منوچهر پورحسن: در سراسر کشور مشکل استعدادیابی داریم !

در حاشیه ی مسابقات مرحله نهایی لیگ دسته اول والیبال نشسته کشور که به میزبانی سامان سوله آمل برگزار می شود, منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ والیبال و رئیس انجمن والیبال نشسته ایران در گفتگوی اختصاصی مازند اسپرت (مازند ورزش)، مورد نحوه ی استعداد یابی والیبال نشسته در کشور گفت: در سراسر کشور مشکل استعداد […]

در حاشیه ی مسابقات مرحله نهایی لیگ دسته اول والیبال نشسته کشور که به میزبانی سامان سوله آمل برگزار می شود, منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ والیبال و رئیس انجمن والیبال نشسته ایران در گفتگوی اختصاصی مازند اسپرت (مازند ورزش)، مورد نحوه ی استعداد یابی والیبال نشسته در کشور گفت:
در سراسر کشور مشکل استعداد یابی داریم و این فقط مربوط به استان مازندران نمی شود. کار استعداد یابی را فدراسیون خودش انجام می دهد و امیدواریم هیئت های استان های مختلف در این کار همکاری کنند .
پور حسن در ادامه گفت: از استان هایی که صاحب تیم هستند مانند بهزیستی ساری و سامان سوله آمل , بازیکن های آن تیم را شناسایی می کنیم و در صورت صلاحدید کادر فنی و فدراسیون به تیم ملی اضافه خواهیم کرد.
رئیس انجمن والیبال نشسته کشور در پاسخ به این سوال که آیا برای باریکنان با تجربه تیم ملی والیبال نشسته نفرات جایگزینی وجود دارد گفت: ما در پار المپیک ریو بازیکنان زیادی را تغییر دادیم و در پار المپیک آینده هم از بازیکنان مستعد و جوان قطعا استفاده خواهیم کرد که بعنوان مثال آقای کفشدار از تیم سامان سوله آمل , در آینده یکی از بهترین بازیکن های تیم ملی خواهد بود.
رئیس سازمان لیگ والیبال  در مورد اینکه این بازی ها چرا قبل از بازیهای پر تماشگر همانند لیگ برتر والیبال برگزار نمیشود گفت: در برگزاری مسابقات لیگ برتر والیبال هم با استان ها مشکل داریم. بعنوان مثال سالن پیامبر اعظم (ص) در آمل یا سالن سید رسول حسینی در ساری که بازی های لیگ برگزار میشود این سالن ها متاسفانه در اختیار تیم ها نیست و وقت مشخصی برای بازی ها وجود دارد و امکان هماهنگی که تیم های والیبال نشسته قبل از بازی والیبال که با تماشاگر بیشتری برگزار میشود متاسفانه وجود ندارد و اگر این شرایط فراهم شود ما استقبال می کنیم.
پور حسن در پایان راجب میزبانی آمل در مرحله نهایی لیگ دسته اول کشور اظهار داشت: از میزبانی شهرستان آمل و تمامی افرادی که این شرایط را فراهم کردند تا مسابقات به بهترین شکل برگزار شود بسیار تشکر میکنم.

*****************

مصاحبه: علی حسینی

*****************