داور مازندرانی دونده و باهوش عمل کرد/ همه صحنه‌ها را به خوبی سوت زد

فریدون اصفهانیان از اینکه در دو هفته لیگ برتر تنها در یک بازی اشتباه تأثیرگذار در نتیجه رخ داده، خوشحال بود

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،رئیس کمیته داوران البته به خبرنگاران  گفت این نمی‌تواند توجیه مناسبی برای اشتباه داور مازندرانی بازی استقلال باشد.

از داوری بازی استقلال راضی بودید؟
این داور مازندرانی دونده و باهوش عمل کرد. همه صحنه‌ها را به خوبی سوت زد و در کنترل بازی عالی عمل کرد. او شبیه‌سازی در محوطه جریمه را هم به دقت دید و کارت‌هایش هم طبق قانون بود.

اما همه کارشناسان معتقدند داور خطای پنالتی روی قربانی را نگرفت؟
متأسفانه داور به دلیل عدم جابه‌جایی صحنه را ندید. اگر تنها یکی، دو گام به راست می‌رفت، به وضوح می‌دید پیراهن بازیکن آبی کشیده شد. اگر فیلم بازی را ببینید، متوجه می‌شوید داور در آن صحنه ایستاد و نباید این کار را می‌کرد. آن صحنه خطای پنالتی بود که داور نگرفت.

این اشتباه برای داور نمره منفی محسوب می‌شود؟
قطعاً محسوب می‌شود. این تنها اشتباهی بود که در ۱۸ بازی برگزار شده در دو هفته رخ داد. این برای داوری آمار خوبی است ولی البته که همین هم نباید رخ بدهد.

در نگرفتن این خطا تعمدی در کار بوده است؟
عمد؟! نه! چرا باید تعمدی در کار باشد؟

منصوریان در صحبت‌های بعد از بازی‌‌اش گفته «امیدوارم چالش‌های هفته گذشته (محرومیت سه بازیکن استقلال و اعتراض استقلال) تأثیری در اتفاقات بازی نداشته باشد و برخی افراد بتوانند سر خود را راحت روی بالش بگذارند و با آرامش بخوابند چرا که وجدان در پایان شب به سراغ آدم می‌آید». منظور منصوریان را چطور برداشت می‌کنید؟
وجدان تنها محکمه‌ای است که نیازی به قاضی ندارد. شک نکنید هیچ عمدی در این کار دخیل نبوده است. داوری ما در حال پوست‌اندازی است و من هم برای آقای منصوریان خیلی احترام قائل هستم و حتم دارم در رابطه با موضوع داوری هیچ مشکلی از جانب کمیته داوران وجود نداشته است.

داوران‌‌تان همه باوجدان هستند؟
البته که هستند. آن‌ها جوان هستند ولی سال‌ها در لیگ یک قضاوت کرده‌اند. مهدی تاج درباره این داوران می‌گوید خوشحال است که داوران ما سالم کار می‌کنند.