مراسم گرامیداشت سالگرد جهان پهلوان تختی با حضور محمد رضا طالقانی در رامسر

سالگرد جهان پهلوان تختی باحضور پهلوان محمدرضا طالقانی ریاست اسبق فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، مسئولین استانی و شهرستانی در رامسر برگزار شد

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،برای اولین بار پنجاهمین سالگردجهان پهلوان غلامرضا تختی باهمت اداره ورزش وجوانان وهیات کشتی شهرستان رامسربه همراه اعضای ستاد بزرگداشت متشکل از حسن گلدشتی داوربین المللی کشتی، هلر شمسی، حاج علی اکبرعبدالکریمی ، علیرضا مقبل دوست داورپیشکسوت بین المللی کشتی ، جعفرلطیف زاده ، احمدبهزادی ،علی خلعتبری، در شهرستان رامسر با حضور پهلوان محمدرضا طالقانی و مسئولین استانی وشهرستانی در آمفی تئاترهتل رامسربرگزارشد .

درابتدای مراسم ابراهیم گلدشتی ریاست توانمند اداره ورزش وجوانان شهرستان رامسر که این حرکت بزرگ را برای اولین بار در این شهرستان استارت زد، طی سخنانی کوتاه ضمن خیر مقدم گویی خدمت همه مهمانان و بزرگ مردان ورزش ایران حاضر در مراسم گفت: کوچکتر از آنم که بخواهم در مورد قهرمانی و سجایای اخلاقی جهان پهلوان تختی سخن بگویم.

وی به این نکته اشاره کرد: آنچه که ارزش تختی را بالا برده است که ما پس از پنجاه سال دورهم‌ جمع میشویم وبه یاد او هستیم ، منش واخلاق پهلوانی اوست. امروزه باید به دنبال ترویج این راه و روش وآموزش آن به جوانان ونوجوانانی باشیم که به عرصه ورزش پامیگذارند چون مطئنا قهرمانی بدون اخلاق ذره ای ارزش ندارد.
وی افزود: ورزشکاران جوان باید قدر تختی ها زمان را بدانند، پهلوان محمدرضا طالقانی اسوه اخلاق وجوانمردی از بزرگان ورزش ایران ونمونه بارز الگویی که جوانان بایددرزمان زنده بودنش به دنبال پاسداشت این بزرگان باشند وافکار آنان را، آیینه زندگی خود قراردهند ما تا زنده هستیم به یاد تختی وآنچه که از خود به جای گذشته است هستیم وخواهیم بود.
وی در پایان عنوان کرد: از همه عزیزان و مدیران شهرستانی ازجمله حجت الاسلام حاج اقا رضایی امام جمعه شهرستان رامسر، آقای محمد آزاد فرماندار، آقای ارسلان نعمتی بخشدار و آقای مظاهر باقر سلیمی شهردار رامسر و آقای رضوانی شهردار کتالم و ساداتشهر و همه افرادی که در برپایی این مراسم کمک کردند تقدیر و تشکر کرد.

محمدرضا طالقانی در این مراسم با اشاره به اینکه پوریای ولی ۸۷۹ سال گذشته با شکست عزت نفس خود بزرگ شد، گفت: هر فردی برای شروع ورزش حرفه‌ای باید در گود رفته و درس اخلاق را یاد بگیرد.

وی عنوان کرد: جهان پهلوان تختی با داشتن ۱۱ مدال و ۵۹ امتیاز و همچنین با ۱۶ سال قهرمان بودن و افتخارات فراوان دیگر زمانی که از آمریکا بدون مدال برگشت بزرگ شد چرا که با سن زیاد به خاطر پرچم با عظمت و پرافتخار بزرگ ایران در مسابقات شرکت کرد.

ریاست اسبق فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای اظهار داشت: باید در کشور بزرگ ایران مرام پهلوانی ماندگار شود، پهلوان مردمی بوده و اجازه دهیم مردم خود پهلوانشان را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه هر فردی برای بزرگ شدن باید کوچک شده و مرام پهلوانی داشته باشد، خاطر‌نشان کرد: برای مدتی می‌توان نقش بازی کرد اما پس از مدتی حقیقت روشن می‌شود.

طالقانی دلیل جمع شدن و برگزاری مراسم را جشن گرفتن روز مرام و مردانگی دانست و افزود: یاد و خاطره قهرمان تختی همیشه زنده بوده و روز سالگرد وی باید جشن مردانگی بگیریم و سعی کنیم این اخلاق را زنده نگه داشته و این جشن‌ها را رواج دهیم تا فرهنگ پهلوانی زنده و ماندگار شود.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه اظهار داشت: در کشور ما مردانگی موج می‌زند که نمونه آن کمک مردم به هموطنان خود بوده که با تمام وجود این کار را انجام دادند.

این پیشکسوت به همسر تختی که سال گذشته از دنیا رفت اشاره کرد و گفت: خانم شهلا توکلی هیچ‌گاه از مشکللت صحبتی نکرد و این افراد هستند که همیشه اسوه و ماندگار خواهند بود.

محمد آزاد نیز در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های برجسته جهان پهلوان تختی گفت: آنچه تختی را چهره‌ای ماندگار کرد و نام او ابدی شد اخلاق و منش وی بود.

فرماندار شهرستان رامسر اظهار داشت: افراد مختلفی مدال‌های بسیاری کسب کردند اما جهان پهلوان تختی با اخلاق خود توانست در دل‌ها جای گیرد.

آزاد خاطر نشان کرد: همه ما مسئولین و ورزشکاران باید اخلاق و مردانگی جهان پهلوان تختی را الگو قرار داده تا با بهره‌گیری از اخلاق وی بتوانیم اندکی ماندگاری در حوزه کاری خود داشته باشیم.‌ این برنامه با اجرای عالی و حماسی مجری توانمند علی صالحی درکنارابوذرشعبانیان برگزار شد