بابالنگ دراز ایرانی کشف شد/ برآورده شدن آرزوهای کودکانی که پولشان تحمل رویاهایشان را ندارد

سرزمینم بابالنگ درازها و ژان وال ژان های کشف نشده ی بسیاری دارد که ماه عسل ها باید ساخته شود تا صفحه ای از زندگی آن ها را بازگو کنیم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در مدرسه فوتبال قدم می زدم ،پسر بچه هایی با شادی های مفرط بی سابقه و هیجان زده در حال بازی بودند، انگار به اوج آرزوهایشان رسیده اند، همراه با مادرانی که بغض هایشان را فرو می خوردند تا لبخندشان محو نشود; کمی عمیق تر شدم و کنجکاوی غریبی از این همه شور و شوق به سراغم آمد ؛مرد پر انرژی را دیدم که چهره اش برایم آشنا بود ،میثم یوسفی همکار بخش ورزشی مان پرس و جوهای معمول مان کار به دستش داد و حرف های نگفته اش را بازگو کرد .

در این عصر صنعتی مدرن شاید خیلی کم باشند افرادی که حواسشان به همه چیز است ،از بغض های کودکانه ی دختران کار گرفته تا عرق شرم پدری برای خانواده اش ؛شاید خیلی کم باشند افرادی که نگویند به ما ربطی ندارد و همه تقصیرات را گردن دولت و جامعه نیندازند ،شاید کم باشند ولی هستند.

سرزمینم بابالنگ درازها و ژان وال ژان های کشف نشده ی بسیاری دارد که ماه عسل ها باید ساخته شود تا صفحه ای از زندگی آن ها را بازگو کنیم.

میثم یوسفی همراه چند تن از دوستانش نمی گذارند آرزوهای بچه هایی که طعم فقر را می چشند خفه شود بلکه به آن پر و بال می دهند تا در آسمان زندگی اش به راحتی قدم بردارد ،خیلی از این بچه ها دوست دارند به مدرسه فوتبال بروند ،کشتی بگیرند ،رزمی کار شوند اما پولهایشان تحمل آرزوهایشان را ندارد.

میثم یوسفی که خود زمانی کارمند باشگاه های بزرگی چون استقلال، پرسپولیس ،نساجی ،ابومسلم مشهد و … بوده و در روزنامه های ورزشی مطرح کشور به عنوان سردبیر بخش ورزشی فعالیت داشته است این خلا جا مانده در جامعه را بهتر درک کرده و دوست ندارد کسی بخاطر نداشتن منابع مالی از رویاهایش دست بکشد.

میثم یوسفی، بابا لنگ دراز ایرانی از جرقه خوردن اولین ایده اش می گوید: زمانی که سرپرست تیم پیام صنعت آمل بودم و این تیم با مشکلات مالی مواجه شد و حتی زمانی که به عنوان عضو کمیته اقتصادی تیم در قسمت اجرایی کار می کردم این فکر در ذهنم بود که چرا مشکلات مالی باعث توقف بسیاری از ادامه آرزوهایشان می شود.

وی از اولین اقدام برای اجرایی کردن ایده اش می گوید: در تیم فوتبال رسانه ورزش مازندران با همکاری مهدی رضی این کلید را روشن کردیم و با همکاری دوست خوبم سید مصطفی صادقی مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری تحلیلی مازندرانه اتفاق های فرهنگی خوبی را شروع کردیم که به بیش از ۲۰ برنامه بزرگ فرهنگی انجامید؛ برنامه هایی چون تجلیل از بزرگان فرهنگ و هنر ،رکورد زنی ورزشی ،برگزاری مسابقات ورزشی با حضور افراد سرشناس و چهره های مطرح کشور ،اما چون نگاه مسئولان در این صحنه ها نبود دیده نشد.

