وفور استعداد و کمبود امکانات در ورزش بانوان مازندران !

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،امروزه زنان بخش اعظمی از جامعه انسانی را تشکیل می‌دهند و مسئولیت خطیر تربیت نسل آینده را نیز بر عهده‌دارند، زنان درزمینهٔ های مختلف فرهنگی، سیاسی و … ورود پیداکرده‌اند که یکی از این زمینه‌ها که جایگاه مناسب و ویژه‌ای هم پیداکرده است فعالیت درزمینهٔ ورزش می‌باشد. بخش بانوان در […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،امروزه زنان بخش اعظمی از جامعه انسانی را تشکیل می‌دهند و مسئولیت خطیر تربیت نسل آینده را نیز بر عهده‌دارند، زنان درزمینهٔ های مختلف فرهنگی، سیاسی و … ورود پیداکرده‌اند که یکی از این زمینه‌ها که جایگاه مناسب و ویژه‌ای هم پیداکرده است فعالیت درزمینهٔ ورزش می‌باشد.

بخش بانوان در بسیاری از رشته‌های ورزشی به نحو خوبی فعال‌شده است اما در این میان هنوز رشته‌هایی هم وجود دارند که زمینه‌های گرایش بانوان به آن‌سو را نتوانسته‌اند جلب نمایند و می‌بینیم که در برخی رشته‌های ورزشی هنوز بخش بانوان فعال نشده است .

یکی از مشکلات حضور بانوان در میدان‌ها مختلف ورزشی، کمبود اماکن و سالن‌های مناسب ورزش و مهم‌ترین آن‌ها نبود پشتیبان است که سبب گریز این بخش عظیم جامعه از ورزش شده است.

زری غلامی یکی از مربیان والیبال نشسته استان در خصوص مشکلات بانوان، اظهار داشت : مهم‌ترین کمبودی که در اکثریت سالن‌ها وجود دارد حضور نداشتن مسئول در سالن می‌باشد. سالن‌ها را اجاره می‌دهند و مسئول فقط می‌آید در سالن را باز می‌کند و می‌رود درحالی‌که مسئول باید در سالن حضورداشته باشد که اگر اتفاقی در سالن افتاد جوابگو باشد مثلاً زمانی که یکی از بازیکن‌ها آسیب می‌بیند ما نیاز به یخ داریم ولی یخچال تو اتاق مدیریتی می‌باشد و کسی هم در اتاق مدیریتی نیست و این‌یکی از معضلاتی ست که اکثریت سالن‌ها دارند.

وی افزود : کمبود فضاهای ورزشی برای بانوان و عدم سالن اختصاصی برای این قشر از ورزشکاران از مشکلاتی ست که ورزش بانوان دارند و اکثر سالن‌های آمل چندمنظوره می‌باشند و چندین فعالیت ورزشی در آن انجام می‌گیرد.

غلامی در ادامه گفت: هر تیمی برای انجام فعالیت‌های ورزشی نیاز به پشتیبان مالی دارد, اما ازآنجایی‌که مسابقات ورزشی بانوان در هیچ رسانه ایی منعکس نمی‌شود بنابراین هیچ اسپانسری حاضر به حمایت مالی از تیم‌های ورزشی بانوان نیست. تیم والیبال نشسته بانوان آمل نزدیک به یک سال است که شروع به کارکرده است ولی متأسفانه هیچ اسپانسری نیست که تیم ما را حمایت کند. وقتی تیمی نوپا است اولین قدم بدن‌سازی می‌باشد که واقعاً بچه‌ها در این زمینه ضعف دارند چون بچه‌های ما از شرایط خاص هستند نمی‌توانند به هر باشگاهی بروند این است که تیم ما نیاز به پشتیبان دارد تا ما را حمایت کند که حداقل هفته‌ای یک جلسه بچه هامون به بدن‌سازی بروند و بتواند بالا بیایند و پیشرفت کنند.

زری غلامی در پایان گفت: متأسفانه هرکسی که وارد تیم می‌شود چون می‌بیند که پشتیبان نداریم دلسرد می‌شوند و سبب گریز بچه هامون از تیم می‌شود. ورزش بانوان بسیار مظلوم واقع‌شده است تبلیغات کافی و مناسبی در ورزش بانوان نه‌تنها در آمل بلکه در هیچ جای دیگر استان صورت نمی‌گیرد اصلاً شاید کسی تو آمل نمی‌داند که همچین تیمی دارد فعالیت می‌کند و این‌چنین کمبودهایی داریم امیدوارم که اسپانسری پیدا کنیم که بتواند تیم ما را حمایت کند و به امید خدا کمبودهایمان برطرف بشود و پیشرفت کنیم.

باوجود لزوم اهمیت به ورزش بانوان اما کمبود امکانات و فضاهای مناسب، بزرگترین معضلی است که مانع از ورزش کردن قشر عظیمی از جامعه می شود. کمبودی که البته تنها به سطح جامعه برنمی گردد و افراد عادی را شامل نمی شود و دایره ای به مراتب گسترده تر دارد. در شرایطی که طی سالهای اخیر حضور و موفقیت بانوان در رشته های ورزشی چشمگیر و قابل توجه بوده اما در کنار این همه قهرمانی و مدال آوری ، نبود مکان ها ، سالن های ورزشی  و فضاهای مناسب تمرینی در خور شأن بانوان ، در بسیاری از مواقع باعث شده تا حتی ورزشکاران و قهرمانان نیز از عرصه ورزش دور شده و دور آن را خط بکشند.مسئله ای که انتظار می رود باتوجه به اهمیت فراوانی که دارد،‌ مورد توجه مسئولان قرار گیرد.