کاروان ایران با ۲۶ مدال و یک پله صعود در جایگاه هشتم المپیک ناشنوایان قرار گرفت

کاروان ایران در پایان هشتمین روز از رقابت های المپیک تابستانی ناشنوایان در سامسون ترکیه با یک پله صعود و با کسب ۲۶ مدال در جایگاه هشتم قرار گرفت

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،کاروان ورزشی امام رضا(ع) امروز چهار شنبه با ۳ مدال طلا، ۸ نقره و ۱۵ برنز در جایگاه هشتم جدول رده بندی این رقابت ها قرار گرفت.
در پایان هشتمین روز رقابت های المپیک ناشنوایان در سامسون ترکیه در رشته کاراته و مسابقات وزن آزاد بیتا جواهری برابر حریف ونزوئلا با نتیجه ۶-۷ شکست خورد.
سارا ادریا در دیدار اول مقابل چین تایپه یک ـ یک و با کسب امتیاز اول برنده میدان شد و در دیدار دوم برابر اوکراین نتیجه بازی یک ـ یک و امتیاز اول حریف، بازنده اعلام شد.
ادریا در مسابقه رده بندی مقابل حریف ترکیه ای خود با نتیجه ٢-١ شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز باز ماند.
حسین تبرته فراهانی در گام نخست حریف خود از چین تایپه را ۱۱-۴ شکست داد و ۸- صفر در مصاف با ورزشکار آرژانتین پیروز شد.
فراهانی در نیمه نهایی به دلیل رویا رو نشدن با ورزشکار رژیم اشغالگر اسرائیل در فینال، با صلاحدید کادر فنی نتیجه را به حیف ایتالیایی واگذار کرد.
همچنین سیداحمد موسوی مقابل حریف ایتالیایی خود نتیجه را ٦- صفر واگذار کرد و حذف شد.
در نتیجه تیمی، کاتای تیمی مردان مقابل تیم روسیه شکست خورد و از گردونه رقابت حذف شد و کاتای تیمی بانوان نیز به مدال نقره رسید.
در کومیته تیمی، تیم آقایان با نتیجه ۲-۱ تیم ترکیه را شکست داد و به فینال راه یافت و در دیدار پایانی برابر تیم اوکراین شکست خورد و به مقام نقره دست یافت.
در بخش بانوان هم تیم ایران در برابر ترکیه مساوی و حذف شد.
در رشته بدمینتون نیز مسعود محسن پور با نتیجه ۲۲بر۲۰ و ۱۷بر ۲۱ در یک بازی سنگین به حریف چینی باخت و از ادامه مسابقات باز ماند.
در رشته کشتی آزاد، علیرضا رایجی کشتی گیر وزن ۱۲۵ کیلو گرم در دور اول مقابل حریف ترکیه ای با نتیجه ۶-۱ به پیروزی رسید و در دور دوم مقابل حریفی از اوکراین با نتیجه ۱۲-۱ شکست خورد.
مهدی بخشی کشتی گیر وزن ۶۱ کیلو گرم نیز در دور اول مقابل حریفی از گرجستان با نتیجه ۱۰- صفر به پیروزی رسید و در مقابل حریفی از روسیه با نتیجه ۸-۲ شکست خورد.
بخشی در مبارزه با حریف قزاقستان ۱۴-۴ پیروز شد و به مدال برنز دست یافت.
حسین دریکوند کشتی گیر وزن ۷۰ کیلو گرم نیز در دور اول مقابل حریفی از ترکیه با نتیجه ۱۲ بر ۲ به پیروزی رسید و در ادامه مقابل حریفی از ارمنستان با نتیجه ۸- صفر پیروز شد و به فینال این دوره از مسابقات راه یافت.
وی در دیدار پایانی برابر حریف روس ۶-۶ مساوی شد و به دلیل برتری ورزشکار روس در ۳ دقیقه اول، دریکوند به مدال نقره رسید.
محسن منوچهری کشتی گیر وزن ۸۶ کیلو گرم نیز در دور اول مقابل حریفی از روسیه با نتیجه ۴- صفر مغلوب شد و در مسابقه بعدی خود ورزشکار قزاقستان را ضربه فنی کرد و به مدال برنز دست یافت.
در رشته والیبال نیز تیم ملی والیبال در مرحله نیمه نهایی برابر تیم میزبان ترکیه با نتیجه ۳-یک مغلوب شد و از صعود به فینال بازماند.
والیبالیست های کشورمان ست های اول، دوم و چهارم را با نتایج ۲۵-۱۸، ۲۵-۱۹ و ۲۵-۲۰ مغلوب حریف شدند و تنها ست سوم را ۲۵-۲۰ به برتری رسیدند.
در رشته دو و میدانی، سجاد پیرآیقر چمن در مقدماتی پرتاب دیسک، پرتاب اول را خطا کرد، پرتاب دوم را کمتر از پنجاه متر زد و ۴۴٫۴۵ متر رکورد سومین پرتاب سجاد بود.
وی فردا در فینال به مصاف حریفان می رود.
هاشم یادگاری در مقدماتی دو ۲۰۰ متر با رکورد ۲۲:۷۵ در گروه خود اول شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.
کاروان ورزشی ناشنوایان امام رضا(ع) با مجموع ۲۶ مدال(۳طلا، ۸ نقره و ۱۵ برنز) در جایگاه هشتم رقابت های المپیک سامسون ترکیه قرار دارد.
رقابت های المپیک ناشنوایان جهان در شهر سامسون ترکیه تا هشتم مرداد ماه ادامه خواهد داشت.