مسافران جهانی کشتی امروز مشخص می شوند

شوراهای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی امروز یکشنبه – نفرات اعزامی به رقابت های جهانی سال ۲۰۱۷ در پاریس فرانسه را معرفی می کنند

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،رقابت های کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان سال ۲۰۱۷ جهان از ۳۰ مرداد تا ۵ شهریور ماه در پاریس پایتخت فرانسه برگزار می شود و براساس قانون فرایند انتخابی تیم های ملی، شوراهای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ۱۵ روز قبل از آغاز رقابت ها باید نفرات اعزامی را به صورت رسمی اعلام کنند.
مرحله نهایی انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران روزهای ۱۵ و ۱۶ تیر ماه در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد که در کشتی فرنگی مهرداد مردانی (۵۹ کیلوگرم)، محمد الیاسی (۶۶ کیلوگرم)، فرشاد بلفکه (۷۱ کیلوگرم)، پیام بویری (۷۵ کیلوگرم)، یوسف قادریان (۸۰ کیلوگرم)، حسین نوری (۸۵ کیلوگرم)، سید مصطفی صالحی زاده (۹۸ کیلوگرم) و شهاب قوره جیلی (۱۲۵ کیلوگرم) عنوان نخست را بدست آوردند.
البته براساس مجوز شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی، اعزام نفرات وزن های ۵۹ ،۸۰ ،۸۵ و ۹۸ کیلوگرم یعنی مهرداد مردانی، یوسف قادریان، حسین نوری و سید مصطفی صالحی زاده به رقابت های جهانی تا حدود زیادی قطعی شده است و برای وزن های ۶۶، ۷۱ و ۱۲۵ کیلوگرم نیز باید منتظر تصمیم شورای فنی در جلسه فردا بود.
شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی تصویب کرد که کادر فنی می بایست از بین محمد مراد الیاسی، محمدرضا گرایی و علی ارسلان در وزن ۶۶ کیلوگرم، فرشاد بلفکه و محمدعلی گرایی در وزن ۷۱ کیلوگرم و شهاب قوره جیلی و بهنام مهدیزاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم با توجه به شاخصه های مربوطه نفر برتر را به این شورا معرفی کند.
اما در وزن ۷۵ کیلوگرم، مسابقه انتخابی که روز گذشته در خانه کشتی برگزار شد با حاشیه های همراه بود.
بعد از آنکه کمیسیون پزشکی فدراسیون کشتی مصدومیت سعید عبد ولی دارنده مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو را موجه دانست، اعلام کرد که وی باید در ابتدا با پژمان پشتام و سپس شایان عفیفی نفرات سوم و دوم مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی بگیرد.
عبد ولی روز گذشته در مسابقات انتخابی این وزن در خانه کشتی تهران بعد از پیروزی ۹ بر ۲ مقابل پشتام در کشتی دوم مقابل عفیفی قرار گرفت که ۳۰ ثانیه بعد از گذشت کشتی، عفیفی از ادامه مسابقه که دلیل آن مصدومیت اعلام شده بود، انصراف داد.
عبد ولی بعد از یک پیروزی قابل پیش بینی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی باید ۳ دیدار فینال را مقابل پیام بویری دارنده مدال نقره جوانان جهان که در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی اول شده بود را برگزار کند تا با کسب ۲ پیروزی راهی پاریس شود.
اما بویری نیز برگزاری مسابقه انتخابی به این شیوه را ناعادلانه دانست و مقابل هم استانی خود قرار نگرفت تا عبد ولی بدون هیچ دردسری راهی رقابت های جهانی شود.
بویری ارفاق ۳ کیلوگرم و همچنین تغییر زمان مسابقه انتخابی از ۱۲ مرداد به ۶ مرداد و نامناسب بودن فضای اردوی تیم ملی را دلیل اصلی انصراف خود از مسابقه انتخابی تیم ملی عنوان کرده بود، موضوعی که به هر حال می تواند قابل توجه باشد.
اینکه عبد ولی یکی از با تجربه ترین و عنوان دار ترین فرنگی کاران حال حاضر تیم ملی است، شکی نیست، اما او در ماه های اخیر از تمرینات به دور بوده و حضور نامنظمی در اردوهای تیم ملی داشته و حتی از حضور در یکی از رقابت های قهرمانی آسیا در هند و یا بازی های کشورهای اسلامی در باکو آذربایجان سرباز زد و با این وجود و تنها به واسطه کسب مدال برنز بازی های المپیک حدود یک سال پیش، مجوز حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی را کسب کرد.
مجوز حضور در مرحله نهایی تیم ملی به نوعی حق عبد ولی است، اما شورای فنی تیم ملی به نظر می رسد که سن و نداشتن آمادگی، عبد ولی را نادیده گرفته و همین موضوع پاشنه آشیل فرنگی کار نامدار اندیمشکی در رقابت های جهانی پاریس خواهد بود.
از سوی دیگر طی سال های اخیر در وزن ۷۵ کیلوگرم همواره متکی به سعید عبد ولی بوده ایم و به نظر می رسد باید چهره های جوان و جدیدتری را در این وزن در میدان های بزرگی چون جهانی، محک زد.
در کشتی آزاد و در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی رضا اطری (۵۷ کیلوگرم)، بهنام احسان پور (۶۱ کیلوگرم)، میثم نصیری (۶۵ کیلوگرم)، سعید داداش پور (۷۰ کیلوگرم)، پیمان یاراحمدی (۷۴ کیلوگرم)، حسن یزدانی (۸۶ کیلوگرم)، امیر محمدی (۹۷ کیلوگرم) و یدالله محبی (۱۲۵ کیلوگرم) عنوان نخست را کسب کردند.
با توجه به مصوبات شورای فنی تیم های ملی به نظر می رسد که نفرات اصلی وزن های ۶۱ ،۶۵ ،۷۴ ،۸۶ و ۱۲۵ کیلوگرم در رقابت های جهانی بهنام احسان پور، میثم نصیری، پیمان یاراحمدی، حسن یزدانی و یدالله محبی هستند.
همچنین براساس یکی از مصوبات شورای فنی حسن رحیمی به دلیل مصدومیت برای حضور در رقابت های انتخابی و عمل جراحی و حضور نیافتن در مسابقه انتخابی، به احتمال فراوان رضا اطری به عنوان نفر نخست وزن ۵۷ کیلوگرم راهی رقابت های جهانی خواهد شد و فردا باید منتظر تصمیم شورای فنی در خصوص وزن های ۷۰ و ۹۷ کیلوگرم باشیم.
براساس مجوز شورای فنی از بین مصطفی حسین خانی، سعید داداش پور و جمال عبادی در وزن ۷۰ کیلوگرم و امیر محمدی، حسن رحیمی و مجتبی گلیج در وزن ۹۷ کیلوگرم کادر فنی موظف است بر مبنای سوابق و کارنامه و عملکرد خارجی، شرایط آمادگی جسمانی، فنی و روانی، اخلاقی و نظم انضباط اردو در هر وزن یک نفر را انتخاب و به شورای فنی معرفی کند.