برگزاری اولین دوره جام حذفی بسکتبال با ویلچر

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر از برگزاری اولین دوره رقابت‌های جام حذفی خبر داد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، و به نقل از سایت فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین، حبیب خمجانی در حاشیه برگزاری نشست هماهنگی این انجمن در سال ۹۶ گفت: اولین نشست هماهنگی انجمن بسکتبال با ویلچر در سال جدید با حضور اعضای انجمن و به منظور تدوین برنامه‌های پیش‌رو، اردوها، مسابقات داخلی و خارجی و سایر مسائل برگزار و زمان بندی این اقدامات تا پایان سال مشخص شد.
خمجانی افزود: همان طور که قبلا اعلام شده، تیم ملی بسکتبال با ویلچر جوانان زیر ۲۳ سال کشورمان خرداد ماه سال جاری در مسابقات جهانی کانادا حضور می یابند و برنامه های اردویی آنها نیز مشخص شده است.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر گفت: تیر ماه اولین اردوی تیم ملی بزرگسالان با حضور ۲۴ ورزشکار آغاز شده و پس از آن به صورت مرتب برگزار خواهد شد تا چنانچه اعزامی مورد تصویب قرار گرفت، تیم آماده باشد.

وی افزود: پیش از برگزاری اولین اردوی تیم ملی نیز تصمیم گیری در خصوص کادرفنی تیم ملی انجام و نفرات مورد نظر معرفی می‌شوند.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر با اشاره به زمان بندی برگزاری مسابقات داخلی عنوان کرد: مسابقات قهرمانی کشور آقایان(تیر و شهریور) در دسته‌های یک و دو، مسابقات باشگاهی دسته برتر (نیمه دوم مهر ماه)، مسابقات باشگاهی دسته یک و دو (شهریور ماه)، مسابقات جام حذفی برای اولین بار (تیر و مرداد) و مسابقات پیشکسوتان، از جمله برنامه‌های سال ۹۶ انجمن در بخش داخلی مورد تصویب قرار گرفتند.

خمجانی گفت: دربخش بانوان نیز مسابقات قهرمانی کشور در بهمن ماه، مسابقات سه نفره در شهریور یا آذر ماه و مسابقات باشگاهی در مرداد ماه برگزار می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های یاد شده، انجمن با برقراری تعامل با کمیته استعدادیابی فدراسیون، در خصوص جذب نیروهای جدید و مستعد تلاش می‌کند و همچنین در تلاش هستیم با همکاری معاونت همگانی، در خصوص گنجاندن رشته بسکتبال با ویلچر در میان رشته‌های همگانی اقدامات موثری انجام دهیم.