبالیست های سطح استان را بالا می برد.

وی افزود: در این همایش بحث های نوین پزشکی را در حوزه فوتبال داشته ایم و در بحث معاینات قلبی و عروقی ورزشکاران و در موضوع احیای قلبی و همچنین در بحث توانبخشی ورزشکاران فوتبال، جلوگیری و پیشگیری آسیب هایی که در فوتبال وجود دارد و سایر بحث ها مطرح شد.

گوهردهی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری این سمینار اظهار داشت: باید از تجربیات و آموخته های مربیان ورزشی در عرصه پزشکی استفاده کنیم چون آنها تجربیات زیادی دارند و اکثر موارد را لمس کرده اند.

فرزاد گوهردهی افزود: هدف از برگزاری این همایش، ارتقا سطح دانش این گروه از جامعه هدف بوده که مسائل پزشکی در زمینه دوپینگ، احیای قلبی ریوی، معاینات ورزشکاران، آسیب‌های زانو،کنترل اضطراب برای ورزشکاران آشنایی با داروهای ممنوعه پیشگیری از آسیب‌ها و توانبخشی است.

وی بیان کرد: برای تمامی شرکت کننده‌ها گواهی حضور در سمینار صادر می‌شود.

توسعه یافتگی به شرط استفاده از علوم مختلف در فوتبال / افتتاح این کلینیک یک تحول نوین در ورزش مازندران است

بهروان رئیس هیات فوتبال مازندران در حاشیه برگزاری همایش تازه های علم پزشکی در فوتبال در گفتگویی اظهار داشت : در این همایش با کمک اساتید حاضر، یافته های نوین علوم پزشکی در فوتبال تدریس شد .

وی با بیان این موضوع که بحث های بسیار کاربردی و متنوعی در این همایش مطرح شد، گفت: فوتبال توسعه یافته امروزه علوم مختلف پزشکی را درگیر فوتبال کرده و از طرفی به همین دلیل فوتبال را توسعه داده اند .

بهروان افزود: علم تمرین در فوتبال خیلی مدرن شده است و باید همه مربی ها و حتی مدیران تیم ها این دوره های آموزشی را بگذرانند. چون فوتبال امروزه یک ورزش تقریبا گرانی شده است و تیم ها سرمایه گذاری زیاده می کنند که سلامت بازیکنان و عملکرد بالای آنها در زمین فوتبال و مسابقات مختلف می تواند تاثیر زیادی در وضعیت اقتصادی تیم داشته باشد.

رئیس هیات فوتبال مازندران بیان داشت: ما برای ارتقای فوتبال مازندران و اینکه فوتبال خودمان را به سمت توسعه یافتگی ببریم، هیچ راهی نداریم جز اینکه از علوم مختلف در فوتبال استفاده کنیم.

رئیس هیات فوتبال مازندران همچنین در حاشیه مراسم افتتاحیه کلینیک ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین بیمارستان مرکز قلب مازندران، اظهار کرد: افتتاح این کلینیک یک تحول نوین در ورزش مازندران است.امکانات خوبی در این کلینیک برای فوتبالی ها قرار دارد و می تواند در پیشرفت فوتبالی های مازندران تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: دوستان همت و تلاش کردند تا این مکان برای فوتبالیست ها راه اندازی شود که افتتاح این کلینیک نقطه مثبتی در ورزش مازندران است.

رئیس هیات فوتبال مازندران با اشاره به اهمیت توجه به بحث پزشکی ورزشی، گفت: این موضوع و توجه به به امور پزشکی ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است که بر این اساس دنبال این هستیم که در همه شهرستان ها کمیته پزشکی ورزشی را فعال کنیم.

این مسئول از توجه ویژه تیم ها به بحث پزشکی سخن گفت و افزود: تمامی باشگاه ها باید در مجموعه خودشان پزشک بگیرند و در خصوص مسائل مهمی مثل دوپینگ آگاه باشند. ما باید این آموزش ها و یافته های نوین را به سمت باشگاه ها ببریم تا بتوانیم در این زمینه موفق ظاهر شویم و از مصدومیت ها و اتفاقات پیشگیری کنیم.

وی همچنین افزود: تیم ها و باشگاه ها بیایند و معاینات پیش فصل خودشان را در این کیلینیک برگزار کنند تا از سلامت بازیکنان خودشان اطمینان پیدا کنند و از مشکلات، مصدومیت های مختلف و از وضعیت آمادگی بدنی با خبر شوند. این موارد در فوتبال امروز بسیار موثر است و تیم های بزرگ دنیا از این علوم برای موفقیت تیم های خودشان بهره می برند. پیشنهاد می کنم تمامی تیم های مازندرانی چه در سطح کشور و چه در لیگ های استانی پیش از آغاز فصل در این کلینیک حضور پیدا کنند و از این علم نوین نهایت استفاده را ببرند.