تقابل سوم‌های ایران / استقلال شفر در چنگال پلنگ های مازندران !

امروز از دومین قهرمان فوتبال ایران رونمایی می شود.پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۷‏، فینال جام حذفی/خونه به خونه بابل- استقلال تهران/ساعت ۱۹:۱۵، ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،فینال پر حرف و حدیث جام حذفی بالاخره فردا در خرمشهر برگزار شخواهد شد.

باشگاه خونه به خونه  بابل پس از چند روز پرهیاهو سرانجام سه شنبه اعلام کرد در فینال جام حذفی حاضر خواهد شد. فینال جام حذفی  بین دو تیم دسته اولی خونه به خونه بابل و استقلال در در ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهربرگزار خواهد شد.

پس از اتفاقات عجیب روز پایانی لیگ آزادگان، مدیریت خونه به خونه، نساجی را به تبانی متهم کرد و تهدید کرد به دلیل اتفاقات رخ داده در لیگ آزادگان در فینال جام حذفی شرکت نمی کند. این تیم سرانجام رضایت داد راهی خرمشهر شود.

شفر و اولین جام

استقلال مطمئنا شانس اول پیروزی در فینال فرداشب است.. استقلالی ها که پس از اوج گیری با وینفرد شفر خود را به مکان سوم لیگ و یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رساندند می خواهد فردا جام قهرمانی را بالای سر برند. اولین جام شفر در ایران که به پنج سال قهرمان نشدن استقلالی ها پایان می دهد.

آخرین جام استقلال قهرمانی در لیگ دوازدهم بود.

استقلال تیمی است که در آسیا هم برای حریفان قدرتنمایی کرده است و حریف امروزش یک تیم دسته اولی است. طبیعی است که استقلال شانس اول قهرمانی محسوب می شود و پس از کسب این جام خود را برای دیدار حساس آسیایی مقابل ذوب اهن آماده می کند.

احتمالا ورزشگاه کاملا آبی خواهد بود.

تقابل سوم‌ها

دو تیم یک نقطه اشتراک دارند؛ استقلال در لیگ برتر سوم شده است و خونه به خونه در لیگ دسته اول در رده سوم قرار گرفته است.

سومی استقلال اما یک موفقیت بود و سومی خونه به خونه ناکامی محسوب می شد.

خونه به خونه هفته پر ماجرایی را پشت سر گذاشت. این تیم می خواست یکشنبه اولین حضورش در لیگ برتر را جشن بگیرد اما در تفاضل گل کم آورد و با غم واندوه شاهد صعود هم استانی اش نساجی قایشمهر بود.

دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق ملوان و فولاد سرمربی خونه به خونه است و برای نتیجه گرفتن در این بازی با مشکلات زیادی روبرو است. خونه به خونه پس از ناکامی در روز آخر لیگ آزادگان از نظر روحی شرایط خوبی ندارد. از طرفی حواشی چند روز گذشته باعث شد چند روزی تعطیلات این تیم تعطیل شود. باید به غیبت چند مهره کلیدی خونه به خونه اشاره کرد.

ناصر سالاری، حمید دیوسالار، سجاد آشوری، مهدی حنفی مصدومان این تیم هستند و مهدی خیری و روح الله باقری نیز از بازی محروم اند. اسکوچیچ با دستی خالی راهی خرمشهر شده است. او بهترین گلزنش را در اختیار ندارد.

خونه به خونه پیش از این تیم های لیگ برتری سیاه جامگان، گسترش فولاد و استقلال خوزستان را حذف کرد و فردا مهم ترین روز تاریخ این باشگاه است.

استقلال اما مسیر مطلوبی داشت. این تیم تا نیمه نهایی با تیم های دسته اولی گل گهر سیرجان، نساجی و ایرانجوان بوشهر بازی کرد. استقلال در نیمه نهایی صنعت نفت آبادان را شکست داد تا برای یازدهمین بار به فینال جام حذفی برسد.

وینفرد شفر هم برای بازی فردا چند غایب دارد. پادوانی و محسن کریمی که همچنان مصدوم اند. میلاد زکی پور و داریوش شجاعیان هم محرومان این تیم به شمار می روند.

آمار

این یازدهمین حضور استقلال در نیمه نهایی است. استقلال با شش قهرمانی پرافتخارترین تیم جام حذفی است.

آخرین بار هشت سال پیش یک تیم دسته اولی خود را به فینال رساند که گسترش فولاد که ان زمان در دسته اول بود مغلوب پرسپولیس شد.

استقلال دو سال پیش هم در خرمشهر حاضر شد که در فینال به ذوب آهن باخت.

اسکوچیچ پیش از این سه بار در کرواسی و اسلوونی قهرمان جام حذفی شده است. وسنفرد شفر هم یک بار در امارات به قهرمانی جام حذفی رسیده است.

محروم:

روح الله باقری، مهدی خیری و ابراهیم محمودی( مدیر تیم) از خونه به خونه

میلاد زکی پور و داریوش شجاعیان از استقلال

نحوه صعود به فینال:

استقلال:

نیمه نهایی: صنعت نفت آبادان یک- استقلال تهران۲

یک چهارم نهایی: استقلال ۳- ایرانجوان بوشهر صفر

یک هشتم نهایی: استقلال ۲- نساجی مازندران ۲

یک شانزدهم: گل گهر سیرجان یک- استقلال ۲

خونه به خونه مازندران:

نیمه نهایی: استقلال خوزستان یک- خونه به خونه ۳

یک چهارم: خونه به خونه ۲- گسترش فولاد صفر

یک هشتم: خونه به خونه صفر- سیاه جامگان( در پنالتی خونه به خونه ۳ بر ۲ برد)

یک شانزدهم: راه آهن یک- خونه به خونه ۲

یک سی و دوم: خونه به خونه ۳- آلومینیوم اراک صفر( آلومینیوم انصراف داد)

جایگاه در لیگ:

استقلال با ۵۴ امتیاز تیم سوم لیگ برتر

خونه به خونه با ۶۴ امتیاز تیم سوم لیگ دسته اول

آخرین بازی:

سپاهان صفر- استقلال یک

خونه به خونه ۲- برق نوین شیراز یک

پنج بازی آخر:

استقلال: برد، برد، برد، مساوی، برد

خونه به خونه: برد، مساوی، برد، باخت، برد

بهترین گلزن در لیگ:

استقلال: علی قربانی با ۶ گل

خونه به خونه: روح الله باقری با ۱۱ گل

بهترین گلزن حذفی:

استقلال: علی قربانی با ۲ گل

خونه به خونه: روح الله باقری با ۴ گل

تیم داوری: داور وسط: حسین زرگر، کمک اول: حسن ظهیری، کمک دوم: سجاد طوری، داور چهارم: عباس راکی، ناظر داوری: زاهد بحرینی/۹۰