میثم یوسفی، مرد بی ادعا و نیکوکار آملی درباره ی اجرای طرح های حمایتی از خانواده های فقیر بیان کرد : در سال ۹۵ برای خانواده های بدسرپرست و بی سرپرست ؛ فرزندان طلاق ،بچه های کار زمینه های رفاهی ،ورزشی و اجتماعی را فراهم کردیم که این اتفاق ها شامل خرید تجهیزات منزل ،تلویزیون ،آب گرم کن و سبد کالاهای غذایی  وکمک هزینه درمان و تحصیل می باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: خلاء کارهای فرهنگی را در این قشر از خانواده ها پر رنگ تر دیدم و این باعث شد به این قسمت بیشتر توجه کنم و برای کسانی که دوست دارند در زمینه های ورزشی فعالیت کنند اما توان مالی ندارند بستر را فراهم کنم.

این فعال فرهنگی ابراز می دارد: در سال ۹۵ توانستیم با همکاری دوستان ۲۵ نفر را در مدارس فوتبال ،والیبال و تکواندو به صورت رایگان ثبت نام کنیم که بازتاب خوبی داشت و امسال آن را تعمیم دادیم.

بابالنگ دراز کودکان آملی در خصوص برنامه های اجرا شده ی سال ۹۶ خود تا این لحظه نیز می گوید: از شروع سال جاری تا به حال توانستیم ۹۷ نفر را در باشگاه های فوتبال ،کشتی ، تکواندو ، هاپکیدو و آمادگی جسمانی ثبت نام کنیم که غیر از ثبت نام رایگان از امکانات دیگری چون ایاب ذهاب رایگان ، لباس ورزشی و حتی در بعضی از موسسه ها کفش رایگان و بلیط استخر رایگان داده می شود که این همه استقبال مردم و موسسه های ورزشی برایمان غیر قابل باور است.

میثم یوسفی درباره ی  نامهربانی مسئولان گفت: مسئولین ما را نمی بینند و اصلا حمایتی نمی کنند ؛منظورم حمایت مالی نیست هدف من الگوسازی این کار است تا همه بتوانند در شرایط مساوی ترقی کنند.

وی در ادامه می افزاید: بسیاری از این کودکان و نوجوانان استعدادهای درخشانی دارند و اگر شرایط برایشان مهیا باشد می توانند قهرمانان جهان شوند ؛شرایط روز به روز برایمان سخت تر می شود چرا که داوطلبان هر روز زیاد تر می شوند و مشتاقانی که استعداد و آرزوی ورزشکار شدن و قهرمانی دارند به ما مراجعه می کنند اما امکانات محدود است.

میثم یوسفی به تیم بچه های معلول اشاره می کند و یادآور می شود: سال گذشته برای نخستین بار توانستیم برای بچه های معلول ذهنی تیم فوتبال تشکیل دهیم و حتی مراسمی برای رونمایی از لباس هایشان داشتیم ولی هنوز نتوانستند یک بازی فوتبال انجام دهند چرا که هیچ کسی حمایتی نکرد تا بتوانیم زمینی برای بازی آنان فراهم کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: دوستانی که در این کار کمک مان کردند و پرو بالمان دادند کسانی چون  محمد خیری از آکادمی فوتبال باشگاه شمال ، محمد غلامپور از مدرسه فوتبال شاهین ، علی مرادی و حمید آرمند از مدرسه فوتبال البرز ، مرتضی چتین از مدرسه فوتبال برتر ،جوادرزاقی از مدرسه فوتبال سفیر و در هاپکیدو جعفر نوایی، قاسم رسولی مقدم در تکواندو ، آقای مظلوم در والیبال، بختیار تقوی نیا در کشتی و فروشگاه های ورزشی چون فروشگاه اردشیر مرادی و سعید موسوی و روح الله قاسمی مدیر مجموعه ورزشی شمال و خیر خیر اندیش مهندس عباس اکبری خدمات زیادی در جهت رشد و شکوفایی استعدادهای این کودکان و نوجوانان کردند.

گفتگو و تنظیم: سمانه قلی پور