رقابت ۱۹ تیم در مسابقات بین‌المللی کشتی جام شهید هاشمی‌نژاد بهشهر

رئیس هیأت کشتی بهشهر از رقابت ۱۹ تیم در مسابقات بین‌المللی کشتی جام شهید هاشمی‌نژاد بهشهر خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات با حضور ۲۵۰ کشتی‌گیر در بهشهر برگزار می‌شود.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،شهرام جعفری عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: جام شهید هاشمی‌نژاد یکی از مهم‌ترین مسابقات کشور و یک برند برای شهرستان بهشهر است.

وی با بیان اینکه جام شهید هاشمی‌نژاد سبب شد تا ورزش مازندران در کشور سرآمد باشد، افزود: ارتقاء کشتی و ایجاد انگیزه بین کشتی‌گیران، برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی، معرفی شهید شاخص شهرستان( شهید هاشمی‌نژاد) به کل کشور و  مطرح کردن جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بهشهر از اهداف برگزاری این جام بشمار می‌آید.

رئیس هیأت کشتی بهشهر با اشاره به اینکه رسانه نقش موثری در برندسازی این جام داشته است، بیان کرد: پوشش خبری اصحاب رسانه در طول این مدت سبب شد تا مسابقات بین‌المللی کشتی جام شهید هاشمی‌نژاد به‌عنوان یک برند در کشور معرفی شود و شاهد درخواست‌های زیادی از استان‌های مختلف برای حضور در این دوره از مسابقات باشیم.

 این مسؤول با بیان اینکه شهید هاشمی‌نژاد افتخاری برای مازندران و کل کشور است، تصریح کرد: برگزاری این قبیل مسابقات با توجه به محدودیت مالی و وجود مشکلات به برکت نام شهید هاشمی‌نژاد میسر می‌شود و نام این شهید شاخص موجب وحدت و همدلی بین مسؤولین می‌شود و آنها را مجاب به انجام کار می‌کند.

جعفری با تاکید براینکه این جام سکوی پرتاب برای کشتی‌گیران است، افزود: امروز بسیاری از کشتی‌گیرانی که مدعی تیم ملی و از مدال‌آوران المپیک هستند در مسابقات بین‌المللی کشتی جام شهید هاشمی‌نژاد شکست خوردند و این جام سکویی برای موفقیت و پیشرفت آنان شد و این مهم نشان از کیفیت بالای مسابقات است.

وی با بیان اینکه نگاه جامعه کشتی، نگاه ویژه‌ای است، اظهار کرد: یکی از دلایل اهمیت این جام نسبت به سایر مسابقات حضور جوانان با انگیزه برای عرض اندام و سبقت گرفتن از یکدیگر است و این نشان از این دارد که هدف‌گذاری در رده سنی جوانان تشخیص بسیار درست و پسندیده بوده است.

رئیس هیأت کشتی بهشهر از رقابت ۱۹ تیم در مسابقات بین‌المللی کشتی جام شهید هاشمی‌نژاد بهشهر خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات با حضور  ۲۵۰ کشتی‌گیر در غالب  ۱۴ تیم داخلی، یک تیم منطقه‌ای و چهار تیم خارجی (روسیه، آذربایجان، گرجستان و ارمنستان) در بهشهر برگزار می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: هفت تیم خارجی برای شرکت در این دوره از مسابقات از سوی فدراسیون دعوت شد که تاکنون حضور چهار تیم خارجی روسیه، آذربایجان، گرجستان و ارمنستان قطعی شد.

جعفری بابیان اینکه پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی جام شهید هاشمی‌نژاد بهشهر در ده وزن در طی دوروز برگزار می‌شود، تصریح کرد: این رقابت‌ها در دوره قبل با حضور ۱۸ تیم و در هشت وزن برگزار شد که امسال با داوری تیم ۴۰ نفره  در ۱۰ وزن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سهم شهرستان بهشهر در برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی جام شهید هاشمی‌نژاد کمترین حدممکن بوده است، افزود: پیش‌بینی ما برای برگزاری این جام بیش از ۳۰۰ میلیون تومان است که  کمتر از ۳۰درصد آن توسط شهرستان بهشهر تامین و مابقی آن توسط اداره کل ورزش و جوانان، اعتبارات ملی و حمایت اسپانسرها تامین می‌شود.

رئیس هیأت کشتی بهشهر گفت: به نفرات برتر این دوره از رقابت‌ها به ترتیب ۵۰۰-۳۰۰-۲۰۰  دلار جوایز اهدا می‌شود.

جعفری در پایان گفت: یکی از دلایل تمایز پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی جام شهید هاشمی‌نژاد نسبت به ادوار گذشته رعایت استانداردهای جهانی در این دوره از رقابت‌هاست.

به گزارش فارس، پانزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی جوانان جام شهید هاشمی‌نژاد ۱۰ و ۱۱ اسفندماه با حضور ۲۵۰ بازیکن داخلی و خارجی در سالن ورزشی شهید هاشمی‌نژاد بهشهر برگزار می‌شود./فارس