قله کازبک گرجستان زیر پای بانوان مازندرانی

نائب رییس هیات کوهنوردی وصعودهای ورزشی آمل گفت که تیم بانوان کوهنورد این شهرستان در نخستین صعود فنی و برون مرزی بانوان مازندران موفق به صعود قله ‘ کازبک ‘ کشور گرجستان شدند

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،این تیم با ۱۰ کوهنورد زن آملی به همراه ۹ کوهنورد مرد به عنوان همراه و تدارکاتچی تیم در نخستین صعود برون مرزی خود روز شنبه موفق به صعود به قله ۵۰۵۰ متری کازبک معروف به اورست کوچک شدند.
وی ادامه داد : اعضای این تیم در صعود مشترک با کوهنوردان کشورهای جمهوری چک، لهستان، نروژ ، دانمارک و ترکیه موفق به اهتزار پرچم پر افتخار سه رنگ جمهوری اسلامی بر فراز قله کازبک شدند.
نائب رییس هیات کوهنوری و صعودهای ورزشی آمل مدت زمان صعود تیم بانوان مازندرانی را بیش از ۱۴ ساعت اعلام کرد .
وی گفت که تیم اعزامی کوهنوردی بانوان آمل پیش از اعزام به گرچستان ، پنج مرحله اردوی فشرده داشت تا آمادگی های لازم را برای صعود به قله کازبک کسب کند.
قله پنج هزار و ۴۷ متری کازبک در شرق رشته کوه قفقاز مرکزی در کشور گرجستان واقع و به عنوان یکی از قله های فنی برای صعود کوهنوردان به شمار می رود که از آن به عنوان اورست کوچک نیز یاد می شود.
بیش از ۴۰ گروه های کوهنوردی زیرنظر هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی آمل فعالیت و به طور میانگین در هر هفته صعودهای منظم درون وبرون استانی دارند.